Minä taas periaatteessa olen sitä mieltä että edes yhteisten lasten toinen vanhempi ei ole, se jonka kuuluisi muistaa puolisoaan,, vaan isänpäivänä jokainen muistaa isäänsä.
Käytännössä kuitenkin inhimillisyys ja toisen huomioonottaminen vievät voiton näistä ns. ""periaatteisani"", sillä minä ilahdun kovasti kun mieheni, joka ei ole lasteni isä muistaa minua äitienpäivänä, koska minä olen äiti ja päivähän on tarkoitettu kaikkien äitienjuhlapäiväksi. Hän siis juhlistaa minua äitiyteni vuoksi vaikkei meillä yhteisiä lapsia olekaan.
Toisaalta. Minä muistanhäntä ja lapseni muistavat häntä...siis minun nyk. aviomiestäni, vaikkei hän ole isä kenellekään. Hän onkuitenkin ollut vuosikaudet perheessämme se, joka on isän roolin hoitanut ja isänä ollut lasten kanssa. Minäkin kiitollisena tästä muistanhäntä isänpäivänä. Tätä miestäni, joka ei biologinen isä ole kenellekään, mutta sosiaalinen ja tunnepuolen isä kyllä ja vahvasti.
Lapset sitten muistavat tämän mieheni lisäksi myös biologista isäänsä, minä en. Mutta kaipa hänen nyk. vaimonsa hoitaa sen muistamisen, onhan exäni nykyisen vaimonsa lapsille kuin isä
Eiköhän se ole lähinnä tunnepuolen asia, kuka muistaa ketäkin ja milloin ja miksi. kunnioittaaa toisen panosta vanhemmuudessa, eikä pelkkää sperma- tai munasolulastia.