Miksi miehen/vaimon ulkonäöstä täytyisi pitää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En millään ymmärrä kun täällä aina puhutaan, että mitäköhän miehet on mieltä minun vartalosta ja naisille varoitellaan että jos antaa itsensä repsahtaa niin mies alkaa katsella muita. Luuletteko oikeasti että nuo asiat liittyy jotenkin toisiinsa?
En minä ainakaan pidä mieheni vartalosta eikä hän minun, mutta ei se ole ainoa asia miksi yhdessä ollaan, miksi ihmeessä vaihtaisin huonon vartalon täydelliseen vartaloon mutta ihmiseen josta en pidä? Eikä minun tarvitse olla mieheni silmissä maailman kaunein ja silti tiedän ettei hän petä.
Naurattaa kaverin ja tämän palstan ajatukset siitä että jos itse näyttää oikein hyvältä niin mies ei petä tai katsele muita.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun mielestä on erittäin mukavaa, että voi katsoa puolisoaan, ja todeta pitävänsä paitsi tämän luonteesta myös ulkonäöstä :)

Ja jos miehesi rumentuukin jostain syystä niin sinä lähdet vieraisiin tai selittelet sen asian itsellesi ainakin sillä miehen rupsahtamisella, niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Harva kait sitä rumaa naista katselisi pidemmän aikaa... Ainakaan ilman, että vilkuisi muita.

Mutta kun sinäkin keijo rakas olet varmasti ruma koska olet jo noin vanha ja sinuakin joku on ainakin katsellut, säälistäkö? Eiköhän sitä olla yhdessä ihan joidenkin muiden ominaisuuksien kun ulkonäön takia, noin normaalissa elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Harva kait sitä rumaa naista katselisi pidemmän aikaa... Ainakaan ilman, että vilkuisi muita.

Mutta kun sinäkin keijo rakas olet varmasti ruma koska olet jo noin vanha ja sinuakin joku on ainakin katsellut, säälistäkö? Eiköhän sitä olla yhdessä ihan joidenkin muiden ominaisuuksien kun ulkonäön takia, noin normaalissa elämässä.

"Nainen vanhenee kuin maito ja mies kuin viini" ;) Sinäkö oletat, että kaikki ovat automaattisesti rumia 50-vuotiaana?

Mun mielestä on erittäin mukavaa, että voi katsoa puolisoaan, ja todeta pitävänsä paitsi tämän luonteesta myös ulkonäöstä :)

Samoin ja myös katsoa itseään peilistä ja olla tyytyväinen! Oon tosiaankin sitä mieltä että ne jotka ovat ulkonäköönsä tyytyväisiä ovat myös sosiaalisempia ja ystävystyvät helpommin.

Ja jos miehesi rumentuukin jostain syystä niin sinä lähdet vieraisiin tai selittelet sen asian itsellesi ainakin sillä miehen rupsahtamisella, niinkö?

Ai niinkö sanoin? :o Ehei. Sä olet ihan hakoteillä.
Mutta silti on mukavaa, jos voi luonteen lisäksi tykätä myös puolisonsa ulkonäöstä. Sitä kun saa tuijotella joka päivä kuitenkin.

Niin, monella tuntuu olevan se ajatus että jos näyttää oikein hyvältä, niin mies ei petä.
Mutta onhan se nyt nähty miljoonasti, että edes maailmanluokan kaunottaret (filmitähdet, laulajat, ym timmit, kauniit ja laitetut) eivät säästy pettämiseltä.

Puolison silmää miellyttävä ulkonäkö voi olla plussaa, mutta ei se nyt niin kamalan tärkeätä mulle ole.
Mun mies on muuttunut kropaltaan jonkin verran siitä mitä oli kun siihen rakastuin, mutta ei se mun silmääni millään lailla häiritse. Eikä ole kyllä yhtään tullut vilkuiltua vieraita miehiä.
Olen kyllä muuttunut itsekin, kahden raskauden myötä, jne..
Mutta vaikken näytä samalta, olen mieheni mielestä kaunis eikä mun tarvitse pelätä että mun muuttuneen ulkonäköni takia muut alkaisivat kiinnostaa.

Itse ainakin aluksi ihastuin mieheeni ulkonäön perusteella, kun en muuta hänestä tienny..
Sitten kun tutustuttiin niin ei sekään enää niin tärkeää ollut. Mies on sekä lihonut että laihtunut yhdessäolon aikana (niinkuin itsekin oon).

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Ei mitään täytyisi. Mutta on se etu, jos pitää kumppaninsa ulkoisesta muodosta.
Tai edes omastaan?

99% ihmisistä ei näytä hyvältä, onko siis hyvä jos valehtelee itselleen? Minusta ainakin paljon parempi kuin myöntää tosiasiat, että ei ole se kimpun kaunein ruusu ja se ei haittaa. Täälläkin virheellisesti ajatellaan että hyvä itsetunto tulee siitä kun on omasta mielestään kaunis tai ainakin väittää olevansa, todellisuudessa hyvä itsetunto tulee siitä että hyväksyy itsensä virheineen, myös sen että on ruma jos se niin on.

No minusta parisuhteessa täytyy olla myös jotain fyysistä vetovoimaa. Tai ei tietenkään ole pakko, mutta uskon, että se ainakin parantaa seksielämää. Itse en ainakaan haluaisi harrastaa seksiä fyysisesti erityisen epämielyttävän ihmisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja juikis:
No minusta parisuhteessa täytyy olla myös jotain fyysistä vetovoimaa. Tai ei tietenkään ole pakko, mutta uskon, että se ainakin parantaa seksielämää. Itse en ainakaan haluaisi harrastaa seksiä fyysisesti erityisen epämielyttävän ihmisen kanssa.

