1. Pohtiipas! Naiset erityisesti arvostelee toisten pukeutumista ja tyyliä. Ilman arvostelua ei myytäisi ainoatakaan naistenlehtäkään.
2. Tarkoitan, että se, joka pukeutumisella ja meikkaamisella haluaa miellyttää toisia, on pinnallinen. Minua ei kiinnosta tippaakaan toisten pukeutuminen. Tai no, jos nainen on pukeutunut kuin viiden sentin huora, niin mietin, mikä naisella on vikana.
No, huorittelu on aika ala-arvoista ja kertoo enemmän henkilöstä itsestään. En muista vielä yhdenkään fiksun ja hyväsydämisen ihmisen huoritelleen ketään. Se on rahvaanomainen ja sivistymätön tapa.
Ihminen on pärjännyt 200 000 vuotta ilman meikkaamista ja ehostamista.
Ei pidä paikkaansa. Mutta vaikka olisikin noin, niin mitä sitten? Nyt on nyt eikä 200 000 vuotta sitten.
Sisin on ollut tärkein parinvalintaan liittyvä tekijä (elatus- ja selviytymiskyky).
Niin, siis ei suinkaan sisin, vaan aika lailla muut seikat. Tai no, riippuu alueesta. Suomessa on voitu aika vapaasti valita puoliso vain tietyin rajoituksin - pois lukien rikkaat, joiden valinnan vapaus oli yllättäen muita kapeampi.
Ei meikkaamisessa ole muuta haittaa kuin se, että kaikki mitä ihollesi pistät, imeytyy verenkiertoon ja näin ollen saastutat koko ajan itseäsi. Toisaalta taas jos peittää normaalin ihmisen virheitä, kuten ryppyjä, huijaa muita.
Miksi ei saisi "huijata" muita? Ei normaalisti kukaan asiaa noin vakavasti ota kuin sinä. Ei yleensä ihmisille ole niin tärkeää saada nähdä muiden "virheitä". Ihan kummallinen ajattelutapa. Jos joku haluaa vähän peittää couperosa-ihoaan tms. niin miksi hänen pitäisi vaan esitellä sitä? Kaikki kiinnittävät huomiota ensimmäisenä siihen punoittavaan ihoon sen sijaan, että näkisivät ihmisen sen alla.
Se on toki totta, että meikit imetyvyät ihon läpi, tai meikeistä imeytyy ainesosia. Mutta luulisi, että jokainen voisi päättää asiasta vain omalta kohdaltaan. Hieman neuroottista vauhkota muiden verenkierroista. Mitä mieltä olet sitten deodoranteista? Ne ovat vielä järeämpää ainetta kuin meikit.
Kivannäköiset vaatteet ovat kovin subjektiivista ja markkinan sanelemaa. Muotitietoiset ovat niitä, jotka eivät tajua tulleensa kusetetuksi. Muoti ei tarkoita laatua, vaan hyvää katetta tekijälleen.
Tottakai kivan näköiset vaatteet ovat subjektiivista - sehän siinä juuri on ideana. Markkinan sanelemaa ne tosin ovat - osittain. Mutta se johtuu toki siitäkin, ettei kaupasta voi ostaa muuta kuin sitä, mitä siellä on myynnissä. Mutta eivät kaikki suinkaan seuraa muotia ja tarjolla olevista vaatteista voi rakentaa oman näköisensä kokonaisuuden. Kirpputorit antavat mahdollisuuden löytää muidenkin sesonkien vaatteita kuin käsillä olevan.
Kaikki, joita kiinnostaa oma ulkonäkö, eivät suinkaan ole muotitietoisia. Monihan nimenomaan inhoaa muodin ajatusta ja vielä useammalle muoti sisänsä on yhdentekevä asia. Itse en ole puhunut missään vaiheessa muodista vaan päin vastoin ihmisen omasta tyylistä. Ja nekin, jotka ovat kiinnostuneet muodista, tuskin ensi sijaisesti ajattelevat ostavansa laatua. Ei kukaan ajattele muodin olevan laadun tae.
3. Ei säkki ole vastakohta. Tarkoitan sitä, että naiset etenkin korostavat, että on tärkeää pukeutua ja tuntea olonsa seksikkääksi, vaikka olisi suhteessa. Miksi pitää olla seksikäs, jos ei ole tarkoitus vietellä ketään?
Jos he saavat siitä hyvän fiiliksen. Tai jos se ylläpitää ajatusta itsestä seksikkäänä ja seksuaalisena olentona, mikä heijastuu positiivisesti omaan suhteeseen.
Ei seksikkyys tarkoita vain jotain minihameita ja iltameikkiä. Sehän voi tarkoittaa hyvin arkisiakin juttuja, jotka jonkun ihmisen päällä vaan ovat seksikkäitä. Usein ne ihmiset, joist arjessa ajattelee, että ovat seksikkäitä, eivät suinkaan olekaan pukeutuneet mitenkään kliseisen seksikkäästi, vaan he vaan ovat seksikkäitä. Lisäksi eri ihmisille eri asiat ovat seksikkäitä: jonkun mielestä kukkamekko voi olla seksikäs, jonkun toisen mielestä vaikka farkkutakki voi olla seksikäs.
4. Pukeudun miesten vaatteisiin ja mielellään mahdollisimman löysiin vaatteisiin, jotka tuntuvat päälläni hyvältä. Vanhimmat paitani ovat lähes 20 vuotta vanhoja ja ne vain paranevat joka pesulla (alunperin kunnon puuvillaa). Hyviä farkkuja (jenkeistä) olen ostellut varastoon, koska täällä myydään pääosin täyttä paskaa. Sama pätee sukkiin, keinokuituista roskaa. Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä muut minusta ajattelevat. Minun ei tarvitse pukeutumisellani tai olomuodollani hakea toisten hyväksyntää. Mikäli menen ostamaan esimerkiksi autoa kulahtaneissa vaatteissani ja myyjä ei ala esitellä autoa minulle vaatteideni vuoksi, on se myyjän, ei minun ongelma. Minä saan sen auton sitten jostain muualta.
Ei minuakaan kiinnosta pääsääntöisesti ollenkaan, mitä muut minusta ajattelevat, vaikka suhtaudunkin pukeutumiseen eri tavalla kuin sinä.
On fiksua pukeutua niin, että vaatteet myös tuntuvat hyvältä päällä. Sinulle se on mahdollisimman löysät vaatteet - jonkun toisen mielestä taas löysät vaatteet voivat tuntua epämukavilta. Toisaalta myös muut kuin fyysinen tunne vaatteista vaikuttaa. Esim. minulla olisi epämukava olo turkki päällä, vaikka se olisi kuinka lämmin, sillä minua häiritsisi ajatus turkiksista.