Miksi naiset karsastaa pienikokoista miestä? Jopa ne itsekin pienikokoiset naiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pidän paljon korkokenkiä, joten tuntuisi hassulta olla paljon miestä pitempi. Olen n 169cm ja kyllä mulle nyt "kelpaisi" joku 172senttinenkin. Oma mieheni on 180cm ja "täydellisen"pituinen mulle. 180senttiselle miehelle sopiva paino on ruumiinrakenteesta riippuen 68kg-78kg. Pidän hoikista ja urheilullisista miehistä, mutta en nyt varsinaisesti laihoista silti. Yleisurheilijat, hiihtäjät, jalkapalloilijat nams<3. Jääkiekon pelaajat ovat taas yleensä liian "isoja mun makuuni":). Oma mieheni on juuri se unelma. MUTTA jos mä nyt olisin sinkku, niin ei se nyt ihan noin tarkkaa oikeasti olisi. Ulkonäöllä on suuri merkitys, mutta ei se ole todellakaan se ratkaiseva. Kai meillä kaikilla joku ihanne ja unelma on ja hienoa jos oma mies osuu siihen.

Ketään nyt ei saisi ulkonäön perusteella haukkua (vaikka teen sitä itsekin joskus, hyi mua). Toisaalta voihan lihavallakin on mielipide unelmanaista/miestä kohtaan. Mun mielestä on ihan ok, että vaikkapa 140kiloinen nainen etsii itselleen hoikkaa ja urheillullista miestä, eikä kelpuuta muita. ON IHAN ERI ASIA saako hän sellaisen ja tyytyykön sitten olemaan yksin, koska ei tod.näk tuollaista miestä saa.
Jos ollaan jo parisuhteessa, niin silloin ei voi vaatia toista olemaan yhtäkkiä jotain mitä ei ole todellakaan itsekään. Etsiä saa mitä tykkää ja toisilla tärppää ja toisilla ei. Jos ymmärsitte:).

Ei minunkaan mies mikään ladonovi ole, mutta en minä sentään nyrkillä tapettavaakaan huolisi. Miehen pitää olla raavaan näköinen, sentit ei ole se oleellinen tekijä. Sellainen hintelä, huonoryhtinen, hartiaton mies vain ON säälittävä. Anteeks vaan.

LIIAN iso mies taas voi jostakusta olla hieman pelottava/uhkaava, varsinkin, jos itse on naisena kovin pieni.

Joskus vuonna nakki kuulin radiosta jonkun tutkineen isojen miesten ja pienten naisten todennäköisimmin pääsevän joskus naimisiin ja saavan perheen. Ihan loogista sinällään, jos biologiaa vähän tuntee. Kyse ei ole nykymaailman pinnallisuudesta, vaan ihan ihmisbiologiasta ja evoluutiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25466276:
Mä olen alle 160 cm enkä ole koskaan pitänyt mistään hujopeista. En voi mitään sille, että pitkän miehen seurassa mulle tulee tunne isästä ja lapsesta enkä todellakaan halua olla parisuhteessa lapsi enkä muutenkaan katsoa miestä ylöspäin. Joten mulle on aina käynyt miehet, jotka ovat suurinpiirtein samaa kaliiberia kuin itsekin olen.
Lisäänpä vielä tähän, että kauan sitten seurustelin 180 cm pitkän miehen kanssa ja missä ikinä liikuttiinkin, niin mua ei oikeastaan noteerattu lainkaan. Kaupoissa ja ravintoloissa mies oli se asiakas ja minä joku mikälie koriste miehen mukana. Ehkä siitä on mulle tullut tunne, että pitkän miehen seurassa mä olen kuin lapsi, jota ei tarvitse huomioida lainkaan ja kaikki kommunikointi tapahtuu miehen kautta. Esikoiseni isä oli 162 cm pitkä ja se oli juuri passeli mulle. Harmi, että meni kuolemaan niin nuorena.

