Miksi kaikki ihmiset eivät osaa olla lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta kaikkien ei tarvitse tulla toimeen lasten kanssa jos ei halua. Eihän jotkut tule toimeen eläinten tai ihmistenkään kanssa. Minä kyllä hyväksyn sen, ettei lapsista pidä. Minua vaan suututtaa, että ihminen lupautuu kummiksi ja ilmoittaa sitten, ettei tykkää lapsista eikä osaa olla niiden kanssa. ei sitten voinut kieltäytyä siitäkin tehtävästä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miettijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Siis jotkut ei vaan osaa suhtautua lapsiin. Luulisi, että ihmisiltä tulisi tietynlainen lepertely ja lasten viihdyttäminen ihan luonnostaan. Esim. monet nuoret eivät osaa ottaa lapsia huomioon. Kyllä siihen sosiaalisuuteen kuuluu, että tulee toimeen kaikenikäisten kanssa.

No ei kai se jokaiselta onnistu. Aivan yhtä hyvin voisi kysyä miksi kaikilta ei suju luonnostaan vammaisten seurassa olo. Ei jokainen heidänkään seurassa osaa olla luontevasti.

Niin mä en nyt oikein ymmärtänyt sun pointtia - miksi kaikkien edes pitäisi?? Miksi kaikkien pitäisi tulla toimeen vanhustenkaan kanssa, entä teinien, entä keski-ikäisten??

Siis munko pointtia et ymmärtänyt? Huh, tässä alkaa mennä jo pää sekaisin koko ketjua lukiessa! Yks tykkää äiditä, toinen tyttärestä, kuten se tyhmä sanonta menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta kaikkien ei tarvitse tulla toimeen lasten kanssa jos ei halua. Eihän jotkut tule toimeen eläinten tai ihmistenkään kanssa. Minä kyllä hyväksyn sen, ettei lapsista pidä. Minua vaan suututtaa, että ihminen lupautuu kummiksi ja ilmoittaa sitten, ettei tykkää lapsista eikä osaa olla niiden kanssa. ei sitten voinut kieltäytyä siitäkin tehtävästä. :headwall:

Okei, no tää on eri juttu. Olishan asian voinu tosiaan kertoo jo hyvissä ajoin. Mut yleisellä tasolla mun mielestä ei tosiaankaan kaikkien tarvii tulla toimeen lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

heh, eläimet, lapset ja ihmiset! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
Siis jotkut ei vaan osaa suhtautua lapsiin. Luulisi, että ihmisiltä tulisi tietynlainen lepertely ja lasten viihdyttäminen ihan luonnostaan. Esim. monet nuoret eivät osaa ottaa lapsia huomioon. Kyllä siihen sosiaalisuuteen kuuluu, että tulee toimeen kaikenikäisten kanssa.

No ei kai se jokaiselta onnistu. Aivan yhtä hyvin voisi kysyä miksi kaikilta ei suju luonnostaan vammaisten seurassa olo. Ei jokainen heidänkään seurassa osaa olla luontevasti.

Niin mä en nyt oikein ymmärtänyt sun pointtia - miksi kaikkien edes pitäisi?? Miksi kaikkien pitäisi tulla toimeen vanhustenkaan kanssa, entä teinien, entä keski-ikäisten??

Siis munko pointtia et ymmärtänyt? Huh, tässä alkaa mennä jo pää sekaisin koko ketjua lukiessa! Yks tykkää äiditä, toinen tyttärestä, kuten se tyhmä sanonta menee.

Noup. Ap:n pointtia en ymmärtänyt. Sori vaan jos lainailin hassusti...

En minäkään osaa olla kaikkien lasten kans vieläkään luontevasti vaikka on omiakin lapsia, etenki miehen siskon lapset on sellasia joiden kans en osaa olla missään tekemmisissä.

Minä peesailen tätä!

