Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:eihän tässä nyt herran jestas ole kyse siitä vaan siitä että puhutaan asioista joista ei mitään käytännössä tiedetä ja toitotetaan niitä omia tulevaisuuden kuvia faktoina (vaikkei kukaan meistä voi tietää miten elämä menee.. se muutenlisikin kivaa). ei kukaan voi päättää että kun vauva tulee niin en masennu, en väsy, en itke.. ei edes sitä että rakastaa vauvaa heti sillä sekunnilla kun sen vatsansa päälle saa. se että on päättänyt itse jaksavansa koko ajan ja alkaa neuvomaan muita sen pohjalta (ilman mitään käytännön pohjaa) on se mikä porukkaa kismittää.
No mutta kun se tulee sieltä niin vihamielisenä ja varmana.
Jos minä ennen lapsen syntymää satuin puhumaan halustani käyttää kestovaippoja, tuli heti sangollinen niskaan: Älä sinä liikoja odota, odota nyt ensin että lapsi syntyy, sano sitten kun olet valvonut viikon putkeen. HÄH? Jos minä NIINKIN rohkeaksi ryhdyin, että mainitsin haluavani kokeilla vessahätäviestintää... Huhhuh. Sieltä alkoi jo tulla näitä "Älä luule olevasi muita parempi, ei tuo kuitenkaan onnistu, miksi edes yrität..."
Ei kukaan voi mitään etukäteen päättää, mutta kyllä minun mielestä tähän on parempi ryhtyä oikealla asenteella. Minä hyväksyin, etten tulisi nukkumaan öitäni putkeen ainakaan vuoteen. Minä olin jo hyväksynyt, että vauvat itkevät ja heräilevät yms. Minä olin hyväksynyt, etten voi tietää tulevaa.
Minä en etukäteen odottanut, että lapsellani tulee olemaan koliikki, että hän on allerginen kaikelle ja että imetys epäonnistuu. Minä olin päättänyt, että nämä onnistuvat, ja jos eivät onnistu, niin elämä jatkuu.
Miksi pitää odottaa pahinta? Miksi ei saisi siinä vaaleanpunaisessa unelmassaan julistaa "totuuksia" jotka eivät muilla käyneetkään toteen? Miksi ei saisi olla innoissaan ja odottaa parasta, ei pahinta?