miksi mies tulee mukaan synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
musta ne miehet jotka vetoo "ettei vaan pysty" on todellakin säälittäviä hiiriä.

Lastit on kyllä pystyny naisen sisälle heittämään mut ei pysty sit olemaan toisen tukena kun nainen kokee elämänsä suurimman helvetin.

Kaksi lasta kivulievityksettä synnyttäneenä en voisi sanoa, että olisin kokenut elämäni suuremman helvettin.

Esikoisen aikaan ei edes keskusteltu siitä tuleeko mies mukaan, se oli itsestäänselvää molemmille. Mutta kuopuksen jouduin olosuhteiden pakosta synnyttämään yksin, ja huomasin että kyllä siitä selvisin ihan hyvin, eli ei mulla ainakaan mies mikään korvaamaton synnytyksesä ollut. Mutta oli tottakai tukena ja ennenkaikkea seurana.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Himputin tylsää siellä olis jos yksin makoilisi. Ja mies on ollut todella ensisijainen puolenpitäjä ja viestinvälittäjä kun itse muissa maailmoissa loppuvaiheessa varsinkin :whistle:

viides synnytys kesti 20h( muut olleet nopeita ) ja ei mulla ollut tylsää...mut jos siellä olis ollut joku yrittämässä pitää mulle seuraa, niin sit mä olisin hermostunut

Kyllä sen miehenkin pitää jotain kärsiä, jos ei ruumiillisia kipuja, niin pyörtyis edes sitten kun näkee synnytyksen.
Muuten miehen osuus raskaudesta/synnytyksestä jää liian helpoksi ;)

Niin siis joo, että onhan se miehenkin lapsi. Mutta mites sitten esim. sen toisen lapsen synnytyksessä? Miten se on niin paljon tärkeempää olla siellä synnytyksessä mukana kuin sen vanhemman lapsen seurana? Tai muutenkin, kai mies voi olla oikein hyvä isä ja puoliso, vaikkei juuri siihen synnytykseen jostain syystä mukaan haluaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Musta on kiva että haluaa olla mukana kun lapsi tulee maailmaan...toisaalta osaan rentoutua paremmin kuin kukaan ei hermoile vieressä. Musta olisi kiva kun mies tulisi vasta ponnistusvaiheessa mukaan, silloin kaipaan oman miehen kättä puristeltavaksi.

Mua se mies just osas rauhottaa kun oli siinä tuttuna ja turvallisena. Tuntee mut justiin ja ties mitä tehä vaikken aina edes puhumaan pystyny. Ja on itsekin jälkikäteen sanonu että elämänsä hienoin kokemus nähdä lapsensa syntyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
on ihan tutkittu, että isän mukana olo synnytyksessä luo jo paremmat edellytykset isä-lapsisuhteelle. Minä kyllä uskon tähän täysin.

Mä en kyllä suostu uskomaan että mun miehellä on tai tulee olemaan huonompi suhden kuopukseen kuin esikoiseen vain sen takia että ei ole ollut kuopuksen synnytyksessä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle myös mies oli tukena. Yhteisiä ovat olleet lapsetkin.

Yhteisiä ne lapset ovat meilläkin...5 lasta, aviossa kohta 19v, mutta silti en ole koskaan miestä kaivannut synnytykseen mukaan.Ekaan kielsin jopa tulemasta.Taidan olla tosi outo tapaus tämän asian suhteen :D

Kohta sulle joku sanoo että mikä oikeus sulla on kieltää miestä tulemasta lapsensa syntymään... :xmas:

:D niin saattaa käydä, mutta ei mies siitä nokkiinsa ottanut...ymmärsi kyllä...tietää ja tuntee mut niin hyvin, että kun olen todella kipee, niin haluan olla yksin hiljaisessa oamssa maailmassani.Hyvä kun jotenkuten kätilön tai lääkärin siedän tehdä tehtävänsä ja tutkimukset.En vaan synnytyksessä halua ketään lähelleni.

Mä kanssa synnytyksessä käperryn itteeni, enkä halua ketään lähelle. Esikoista synnytettiin 18 tuntia ja vissiin pari sanaa vaihettiin koko aikana... ei kai sen miehen sinne kannata vaivautua, ku seurakin on niin huonoa :D

Kyllähän se lapsi syntyis ilam miestäkin, mutta mulle on mies ollut tärkeä tuki ja rauhottanut oloa kun lähellä on ollut joku tuttu ja luotettava käskytettävänä ja auttamassa ja tukemassa ja jakamassa sen hetken kun uusi vauva maailmaan tulee.
Oon ollut onnekas ja mies on Halunnut tulla kumpaankin synnytykseen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis joo, että onhan se miehenkin lapsi. Mutta mites sitten esim. sen toisen lapsen synnytyksessä? Miten se on niin paljon tärkeempää olla siellä synnytyksessä mukana kuin sen vanhemman lapsen seurana? Tai muutenkin, kai mies voi olla oikein hyvä isä ja puoliso, vaikkei juuri siihen synnytykseen jostain syystä mukaan haluaisikaan.