Keskusteltiin itseasiassa tästä ihan vasta oman ukon kanssa, se kun yrittää hirveästi laihduttaa ja mun mielestä se on ihana just semmosena kun on. Se sit tietty tahto selitystä ja en mie muuta oikein keksiny ku kai se jostaa turvallisuudentunteesta on kiinni, ei mikää kukkakeppi vinkuheinä pysty minuu pahalta maailmalta suojelemaa ja ottamaan syliin kun mulla on paha olla.

Miehen pitää näyttää mieheltä.

Monelle se pinnallinen kiiltokuva Ken on ainut vaihtoehto ja sitten itketään kun löytyy muuten niin ihana rakkaus mutta kun hän on sen ja sen näköinen että en voi missään nimessä kuvitella olevani hänen kanssaan.

Ikävä kyllä tunnustan että omasta kaveripiiristänikin löytyi muutama tällainen idiootti jotka kauhisteli kun minä aloin seurustelemaan (nyttemmin naimisissa ja lapsia)
kaljun ja kaiken lisäksi itseäni lyhyemmän miehen kanssa.
Tosin meillä ei pituuseroa ole kuin reilun 5cm mutta näyttää ehkä monen muun silmissä olevan enemmänkin kun kuljen melkein aina vähintään 5cm koroilla.
Pidän korkokengistä joten pitääkö niistä luopua jonkun suurimman osan typerien ihmisten ajattelutavan vuoksi jotta ei pituuseromme näkyisi niin hurjana?

Ennemmin pieni mies, kuin iso mies. Isot miehet ovat kamalia..tulee lähinnä mieleen joku kaljaa kittaava läski sohvaperuna. Pituus on eri juttu, mutta muuten pitää olla hoikka.

No ehkä siksi naiset eivät pidä isokokoisista miehistä, kun tuntevat itsensäkin isoiksi. Mulla ainakin tulis heti sellainen olo "No tuo on tuon kanssa, koska se on itsekin iso ja se ei kelpaa kellekkään hoikalle".

En nyt voi sanoa rehellisesti, että mulle kelpaisi kuka tahansa. Mutta mulla ei ole ulkonäön suhteen kovinkaan suuria kriteereitä. Kunhan nainen on jotakin 150cm-2m väliltä, eikä ole ole selkesti alipainoinen tai todella reilusti ylipainoinen. Normaalin näköinen.
Joskus olen deitti-ilmoituksia laittanut nettiin, mutta oikeasti en ole saanut keneltäkään vastausta.
Pitkä mies varmasti käy kyllä, mutta silloin on oltava joko a)hoikka tai b) lihaksikas.

Mutta eiks noissa netin deitti-ilmoissa ole vähän aina se juttu, että miehet ei juuri saa vastauksia. Ja naiset saa sitten kymmeniä tai jopa satoja vastauksia joista kaikille ei voi vastata. Ei sun kannata omaa "markkina-arvoasi" mitata tuollaisen perusteella. Ainakin omassa tuttavapiirissä ne hyvin pitkät miehet on kyllä näyttäneet olevan kuumaa kamaa. =)

En mä ole ainakaan ikinä välittänyt onko mies lyhyt vai pitkä, jos on muuten mukava jne. :) Se tosin johtuu varmaan siitä että olen itse niin pätkä, enkä ole ikinä nähnyt mua lyhyempää miestä. :D Ja kyllähän miehetkin niitä kauniita ja hoikkia naisia enemmän haluavat. :ashamed:

Aivan kuten miehetkin tykkäävät leveälanteisista, kapeavyötäröisistä ja isotissisistä naisista, niin naiset tykkäävät leveäharteisista ja kookkaista miehistä. Miehet katsovat hedelmällisyyttä ja suvunjatkokykyä ja naiset sitä että mies pystyy pitämään hänet ja lapset turvassa.

WAU! Komeat mität sinulla!! Lapsistani tulossa myös lähes 2m. Et vain ole löytänyt sitä oikeaa.. naisissa on myös tosi pitkiä.
Tsemppiä "metsästykseen"

No joo, jos on myös lihasta kropassa, niin on kyllä komiaa! Esikoiseni on 195 cm ja painaa 75 kg, silkkaa lihasta, urheilija kun on. Hoikkahan tuo on, mutta ei silti näytä riu'ulta, on sen verran harteita kuitenkinTuohon 35 kg lisää, noin suurin piirtein, niin huh vaan, jos olis pelkkää rasvaa!