Vaikka ite sanonkin niin yleisesti ottaen lapset tykkää minusta, monestikkin kun ollaan jossain kylässä missä on lapsia niin minä istun jossain leikkimässä lasten kanssa ja muut aikuiset istuu olkkarissa juttelemassa. Mutta sitten on joitakin lapsi joitten kanssa en osaa olla ollenkaan luonteva, väkisin pari lausetta sanon ja sitten lapset saa olla omillaan...

Eikö kukaan huomaa tässä lauseessa ja aloituksessa ristiriitaa?

Miksei sitten lasten tule osata (tai oppia) että aikuiset käyttäytyvät aikuisten tavoin, kaikki eivät ole äitejä tai isejä ja käyttäydy vanhempien tavoin!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Miksei sitten lasten tule osata (tai oppia) että aikuiset käyttäytyvät aikuisten tavoin, kaikki eivät ole äitejä tai isejä ja käyttäydy vanhempien tavoin!

Samaa mieltä. Kyllä lapset tulis opettaa siihen, ettei kaikki aikuiset ole vaan heitä varten viihdykkeenä...

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Samaa mieltä. Kyllä lapset tulis opettaa siihen, ettei kaikki aikuiset ole vaan heitä varten viihdykkeenä...

Aivan!

Lasten kanssa ei voi teeskennellä, vetää roolia. Kontrollifriikkien on hankalaa tarttua hetkeen ja nauraa itselleen , myöntää epätäydellisyytensä ja ylipäätään olla toiselle ihmiselle avoinna. Siksi kaikki eivät tule lasten kanssa toimeen. Sama koskee muuten teini-ikäisiä.

No juu, mun mielestä tuo lepertely ei edes sovi kaikille.

Minulla on kaveri joka ei ole koskaan lapsia halunnut (nyt yli 40v) eikä todellakaan ole mikään lapsillle lepertelijä ja leikittäjä luonnostaan. Minulle tulee lähinnä kiusallinen olo kun näen hänen (velvollisuudentunteesta?) yrittävän lässyttää lapsillemme jotain siirappista. :ashamed: Lpsetkin katsovat lähinnä ihmeissään kun koko juttu on niin teennäistä. Yritän sitten vaan kääntää jutun johonkin muuhun.

Mutta kaikki ei siis edes välitä lapsista tai osaa olla näiden seurassa, ihan samoin kuin vanhukset tai vammaiset saatavat olla toiselle "kova pala".

Miks ihmeessä kaikkien pitäis osata olla lasten kanssa?

Musta tulis hermoraunio jos KAIKKi lepertelis mun lapsille. Todella ärsyttävää.
Mun lapsille saa (melkeinpä pitää) puhua ihan normaalisti!

Ite tulen suht huonosti lasten kanssa toimeen, omat ok ja parin kaverin lapset kans, mut muuten en kyllä lepertele tai yritä leikkiä erityisemmin.
Enkä ees erityisesti välitä lapsista...

Minäkään en vieraiden (enkä liioin tuttavienkaan) lapsiin osaa kunnolla suhtautua. En vihaa lapsia, mutten erityisesti pidäkkään. Jotkut lapset (persoonat) ovat hyviä tyyppejä, samoin kuin aikuisissa on. Tulen myös paremmin juttuun sellaisten ihmisten kanssa vaikka osaan olla kohtelias muillekkin. Kuitenkin, pointti on se etten osaa kaikille lapsille leperrellä/jutella niitä näitä, henkilökemiat ei vaan pelaa. Omia lapsia rakastan, mutta en ole heidänkään myötä oppinut tykkäämään kaikista maapallon lapsista.