Minä en henk. kohtaisesti ole ikinä ymmärtänyt sitä, että hyvän puolison/hyvän isän mittari olisi se, onko hän mukana synnytyksessä tai ei. Ja säälin kovasti niitä miehiä joita kiukkuilevat naiset on synnytykseen mukaan pakottaneet. Ei kait sellainen pakkottaminenkaan voi luoda kovin hyvää alkua sille isä-lapsi suhteelle....

No koska se syntyvä tyyppi on myös sen miehen lapsi! Kyllä kai sitäkin nyt kiinnostaa nähdä se lapsi heti ja olla puolisonsa tukena siinä synnytyksen hetkellä. Jos ei muuta niin juttuseurana kun on yksinäistä ja hoitajat liitelee missä liitelee kun ei vielä olla tositoimiin päästy.

Yhteisiä ne lapset ovat meilläkin...5 lasta, aviossa kohta 19v, mutta silti en ole koskaan miestä kaivannut synnytykseen mukaan.Ekaan kielsin jopa tulemasta.Taidan olla tosi outo tapaus tämän asian suhteen :D

Mulla aika sama linja kuin sulla, mutta mun mies on vaan mukaan tupannut... Sai se siinä katsella, mutta ei sen läsnäolosta ollut mulle mitään lisäapua.

Mun mies oli tukena ja halusi olla seurana pitkän avautumisvaiheen ajan. sitten han halusi nähdä kun lapsi tulee tähän maailmaan. Hän halusi olla ensimmäisiä ketkä lapsen näkee, pitää sylissä ja silittelee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin se on.:
Kyllä nää asiat on mun mielestä ihan pariskunnan keskinäisiä juttuja, joihin ulkopuolisten on ihan turha tulla huutelemaan yhtään mitään.

samaa mieltä. Mun mielestä se, onko isä synnytyksessä mukana vai ei ja tarvitseeko/haluaako nainen miestä mukaan, on niitä asioita jotka kuuluvat vain ja ainoastaan asianosaisille.
Toki se on varmasti kurjaa miehelle jos pakotetaan mukaan, vaikka ei halua tulla. Parisuhteessa lienee silloin keskustelun ja jonkunlaisen kompromissin paikka :|

musta ne miehet jotka vetoo "ettei vaan pysty" on todellakin säälittäviä hiiriä.

Vai onko kuitenkin kyse siitä, että naiset eivät enää selviäkään ilman miestä omasta osuudestaan. Ja kun mies ei sitten haluaisikaan sekaantua naisten asioihin, niin sitten haukutaan hiireksi...

Vai onko kuitenkin kyse siitä, että naiset eivät enää selviäkään ilman miestä omasta osuudestaan. Ja kun mies ei sitten haluaisikaan sekaantua naisten asioihin, niin sitten haukutaan hiireksi...

peesi... jospa ne äidit ovatki niitä säälittäviä, kun eivät pärjää enään omillaan? Minunkin äiti on kaikki lapsensa saanut synnytetyksi ilmän lasten isän läsnäoloa, kait se nykyajan äideiltäkin onnistuu?

en tiedä... mutta minä kaksi lasta synnyttäneenä en halua nähdä enää yhtään ainutta synnytystä synnyttäjänä tai tukihenkilönä. On se niin vastenmielistä ja ällöttävää touhua. Joten ymmärrän hyvin jos joku mieskään ei halua sellaista katsoa.

Toki nuo ovat asioita joista kannattaa keskustella jo ennen sen lapsen alullelaittoa ettei sitte ntarvitse kenenkään mussuttaa asiasta siinä vaiheessa kun sinne synnyttämään pitäisi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se on.:
Kyllä nää asiat on mun mielestä ihan pariskunnan keskinäisiä juttuja, joihin ulkopuolisten on ihan turha tulla huutelemaan yhtään mitään.

Samaa mielta! Ihmiset on erilaisia ja parisuhteet on erilaisia. Silloin kun puolisot ovat keskenaan samaa mielta niin se on silla hyva, olipa kyse sitten synnytyksesta tai mista muusta tahansa.

en tiedä... mutta minä kaksi lasta synnyttäneenä en halua nähdä enää yhtään ainutta synnytystä synnyttäjänä tai tukihenkilönä. On se niin vastenmielistä ja ällöttävää touhua. Joten ymmärrän hyvin jos joku mieskään ei halua sellaista katsoa.

Toki nuo ovat asioita joista kannattaa keskustella jo ennen sen lapsen alullelaittoa ettei sitte ntarvitse kenenkään mussuttaa asiasta siinä vaiheessa kun sinne synnyttämään pitäisi mennä.

Itsekin olen synnyttänyt kaksi ollut kerran tukihenkilönä ja voisin sanoa, että synnyttämään vielä menisin, mutta tukihenkilöksi en kovin helpolla suostuisi. Oli sen verran rankka kokemus, paljon pahempi kun omien synnyttäminen

Yhteistyössä