Miksi mies tekee näin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
Mä en käsitä |O
Siis aina .. aina sanoo vaiks tietää miten mä sen otan.. eli nokkiini, niin sen täytyy silti se asia sanoa just niin että mä otan nokkiini |O |O

Ei asuta yhessä. Se on tarkka raha-asioissa!!! Jos kauppuareissullani ostan sille maidon ei sen tarvii sitä maksaa..
tai muutakaan tällasta pientä.. mut se alko menee niin pilkun viilaamiseks et mä päätin ottaa samat jutut käyttöön..
Eli se ei saa käyttää täällä mitään MUN jääkappista, MUN vessassa jne..
jospa se siitä oppis miltä tuntuu kun joka vitun VIIDESTÄKIN sentistä on pidettävä kiinni.
Tuli tänne ja käytti mun ketsuppia ( tää on eka juttu minkä päätin sanoa ja olla tarkka KAIKESTA ) ( normaalisti tietty antaisin käyttää ) ruuassaan.. sanoin et niin.. et täähän on mun ketsuppi..
ni se alko miettiin et tosiaan tuli tässä mieleen kun kävin eilen kaupassa ja toin kanamunia et... ei menny kauaa kun meni herne nenään ja LUJAAAAAA... mä en tiä kauan mä enää kestän tätä..
varsinkin kun se sano et se oli vitsit en mä tosissani.. kun äänensävy oli just sellanen et se on tosissaan.. ja TIESI et mä otan siitä nokkiini JOS ei ollut tosissaan.. niin miksi se laukoo noita ??
Mä en ymmärrä, miksi tieten tahtoen pitää ärsyttämällä ärsyttää jotain sellasta jota rakastaa? En jaksa kauaa... koska se alkaa niin väsyttämään mua.. en nää enää mitään järkeä tässä kohta enää.. haluan olla sen kanssa.. mut jos tällanen jatkuu niin en vaan jaksa enää kohta. :(

MUOKS.

Meillä syönyt aina kun teen ruokaa jne..
Ei ole mua haitannut mut kun alko niiiiin pilkun viilaajaks et oli pakko puuttua asiaan.. Se kuitenkin tienaa ja asuu yksin..
mä 3 lapsen kanssa ja alotan opiskelut.. eli rahaa ei todellakaan ole ylimäärästä.. kaikesta omasta tingin jotta lapsilla on hyvä olla..
ja miten voi jostain maitotölkistä tai kanamunapaketista olla niin vitun tarkka.. :headwall: kiitos kun sain purkaa.. :ashamed:

No onpa hankalaa...noin pienistä asioista tappelette, eikö oo sama jos ootte sun luona sä maksat ja toisinpäin, enemmänhän hän joutuu maksaa jos kaikki meette sinne.
tai ostatte yhdessä ruoat ja kokkaatte toisen luona, kai nyt aina voi joustaa pienissä asioissa.
Miksi ette asu yhdessä? onko lapset sun vai yhteiset?

mä tunnen kans yhden työssäkäyvän miehen joka viilaa pilkkua ja pitää joka sentistä kii. no se on sellainen ihminen ettei kukaan sitä avoliitossa kauaa kattele kun alkaa laskee jo, että kuka perheessä juo maitoa ja kuka ne maksaa :o

No eiköhän ole paree laittaa kengänkannat vastakkain ja lähtee kävelemään eri suuntiin. Jos on tarkka rahoistaan ette ikinä tule niiden kanssa juttuun, varsinkaan kun sulla on kolme lasta.

jos joskus muutatte yhteen niin ongelmia tulee varmasti.. :| uuden puolisonhan on myös elätettävä toisen lapsia, mutta voisin kuvitella, että tää sun miehes elää yksin omalla palkalla eikä osta teill kotiin mitään

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
No onpa hankalaa...noin pienistä asioista tappelette, eikö oo sama jos ootte sun luona sä maksat ja toisinpäin, enemmänhän hän joutuu maksaa jos kaikki meette sinne.
tai ostatte yhdessä ruoat ja kokkaatte toisen luona, kai nyt aina voi joustaa pienissä asioissa.