Huh, riippuu paljon myös lapsesta jonka kanssa pitää tulla toimeen.
Itselläni nousee lähinnä karvat pystyyn kun kavereiden lapsukaiset juoksevat kengät jalassa suoraan sisälle, hyppivät sohvalla ja juoksevat päättöminä ympäriinsä. Ja äidit senkus myhäilevät. Ala siinä vielä lepertelemään. Jep, ymmärrän kyllä uhmaiät sun muut, mutta riippuu paljon vanhemmista miten jälkikasvu saa arvostusta osakseen. Perus käytöstapoja noudattavia lapsukaisia viitsii leikittääkkin, mutta täysin holtittomien kanssa ei viitsi ottaa minkäänlaista kontaktia.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Tajuan joo, mut mun mielestä on outoa, että joku sanoo, ettei pidä lapsista. Lapsethan on ihmisiä siinä missä muutkin. On ihan eri asia, jos ei pidä koirista. Ja jos kuitenkin pitää muutamasta lapsesta, ei voi sanoa ettei tykkää lapsista.

Tuli toi sun viestisi ihan outoon paikkaan, siirsin sen tuohon :D .
Mun mielestä voin sanoa, etten tule lasten kanssa juttuun, enkä niistä erityisemmin välitä, koska asia nyt vaan ON niin.Jos siksi olen sinun (tai kenen tahansa muun mielestä outo ), niin sille minä en voi mitään. :)

Mä pidän kaikista koirista, mutta vain hyvin harvasta lapsesta.

Aika harva itse asiassa osaa olla lasten kanssa. Enemmän poikkeus ovat nämä, jotka osaavat ja ovat luonnollisia.

Siis tottakai lähes kaikki osaavat olla sellaisten lasten kanssa, jotka ovat puheliaita ja rohkeita, ja tulevat heti lähelle ja ovat heti parhaita kavereitasi.

Mutta se arka, joka vaatisi jonkun merkin, että hänestä ollaan kiinnostuneita tai on huomattu, todella harva osaa olla sellaisen lapsen/ihmisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Musta tulis hermoraunio jos KAIKKi lepertelis mun lapsille. Todella ärsyttävää.
Mun lapsille saa (melkeinpä pitää) puhua ihan normaalisti!

Ite tulen suht huonosti lasten kanssa toimeen, omat ok ja parin kaverin lapset kans, mut muuten en kyllä lepertele tai yritä leikkiä erityisemmin.
Enkä ees erityisesti välitä lapsista...

Meillä poika pelkää leperteleviä kukkamekkotätejä =).

Aika harva itse asiassa osaa olla lasten kanssa. Enemmän poikkeus ovat nämä, jotka osaavat ja ovat luonnollisia.

Siis tottakai lähes kaikki osaavat olla sellaisten lasten kanssa, jotka ovat puheliaita ja rohkeita, ja tulevat heti lähelle ja ovat heti parhaita kavereitasi.

Mutta se arka, joka vaatisi jonkun merkin, että hänestä ollaan kiinnostuneita tai on huomattu, todella harva osaa olla sellaisen lapsen/ihmisen kanssa.

Ehkä 1 ihminen 20 osaa olla lapsen kuin lapsen kanssa. ja eivät usein ole lastenhoitoalan ammattilaisia, jotka juttelevat lapselle luontevasti.

Ja siis rohkean lapsen kanssa on helppo olla, kun hän itse uskaltaa pyytää aikuiselta tai kertoa aikuiselle, mutta aremman kanssa ei yleensä osata olla.

Minäkään en nuorempana piitannut juurikaan lapsista. Vauvoja en osannut hoitaa ja taaperoiden kanssa tunsin oloni vaivaantuneeksi. Miheni on aina tullut loistavasti toimeen kaikkien lasten kanssa. Nyt on tietty toisin kun on omia..

vaikka itselläni on lapsia niin kyllä mä ymmärrän ettei kaikkia lapset kiinnosta.Itse en välitä,enkä ole kiinnostunut esim. koirista,enkä lepertele naapurin kolmelle koiralle.Fanaattisen koiraihmisen (naapuri)on vaikea tajuta etten ole kiinnostunut hänen koiristaan,ihan sama asia lasten kanssa.

Yhteistyössä