Muslimit harrastavat mm. kunniamurhaa, nainen on toisarvoinen. Miksi tällaisten ideologioitten haluttiin leviävän Eurooppaan?
Jos olet ja elät kulttuurissa, jossa ihmishengellä - erityisesti naisen hengellä - ei muutenkaan ole niin suurta merkitystä, ja nainen tulkitaan miehen/perheenpään omaisuudeksi, niin siitä löytyy selitys. Olettavasti vähän samantapainen ajatusprosessi kuin mikä sai monet hyväksymään vaikkapa juutalaisten joukkomurhat tai esim. toisten orjuuttamisen aikanaan.
"Rauhan ja rakkauden uskonnon" edustajien parissa kun tuntuu olevan pitkälti niin, että koko toiseen sukupuoleen suhtaudutaan täysin epäinhimillisen vieraannuttavasti ja alentuvasti. Tytär on omaisuutta, orja: ja jos orja kapinoi, orjaa on rangaistava (hapotus, silpominen) tai tapettava. Nainen on aina muukalainen "kunniaa" korostavissa, kulttuuria rikastavissa äärimuslimiperheissä. Siksi tuntuukin käsittämättömältä, että esim. Suomessa naistutkijat, vasemmistolais-vihreät feministit ynnä muut mollaavat minkä ehtivät suomalaista, länsimaista miestä ja vaativat samaan hengenvetoon Suomeen lisää "eksoottista Toiseutta".
Suomalaisessa kulttuurissakin on puutteensa, mm. perheväkivalta, mutta lähtökohtainen ero on siinä, että vaimoaan/lastaan hakkaavaa miestä pidetään surkeana raukkana kaikkien - myös muiden miesten - toimesta, kun taas kunniamurhakulttuureissa vaimoaan/lapsiaan tappava mies on suuri sankari ja uskonsoturi. Meillä valitaan naisia presidenteiksi ja ministereiksi - jossain muualla naisia silvotaan, heitetään parvekkeilta, ruoskitaan näiden tultua raiskatuiksi ja pidetään hunnutettuina lukkojen takana.