Lapset on mun.
Ei olla sen luona ollenkaan.Se on aina täällä. Tai sitten kun mul menee hermot ni käsken sen kotiin.
Nyt se vaan viikonloppusin... kun koulut ja muut arkea vievät jutut ja mä en jaksa yhtään ylimäärästä riitelyä tms keskellä viikkoa..
Rkastan miestä ja toivon et muuttuu.. et kun ollaan täällä kaikki on yhteistä.. mut ei.. maito kaapissa minkä se ostaa on sen jne..
:| TOIVON et tää muuttuu :|

mulla ex-avokki oli just tuommoinen. Pyri eroon tuosta miehesta. Tuollainen laskeminen on oikeasti sairasta ja sulla alkaa mielenterveys ihan varmasti karsimaan, jos kaikki pitaa laskea. Lasten kanssa tuollainen ei vaan onnistu. Liika pihiys on muuten sairaus sekin. Ainakin keskustele miehen kanssa vakavasti tasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
jos joskus muutatte yhteen niin ongelmia tulee varmasti.. :| uuden puolisonhan on myös elätettävä toisen lapsia, mutta voisin kuvitella, että tää sun miehes elää yksin omalla palkalla eikä osta teill kotiin mitään

samaa olen miettinyt.. ja puhuttukin on.. kun olen töissä sit voi muuttaa vasta.. koska kaikki menee puoliks.. asuminen ,ruuat yms.. et jos opiskelen niin eihän se voi maksaa suurinta osaa..
mut niin rakastan... voi perse!

TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ!!! Ihan oikeasti, ihmisen perusluonne ei muutu miksikään vaikka voissa paistaisit, joko hyväksyt tai sitten et, mutta maito jonka hän on ostanut on hänen ja sillä sipuli!

Älä lähde tohon leikkiin mukaan ollenkaan. Sano sille suoraan että toi käytös ei ole normaalia, vaan pikkumaista turhaa ja ärsyttävää joka luo teidän välille eripuraa = aivan turhaan!

Itellä oli havaittavissa vähän tota samaa alkuvaiheessa, ja päätin lähteä samalle tielle.. Tyyliin kaupassa tuli huomauttelua että "aina mun maksuvuorolla ostetaan enemmän herkkuja.." blaablaa, no, nykyään mustakin on tullu yhtä tarkka tollasisssa asioissa, vaikka alunperin rupesin tekemään sitä kiusallani ja osottaakseni kuinka typerää se on. Nyt olen samanlainen, joten tee itsellesi palvelus äläkä tee hänelle samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:

samaa olen miettinyt.. ja puhuttukin on.. kun olen töissä sit voi muuttaa vasta.. koska kaikki menee puoliks.. asuminen ,ruuat yms.. et jos opiskelen niin eihän se voi maksaa suurinta osaa..
mut niin rakastan... voi perse!

Entäs sitten jos hän haluaakin biologisia lapsia eikä teillä ole varaa kun sun pitää tienata joka sentti että pystytte elämään, hänelle toki jää millä mällätä mutta kun sulla ei ole rahaa ei voi lähteä vaikka lomalle tai taitaitai

Tiedän tunteen...
No sanoisin että anna vaan maistaa omaa lääkettään kuten jo kerroitkin ja napautat heti takaisin.Älä jää yhtään sanattomaksi ja painaa villasta tossa kisassa.

Tulos on että saattaa palata tyyppi maan pinnalle normaali eläjäksi ja lientyä noi mussutukset jos huomaa miten turhaa ja rasittavaa.Tai jos ei niin sit sanoisin että toivotonta äläkä ala ainakaan tommoseen loppu elämäksesi.

mulla oli kans yksi exä ja rahasta riitely meni niin pahaksi, että pelkästään siitä tuli ero. vie kyllä mielenterveyden kun mies humputtaa rahoilla ja kotona jääkaappi tyhjä ellen itse mene kauppaan.. jos kysyin, että ostetaanko uusi sohva, pesukone tms niin ei käynyt. jos sisustusta haluaa uusia niin MINUN pitää maksaa se vaikka hän asuu asunnossa yhtä lailla. myöhemmin varmasti lasten vaatteet ja ruuat olisi mennyt MINUN rahoistani ja mies edelleen elänyt vain itselleen.

Vai puoliksi??? Tuskin käy näin, sulla on kolme lasta ja kun te menette perheenä syömään mies maksaa tasan tarkkaan oman ruokansa ja jos teillä on yhteisiä lapsia heidän ruoastaan puoliksi. Ja vuokran hän haluaa myös jakaa pääluvun mukaan eli kaikki jaetaan 5 ja sinä maksat 4 osuutta ja hän omansa ellei ole yhteisä lapsia joista hän maksaisi puolet.

Alkuperäinen kirjoittaja kassialma:
Älä lähde tohon leikkiin mukaan ollenkaan. Sano sille suoraan että toi käytös ei ole normaalia, vaan pikkumaista turhaa ja ärsyttävää joka luo teidän välille eripuraa = aivan turhaan!

