Mutta jos kiinnostaa, niin onnistuu ilman lihaakin. Aiheesta täällä:
Uusi Musta - Etusivu - Kasviskarppaaja laihduttaa terveellisesti ja
Kiitos, bookmarkkasin.=)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mutta jos kiinnostaa, niin onnistuu ilman lihaakin. Aiheesta täällä:
Uusi Musta - Etusivu - Kasviskarppaaja laihduttaa terveellisesti ja
KiitosNo sitten sä et tunne hörhöjä.Onneksi olkoon!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24715952:KiitosJoo, en tunne. Joitakin anorektikoita tunne, mutta heilläkin syömättömyyden syynä ei ole karppaus, kasvissyönti, lisäaineden välttäminen, luomutuotteiden saatavuus eikä mikään muukaan itse siihen ruoka-aineeseen sisältyvä syy. Mutta en tunne enkä tosiaa ole edes kuullut kenestäkään, joka näkisi nälkää vain sen vuoksi, että kaupoissa ei ole mitään, mitä he haluaisivat syödä.
Miksi ihmeessä olisit syönyt vain kahviloissa? Etkö voinut ostaa kaupasta raaka-aineita ja tehdä mieleistäsi ruokaa itse? Vai tarkoititko nyt termillä "nähdä nälkää" hetkellistä tilannetta, jolloin on nälkä, mutta ei ole mahdollisuutta olla laittamassa ruokaa itselleen? Mä ajattelin tuolla termillä sitä, että ihminen on viikkoja, kuukausia ilman ruokaa tai niin vähällä ruualla, että tulee erilaisia puutostiloja.Tiedätkös, mulla itselläni on ollut ortorektinen vaihe, jolloin kuljin nälissäni kaupungilla kun kahviloissa ei ollut mielestäni mitään ostettavaa..mutta ei siitä sen enempää. Ja mulla on lähipiirissä muutamia muitakin ruokahörhöjä...yhdelläkin on aina joku ääridieetti käynnissä. kerran ystäväni hääti olematonta (? ) hiivaa kuukauden kookosöljy-kurkku-riisikakku-mikälie-dietillä...huoh!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24715993:Miksi ihmeessä olisit syönyt vain kahviloissa? Etkö voinut ostaa kaupasta raaka-aineita ja tehdä mieleistäsi ruokaa itse? Vai tarkoititko nyt termillä "nähdä nälkää" hetkellistä tilannetta, jolloin on nälkä, mutta ei ole mahdollisuutta olla laittamassa ruokaa itselleen? Mä ajattelin tuolla termillä sitä, että ihminen on viikkoja, kuukausia ilman ruokaa tai niin vähällä ruualla, että tulee erilaisia puutostiloja.
Okei, sitten me ajateltiin eri tavoinTottakai, hetkellistä tilannetta. Eli juuri sitä, että et ole kotona omien superfoodiesi luona...mutta nälkä olisi kova. Mieluummin sinnittelee kotiin asti kuin että söisi 'huonoa' ruokaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24716047:Okei, sitten me ajateltiin eri tavoinKyllä mä voin olla nälkäisenä ihan vaan senkin vuoksi, että en ehdi käydä syömässä ja työpaikan viereisessä lounasravintolassa ei satu sinä päivänä olemaan mitään laktoositonta syötävää. Mulle tulee myös tietyistä aineista nivelet kipeäksi ja kyllä mä välillä olen mieluummin nälissäni kuin otan nivelkivut itselleni. Joskus kuitenkin ei haittaa, vaikka nivelkipuja tulisikin.... se on ihan päivästä kiinni. Tai oikeammin niistä seuraavista päivistä eli pitääkö mun silloin olla suht hyvässä kunnossa vai voinko olla koko päivän etätöissä.
Entä jos ajattelee ruuan olevan hinta-laatusuhteeltaan huonompaa? Esim että lounasruokalassa voit ottaa perunoita ja porkkanaraastetta lautasellisen ja maksaa siitä 8,25 , mutta pidät hintaa liian kalliina ja olet mieluummin syömättä? Tai entä eettiset syyt? Jos kaikissa tarjolla olevissa ruuissa on lihaa, niin syökö kasvissyöjä nälkäisenä sitä vai odottaako siihen asti, että pääsee kotiin?Näin on. Tää nyt oli sellainen loppuunajattelematon heitto, pikemminkin...mutta toisaalta, on siinä eroa jättääkö jotain syömättä siksi, että saa fyysisiä ja kivuliaita oireita kuin siksi, että uskoo jonkun ruoan olevan toista huonompaa, ilman selkeitä oireita. Toisaalta, uskon ja eettisyyden välillä onkin sitten veteen piirretty viiva. ja onhan se niinkin, kuten Sporttismama kirjoitti, että kenestä meistä on toisen valioita arvostelemaan, oli valion syy mikä hyvänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24719353:Entä jos ajattelee ruuan olevan hinta-laatusuhteeltaan huonompaa? Esim että lounasruokalassa voit ottaa perunoita ja porkkanaraastetta lautasellisen ja maksaa siitä 8,25 , mutta pidät hintaa liian kalliina ja olet mieluummin syömättä? Tai entä eettiset syyt? Jos kaikissa tarjolla olevissa ruuissa on lihaa, niin syökö kasvissyöjä nälkäisenä sitä vai odottaako siihen asti, että pääsee kotiin?
Siis mä ymmärrän sellaisen ruokavalion että siinä ei ole valkoista jauhoa eikä sokeria, viljatuotteet on täysjyvää ja niitä käytetään kohtuullisesti. Mutta täysin yli menee nää kaikkein fanaattisimmat jotka ei voi ees sitä omppua syödä taikka täysjyväleivän palasta pari kertaa päivässä. En pysty uskomaan että johonki lihaan ja kananmunaan perustuva ruokavalio vois mitenkää olla terveellinen.
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24715265:Ne 'karppisapuskat' ovat ihan normaalia ruokaa, hiilihydraattien määrää on vähennetty ja rasvoissa siirrytty terveellisempiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Ja vielä;24719495:Se vähän ärsyttää, että karppeihin toisinaan (ei tietenkään aina) liittyy tietty foliohattumeininki. Eli eivät he itse ole itseään entisessä elämässään lihaviksi syöneet, vaan taustalla on ties miten laaja elintarviketeollisuuden, lääketeollisuuden ja lääkärien salaliitto, jonka tarkoituksena on ties mistä ihmeellisistä syistä tehdä kaikista ihmisistä lihavia ja sairaita.
No mainostihan se Heikki Kinnunen puhtaita suomalaisia vihanneksia varmaan yli kymmenen vuotta 'Ja eikun syömään!'.
Lautasmallikin kannustaa vihannesten pariin. En mä ihan tuotakaan allekirjoita, ettei vihannesten ja juuresten syöntiin olisi kannustettu.
Toisaalta taas, Suomessa tuotetaan sen verran paljon viljaa, että leipää voi pitää ihan lähiruokanakin.
No se onkin vain malli, esimerkki ja ehkä kannustinkin. Toteutus on toinen juttu.