Mäkin ihmettelen miksi kaikki on niin negatiivisia
Mulla on hyvin tuore esikoinen, kohta kolme kuukautta, mutta ainakin tähän mennessä tää lapsenhoito on ollut
paljon helpompaa, kivempaa, hauskempaa ja rennompaa kun minun annettiin etukäteen olettaa

Raskaus oli helppo, nautin synnytyksestä ja vauvelin kanssa on tosi mukavaa. Harrastetaan vessahätäviestintää, siinä sivussa käytetään kestovaippoja, täysimetän, mutta silti on jäänyt aikaa, intoa ja energiaa käydä ulkona, jopa ulkomailla, tavata ystäviä, tehdä hyvää ruokaa, roikkua netissä ja vaikka mitä

Tämä ei ole ollut vaikeata yhtään! Ärsytti silloin ja ärsyttää vieläkin välillä kun kaikki on niin negatiivisia.
Tällä hetkellä saan paljon niitä "no odota sitten kun sinulla on enemmän kuin yksi lapsi...". Miksi odottaisin? Miksen nauttisi tästä hetkestä, juuri nyt? Ja miksen voisi odottaa, että seuraavankin lapsen kanssa voisin nauttia äitiydestä?
Kyllä, tiedän, kaikilla ei ole yhtä helppoa. Minun mielestäni äitejä ei kuitenkaan yhtään helpota tämä ylenpalttinen negatiivisuus - kaikki menee pieleen- asenne. Minäkin haluan välillä saada vertaistukea ikäviinkin asioihin, mutta haluan myös lukea iloisia uutisia ja kuulla miten onnellisia ihmiset ovat. Kuitenkin tällä palstalla ja monesti livenäkin saa muilta äideiltä vihamielisyyttä ja paskaa niskaan, kun haluaa olla onnellinen ja keskustella mukavista asioista eikä vain aina valittaa, kuinka kauheata elämä on.
Varmasti äitiys olisi monelle kivempaa jos sen sallittaisiin niin olevan? Kyllä äitienkin pitäisi saada nauttia äitiydestään ja hehkuttaa kivoja asioita. Ei sillä yritetä pahoittaa kenenkään mieltä, päinvastoin!
Ja miksei esikoistaan odottava saisi kertoa haaveistaan ja unelmoida? Kyllä ainakin mun kohdalla ne kaikki ovat tähän mennessä toteutuneet. Ei tarvitse aina olla heti murskaamassa jonkun odotuksia ja haaveita, ja se ei ole totta, etteikö niitä voisi toteuttaa.