Itellä oli havaittavissa vähän tota samaa alkuvaiheessa, ja päätin lähteä samalle tielle.. Tyyliin kaupassa tuli huomauttelua että "aina mun maksuvuorolla ostetaan enemmän herkkuja.." blaablaa, no, nykyään mustakin on tullu yhtä tarkka tollasisssa asioissa, vaikka alunperin rupesin tekemään sitä kiusallani ja osottaakseni kuinka typerää se on. Nyt olen samanlainen, joten tee itsellesi palvelus äläkä tee hänelle samaa.

en voikaan mitään enemmän herkkuja ostella kun melkein ain apitää tarkasti kattoa mitä voi ostaa.. ja se on vähän et nyt tarvii sulle sitä tätä ja tota.. mut kun mulla ei siihen ole rahaa.. niiin en osta.. se nyt viimeks osti jonkun lukon mitä en tarvii .. niin en aio maksaa koska mä en sitä ostanut! Ja samoin aion käyttäytyä eteenkin päin.. oli jo noissa ruuissa et miät.. ketsupistako sä valitat.. ja sanoin et niin no miltä tuntuu?.. Koska se on just sitä miltä tuntuu ku sä nipotat joka asiasta! Tässä tällanen puhumattomuus hetki menossa..
Nyt leffaa kattoo toiselta sohvan nurkalta ja sit alkaa kivat keskustelut.. huomen nähään mihin päästiin.. Huoh.. :|

On kyllä toivoton tapaus. Kerran seurustelin miehen kanssa joka piti omistaan niin kiinni mutta oli kyllä valmis ottamaan vastaan. Reissussakin käytiin yhtenä kesänä, tarjosi minulle kahvit mutta lapislle ei, oli aika noloa. Laski kyllä aina, että ollaan tasoissa mutta se ei tietysti haitannut jos hän oli saanut enemmän kuin oli antanut. Tosi ärsyttävää, eikä se siitä muuksi muuttunut. Nyt laskee rahojaan yksinään.

Hmm... mä oon kyllä aikas skeptinen ihmisen perusluonteen muuttumisen suhteen. Veljeni on rahoineen aivan samanlainen, ja tuo oli yksi suurin syy, miksi hän aikoinaan päätyi eroon.

Ajan kanssa tuo alkaa rassata sua yhä enemmän, eikä mieskään tule tuossa asiassa varmaankaan mitenkään vastaan. Ehkä kannattaisi ottaa asia puheeksi hänen kanssa ihan tosissaan? Pohjalta "miten raha-asiat sitten hoidetaan, jos joskus ollaan saman katon alla" ja kerrot ihan just miltä susta tuntuu. Jos hän ei ymmärrä asiaa lainkaan tai ole valmis tekemään henk.koht. "uhrauksia" rahoineen, täytyisi sun vetää asiasta johtopäätöksesi.

Joka tapauksessa luulen, ettei tuollaisesta pihiydestä ikinä mitään hyvää seuraa - jos toiseen sitoutuu, pitäisi toisesta pystyä ottamaan vastuuta myös rahallisesti. Jos se luontaista ei ole, se ei sitä tule ikinä olemaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:

Lapset on mun.
Ei olla sen luona ollenkaan.Se on aina täällä. Tai sitten kun mul menee hermot ni käsken sen kotiin.
Nyt se vaan viikonloppusin... kun koulut ja muut arkea vievät jutut ja mä en jaksa yhtään ylimäärästä riitelyä tms keskellä viikkoa..
Rkastan miestä ja toivon et muuttuu.. et kun ollaan täällä kaikki on yhteistä.. mut ei.. maito kaapissa minkä se ostaa on sen jne..
:| TOIVON et tää muuttuu :|

Ei välttämättä muutu, ystävälläni on 4 lasta, asunut uuden miehen kanssa yhdessä jo vuosia mutta edelleenkin on niin että on miehen ruoat ja juomat, ja sitten on äidin ja lapsien... Noin on ollut aina ja tulee olemaan. Heille tosin järjestely sopii...

Jos kerran seukkaatte vakavissanne, pitäisi miehen ehdottomasti kyetä yhteistyöhön niin raha-asioissa kuin muutenkin.

Suoraan sanottuna kaverisi kuulostaa toivottomalta pilkun nuss...jalta, jolla suhteellisuudentaju heittää ainakin joltakin osin aika perusteellisesti.

Kannattaa miettiä tarkkaan, ihmisen luonnetta et voi muuttaa, muutos lähtee hänen omasta tahdostaan.

