Miksi ihmiset sekoaa kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiakaspalvelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiakaspalvelija

Vieras
No, otsikkokin sen kertoo, miksi ihmisistä tulee "idiootteja" kaupassa käydessään?

Musta tuntuu, että ihmiset muuttuvat "villeiksi" saapuessaan kaupan maaperälle... Haloo, herätys!! EI ole kyse elämästä ja kuolemasta!!

Se, mitä pyydän on, että käyttäytykää siivosti ja olkaa mukavia, kohdelkaa toisia niin kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan!

Ja varsinkin potuttaa, että yleinen ajatussuunta on, että "toi on työntekijä, ei sitä tarvii väistää, eikä siitä tarvii välittää, ja sillehän voi sanoa mitä vain!"
Asia ei kuitenkaan ole näin! Muistakaa kuitenkin, että asiakaspalvelijat tekevät työtä, joka voi vaikuttaa elämäänne, kaupassa käynti+ muut asioinnit.

T: ärtynyt asiakaspalvelija

Ja niinhän me tehdään!
Suoraan sanottuna ärsyttää asenteesi H. Majuri.
Mutta muista, että ilman meitä olisit ilman ruokaa, ellet sitä metsästää halua....

Arvon asiakaspalvelija.
En odota sinun olevan vastuussa virheistä.

Mutta oletan, että kerrot pomollesi, tai sille joka on vastuussa, saadusta asiakaspalautteesta.
Koska sinä edustat firmaa töissä ollessasi, et itseäsi.

Minunko pitäisi vaan olla tyytyväinen ostettuani huonoa tuotetta ja saatuani ala-arvoista palvelua?

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kaupan työntekijät on palveluammatissa, joten palvelkoon PRKLE

Mä en tienny että tönimisen jine sieto on nykyään asiakaspalvelua heheehhe:D
Kiitos kun opetat meille tyhmemmille uusia asioita;)
Ellei tuo nyt ollut vitsi vaan......;)

Alkuperäinen kirjoittaja Asiakaspalvelija :
Ja niinhän me tehdään!
Suoraan sanottuna ärsyttää asenteesi H. Majuri.
Mutta muista, että ilman meitä olisit ilman ruokaa, ellet sitä metsästää halua....

Äh, se yrittää vaan ärsyttää. Ei siitä kannata välittää. Todellisuudessa joku munaton paska vaan sen nimimerkin takana :)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Arvon asiakaspalvelija.

Mutta oletan, että kerrot pomollesi, tai sille joka on vastuussa, saadusta asiakaspalautteesta.

Minunko pitäisi vaan olla tyytyväinen ostettuani huonoa tuotetta ja saatuani ala-arvoista palvelua?

Jos palautteen antaa asiallisesti ilman että siellä on huutamista, v***tua ja s***naa välissä on palaute ok;)

Arvon asiakaspalvelija.

Näin juuri. :)

juuei, ensimmäinen järkevä vastaus :) kiitos.

ja näinhän tämä on. ja asiakas antaa itsestään kuvan kaupassa asioidessaan (eli edustaa itseään). firmaahan edustetaan, ja siksi ovat yhteiset pelisäännöt, koskaan en ole "myrtsiä" namaa näyttänyt tai sanonut MITÄÄN takaisin, niin ei saa tehdä :) idiootiksi jne. on kyllä haukuttu asiakkaan toimesta.

Arvon asiakaspalvelija.

Tottakai saa antaa palautetta. Monesti se palaute vain annetaan siten, että syytetään sitä kyseistä asiakaspalvelijaa. Tai odotetaan, että asiakaspalvelija tekee jotain, mitä hän ei voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Arvon asiakaspalvelija.

Jos palautteen antaa asiallisesti ilman että siellä on huutamista, v***tua ja s***naa välissä on palaute ok;)

Valitettavasti asialliseen palautteeseen ei useinkaan saa kassahenkilökunnalta asiallista vastausta. :/ Olkien kohautusta tai mutinaa siitä ettei kassa ole ko. asiasta vastuussa...

Monta kertaa ihmetellyt, kun myyjä on oikein tosi nätisti hymyillyt ja aidosti kiittänyt, kun olen lasten kanssa siirtynyt sivummalle odottamaan, kun vievät niillä ns.pumppukärryillä lavallista tavaraa.

Eikö jotkut tosiaan siirry, kun reaktio muhun on tuo? Vai kuuluuko vain työhön.. Itse ollut kaupassa joskus töissä ja aivan itsestäänselvyys että tuossa asiakas siirtyy jos ei mikään mahdoton tilanne ole.

"Minunko pitäisi vaan olla tyytyväinen ostettuani huonoa tuotetta ja saatuani ala-arvoista palvelua?" tässä tapauksessa palaute paikallaan :)

kannattaa siis myyjälle sanoa, jolloin saa uuden tuotteen tilalle, ja palaute palvelusta menee eteenpäin ja huonoon palveluun syyllistynyt työntekijä saa kuulla kunniansa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Monta kertaa ihmetellyt, kun myyjä on oikein tosi nätisti hymyillyt ja aidosti kiittänyt, kun olen lasten kanssa siirtynyt sivummalle odottamaan, kun vievät niillä ns.pumppukärryillä lavallista tavaraa.

Eikö jotkut tosiaan siirry, kun reaktio muhun on tuo? Vai kuuluuko vain työhön.. Itse ollut kaupassa joskus töissä ja aivan itsestäänselvyys että tuossa asiakas siirtyy jos ei mikään mahdoton tilanne ole.

monet ei siirry, se onkaru totuus. Ja kyllä se työhönkin kuuluu, mutta itse olen aina ihmeissäni, jos asiakas huomioi työntekoni. Se tuntuun upealta, kun asiakas humioi ja hymyilee :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Arvon asiakaspalvelija.

Valitettavasti asialliseen palautteeseen ei useinkaan saa kassahenkilökunnalta asiallista vastausta. :/ Olkien kohautusta tai mutinaa siitä ettei kassa ole ko. asiasta vastuussa...

Niin että kannattaa huutaa sitten? Veikkaan että on lähinnä hämillään tilanteesta johon ei tiedä esim vastausta tms...
Mutta silti se v***n huutaminen ei auta..ikävä kyllä moni sitä kuitenkin käyttää jos ei sekunnin murto-osalla osaa vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Itse joudun päivittäin työssäni tuollaisiin tilanteisiin. Olen siis pääsääntöisesti iltavuorossa kassalla. Asiakas tulee sanomaan, että mandariinit ovat huonoja. Siinä vaiheessa en oikein voi muuta kuin pahoitella. Mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä? Jättää jonollinen ihmisiä palvelematta ja hakea huonoksi menneet mandariinit pois ja lähteä metsästämään naapurikaupasta parempia? Tai asiakas sanoo, että joku tietty tuote on aina loppu ja kysyy koska tätä tuotetta tulee lisää ja miten paljon sitä tilataan. Mitäs minä voin edelleenkään, muuta kuin pahoitella ja luvata kertoa asian eteenpäin? En ole tehnyt kyseisen tuotteen tilauksia, enkä tiedä koska niitä on tullut viimeksi ja koska niitä tulee lisää ja miten paljon, enkä edelleenkään voi jättää sitä jonollista asiakkaita odottamaan.