Ja ikää oli?? Luuletko että se mies on seksuaalisesti viehättävä vanhana ja kurttuisenakin, kun on vaikeuksia saada peli toimimaan. Kysy keijolta, ei silloin ihminen enää ole parhaillaan ja silti pitäisi kelvata. Naiset sitä paitsi rumenee vielä pahemmin, ei kukaan mies huoli yli 50-vuotiasta naista jos puhutaan pelkästään fyysisestä vetovoimasta.

"Nainen vanhenee kuin maito ja mies kuin viini" ;) Sinäkö oletat, että kaikki ovat automaattisesti rumia 50-vuotiaana?

En tiedä, mut ei mun silmään iske, mies joka on 10vuotta vanhempi kuin isäni ;) Eri asia tietenkin jos itse olisin päälle 40.

Ai jaaha! No itse en viisikymppistä miestä ottaisi, sen verran tärkeää mulle on että miestä on kiva katsella...

Ja ikää oli?? Luuletko että se mies on seksuaalisesti viehättävä vanhana ja kurttuisenakin, kun on vaikeuksia saada peli toimimaan. Kysy keijolta, ei silloin ihminen enää ole parhaillaan ja silti pitäisi kelvata. Naiset sitä paitsi rumenee vielä pahemmin, ei kukaan mies huoli yli 50-vuotiasta naista jos puhutaan pelkästään fyysisestä vetovoimasta.

Kauhean asenteellisia mielipiteitä täällä. Mistä ihmiset ovat omaksuneet tuon käsityksen, että naisen vanheneminen on jotakin paljon kamalampaa kuin miehen?! Eiköhän se ole aika yksilöllistä ja riippuu geeneistäkin, että miten itse kukin vanhenee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai edes omastaan?

99% ihmisistä ei näytä hyvältä, onko siis hyvä jos valehtelee itselleen? Minusta ainakin paljon parempi kuin myöntää tosiasiat, että ei ole se kimpun kaunein ruusu ja se ei haittaa. Täälläkin virheellisesti ajatellaan että hyvä itsetunto tulee siitä kun on omasta mielestään kaunis tai ainakin väittää olevansa, todellisuudessa hyvä itsetunto tulee siitä että hyväksyy itsensä virheineen, myös sen että on ruma jos se niin on.

Kenen mielestä 99% ihmisistä ei näytä hyvältä?
Samaa mieltä olen, että tosiasioiden myöntäminen ja hyväksyminen on aina hieno asia ja vaatii rohkeutta. Mutta kenen totuus on oikea? kenen totuus on parempi kun jonkun toisen?
Kaikki siis ajattelee palstalla, että hyvä itsetunto tulee siitä että on omasta mielestään kaunis?
Mistä tiedät että kaikki niin ajattelee? ainakin mun käsityksestä on kaukana ja luultavasti monen muunkin ymmärrys on toisenlainen.

Ikää minulla on 30v. Enkä tässä puhunutkaan pelkästä fyysisestä vetovoimasta, vaan siitä, että minusta sitä pitää olla ainakin jonkin verran sen kaiken muun lisäksi. Sitäpaitsi en ymmärrä miten pelkkä vanheneminen tekee ihmisestä fyysisesti epämielyttävän. On olemassa iäkkäitä naisia ja miehiäkin jotka on ulkonäöltään miellyttäviä kurttuisinakin. Jokainen meistä vanhenee, eikä mielestäni rypyt yksistään tee ihmisestä epämielyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai edes omastaan?

Kenen mielestä 99% ihmisistä ei näytä hyvältä?
Samaa mieltä olen, että tosiasioiden myöntäminen ja hyväksyminen on aina hieno asia ja vaatii rohkeutta. Mutta kenen totuus on oikea? kenen totuus on parempi kun jonkun toisen?
Kaikki siis ajattelee palstalla, että hyvä itsetunto tulee siitä että on omasta mielestään kaunis?
Mistä tiedät että kaikki niin ajattelee? ainakin mun käsityksestä on kaukana ja luultavasti monen muunkin ymmärrys on toisenlainen.

Voi halloota halloo, ei kai täällä tule keskustelua mistään asiasta jos jokaiselle mielipiteelle pitäisi esittää tilastolliset faktat tai ei sais yleistää. Vaikka se yleistys on tapana näillä palstoilla niin ei se tarkoita sitä että olisi niin ehdoton. Ne asiat on vaan helpompi ilmaista yleistäen, eiköhän kaikille se asian "pointti" tullut selväksi.

Ikää minulla on 30v. Enkä tässä puhunutkaan pelkästä fyysisestä vetovoimasta, vaan siitä, että minusta sitä pitää olla ainakin jonkin verran sen kaiken muun lisäksi. Sitäpaitsi en ymmärrä miten pelkkä vanheneminen tekee ihmisestä fyysisesti epämielyttävän. On olemassa iäkkäitä naisia ja miehiäkin jotka on ulkonäöltään miellyttäviä kurttuisinakin. Jokainen meistä vanhenee, eikä mielestäni rypyt yksistään tee ihmisestä epämielyttävää.
Lisään vielä, että minusta naiset eivät rumene sen enempää kuin miehetkään.

Yhteistyössä