Ei hemmetti mitä touhua miehellä. Jos ei muutu, niin sun tuskin kannattaa jatkaa tuota suhdetta. Se vain kiristää sun pinnaa ja sitten ainakin homma menee päin persettä.

Kun mä viimeisimmän miesystävän kanssa seurustelin, niin kumpikin maksoi oman vuokran ja laskut. Ruokaa osti kumpikin ja kumpikin söi niitä eikä mies mitään ruikuttanut, kun mun likkakin söi hänen ostamiaan ruokia. Niin ja miehen luona oltiin aina. Käytiin likan kanssa siellä suihkussa ja saunassa, ei mies mitään niistä valittanut.

Yhden tutun uudessa suhteessa oli tälle biologiselle lapselle isin ostamat välipalat vain tämän lapsen käytettävissä ei muiden lasten. Loppui onneksi juttu, muiden lasten onneksi, ei tietenkään tämän joka menetti isänsä vain viikonlopuille.

Alkuperäinen kirjoittaja AnttiTre:
Hmm... mä oon kyllä aikas skeptinen ihmisen perusluonteen muuttumisen suhteen. Veljeni on rahoineen aivan samanlainen, ja tuo oli yksi suurin syy, miksi hän aikoinaan päätyi eroon.

Ajan kanssa tuo alkaa rassata sua yhä enemmän, eikä mieskään tule tuossa asiassa varmaankaan mitenkään vastaan. Ehkä kannattaisi ottaa asia puheeksi hänen kanssa ihan tosissaan? Pohjalta "miten raha-asiat sitten hoidetaan, jos joskus ollaan saman katon alla" ja kerrot ihan just miltä susta tuntuu. Jos hän ei ymmärrä asiaa lainkaan tai ole valmis tekemään henk.koht. "uhrauksia" rahoineen, täytyisi sun vetää asiasta johtopäätöksesi.

Joka tapauksessa luulen, ettei tuollaisesta pihiydestä ikinä mitään hyvää seuraa - jos toiseen sitoutuu, pitäisi toisesta pystyä ottamaan vastuuta myös rahallisesti. Jos se luontaista ei ole, se ei sitä tule ikinä olemaankaan.

helevetin hyvin kiteytit miun ajatukset tästä asiasta!

ja sivusta seuranneena tämänkaltasta tilannetta: entinen työkaverini osti miehensä kanssa talon. laina puoliksi. ei siinä mitään, mutta mies ei suostunu ostamaan kalusteita taloon joten nainen osti ne. maksoi pienestä palkastaan kaikki. mies kyllä tyytyväisenä istuskeli sohvilla yms... muttei koskaan osallistunut mihinkään hankintoihin. samoten miehellä oli oma hylly jääkaapissa ja kuivakaapissa, jonne hän aina laittoi OMAT ruokansa. vaimonsa ei saanut lainata edes maitoa aamukahviinsa, joten joikin monesti aamukahvit sitten työpaikalla (varsinkin silloin kun oli heikko rahatilanne). tältä mieheltä kuuli monesti: sinä yrität vaan hyötyä minusta! onneksi tehtiin avioehto, et saa penniäkään minulta nyhdettyä jos tulee ero! ja jos ero tulee niin sinä et saa taloa, talo on minun! (vaikka siis talolainasta puolet oli miehen ja puolet ystävättäreni nimissä)

ja en ees muista niitä pahimpia juttuja... mutta hirveetä sitä oli seurata...:/

"Miksi mies tekee näin?"

- Se on pelkkää omaa napaansa ajatteleva egoistinen pissipää. Oikeesti.

Tuohan on ihan uskomatonta käytöstä. Ei sun kannata lähteä tuommoseen mukaan, eikä myöskään kyseisen hlön mukaan. Jotenkin on sellanen mutu, että sinä ja lapsesi siitä vain tulette kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja AnttiTre:

Asiasta on vähän jo keskustelt, mut se vähän tyssäs sihhenku se sano et sil ois omat ruuat ja meil omat. :| En oo ikinä tollasta kyllä kuullut, jos ollaan avoliitossa niin yhteisesti ruuat ostetaan..mut ei täs tapauksessa siis näköjään. Alkuaikoina asuttiin eri paikkakunnilla niin mä tarjosin aina kaiken.. eli jos se tuli viikonlopuks ja mun budjetti oli koko viikoks 100e ni 70e meni kun sen kans kävi kaupassa.. sit herkut päälle..josta se sentilleen katto kuitista mitä on sen ja makso ne mulle...
Mut jos ei asia muutu ni eihän sitä jaksa tosiaan loppuelämää jos se nytkin jo ihmetyttää ja vaivaa.

Yhteistyössä