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Nuo pituusarviot on ihan pepusta, joskus osuu, joskus ei. Kummipoikani on vain 180 cm, vaikka povattiin liki kaksimetristä, isänsä on sen mittainen! Oma poikani 195 cm, isänsä 186 cm. Kummipojan äiti noin mun mittainen, ja mä 168 cm. Ja oman pojan pituusarvio oli siis jotain reilu 180 cm! että silleen!

Mä olen joskus seurustellut itseäni muutaman sentin lyhyemmän miehen kanssa, suhde ei loppunut hänen lyhyytensä vuoksi, tai kohtuullisen laihuutensa, vaan ihan muista syistä. Nykyinen mieheni on minua 12 cm pidempi ja vain noin 5 kg painavampi, aika hoikka tuokin, vaan ei heikko kuitenkaan! ;)

[QUOTE="Olli";25466224]Ihmettelen tätä ilmiötä miehenä. Olen pienikokoinen mies, en siis vain lyhyt vaan myös hentorakenteinen, ja tämä on muodostunut ongelmaksi. Tuntuu ettei naiset kiinnitä huomiota mihinkään muuhun kuin miehen pituuteen / kokoon. Kerrankin eräs nainen totesi ravintolassa mielenkiintoisen keskustelun päätteeksi, että sun kannattaisi treenata itsellesi kunnon lihakset, silloin toi koko ei niin häiritsisi.

Eikö tosiaan se merkkaa mitään, että olen hauska, keskustelutaitoinen ja ns. hyvä tyyppi (hyviä ystäviä on paljon). Lisäksi muut "meriitit" ovat mielestäni hyvät; korkealle koulutettu, hyvässä työssä, urakehitys noususuhdanteessa, taloudellinen tilanne enemmän kuin hyvä, jne.

Vastatkaa nyt naiset, missä vika?[/QUOTE]

No ehkäpä samasta syystä, kuin miksi miehet karsastavat hyvin isokokoista/lihavaa naista. Pinnallisista syistä. Ja kuitenkin ihan kaiken kokoiset ja näköiset ihmiset sen oman parinsa löytävät. Täytyy vain keskittyä niihin naisiin, joille ulkoiset seikat eivät ole kaikki kaikessa.

Mun mies on 185cm ja painaa 72kg. Hän on uhreilija ja vartalo on kiinteän jämäkkä. Hoikka on, mutta ei mikään laiha. Suora hyvä ryhti ja sporttinen olemus. Juuri tuollainen mies on HOT!

Voin sulle lohdutukseksi sanoa, että isokokoisistakan miehistä ei kukaan pidä. Kun pituus alkaa mennä selvästi yli 190cm ja siinä vielä jos paino yli satasen, niin eipä susta kukaan kiinnosta. Kai se kultainen keskitie pitäisi tässäkin olla. Laihduttaahan minä voisin (painan 110), mutta pituudelleni en voi mitään (olen 197cm).
Yökerhoissakin olen kuin rutto naisille.
mun mies ihanne on juuri sun mittainen. ite olen melkein 180Cm nainen. Olette vaan löytänyt vääriä naisia.. tsemppiä etsintöihin ;-)

Ei kannata yleistää... ja kannattaa.

On ihmisiä, jotka arvostavat tervettä egoa enemmän, kuin pullistelevia lihaksia. Ja terve-egoiselle miehelle ei ole ongelma, jos nainen on pitempi ja sama toisin päin.

Äijäkin on todennut, että ei (naisen) pituudella ole väliä, kun sen saa kaadettua. :D
10 cm minua lyhyempi otus tuo äijä ja on hänellä ollut huomattavasti minua pitempiäkin naisia.

Vakka kantensa valitsee etc, etc...

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Mä oon 170cm pitkä enkä osaa kuvitella itseäni samanpituisen saati lyhyemmän miehen kanssa. Oma mies on pitkähkö (189cm) ja tanakka. Kai siinä on joku alitajuinen turvallisuudentunne,jota itseä lyhyemmän ja laihemman miehen kanssa ei voi saavuttaa.

Yhteistyössä