miksi on pakko tehdä niitä riskiohituksia liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toiset tielläliikkujat saavat todellakin vereni kiehumaan.
Siksi en harrasta riskiohituksia, mutta saatan syyllistyä puolestaan tuohon, että olen se toinen jonossa. :kieh:
Minun on tosi hankala arvioida kuinka kaukana se vastaan tuleva auto on, joten jätän sitten ohittamatta, ellen ole ihan satavarma siitä, että se auto on riittävän kaukana tulossa.

Sitä paitsi liikenteessä on aina niitä kusipäitä, jotka ajavat vähintään 120km/h ja ohittavat aina kun näkyy pienikin rako, oli se sitten ohituskieltoalueella tms. paikalla, niin ohi vaan pyyhitään...

[QUOTE="argh";26487751]Mun puolesta ne liikenteessä junnaavat urpot vois pistää korttinsa hyllylle ja jättää ne tiet sellasten käyttöön, jotka osaa ajaa. Ja kortin voin pistää hyllylle jos poliisi-setä sen pyytää, mutta eipä ole poliisin kanssa mitään ongelmaa ollut, kun osaa ajaa.[/QUOTE]

Ei kukaan opi ajamaan jos eivät koskaan aja. Et taida olla joukon välkyin..

[QUOTE="argh";26487672]Jos kaikki osais ajaa niitten rajotusten mukaan, niin ei tarvis ohitella. [/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Kyllä moni ohittelee vaikka ajaisi rajoituksen mukaista nopeutta. Monet muut ajavat siis lievää ylinopeutta.

[QUOTE="vieras";26488148]Ei kukaan opi ajamaan jos eivät koskaan aja. Et taida olla joukon välkyin..[/QUOTE]

Sitä ajamista voi ihan hyvin opetella vaikka taajama alueella. Ei tartte lähtee isolle tielle, jos on niin epävarma tadoistaan, ettei uskalla/ viitti ajaa.

[QUOTE="argh";26488165]Sitä ajamista voi ihan hyvin opetella vaikka taajama alueella. Ei tartte lähtee isolle tielle, jos on niin epävarma tadoistaan, ettei uskalla/ viitti ajaa.[/QUOTE]

Aha, siis olet noin yksinkertainen. Kuule, et ole sitä tietä yksin maksanut, joten se ei ole sinun vaan myös meidän muiden. Paljon useamman on nykymaailmassa ajettava autoa kuin kenelle ihan hyvillä mielin uskaltaisi ajokortin myöntää. Siksipä sinäkin saat ajaa, vaikkei sinulla siihen riittävää nöyryyttä ja ymmärryskykyä olekaan.

Siellä tosiaan liikkuu kaikenlaista porukkaa ihan luvallisesti ja tärkeällä asialla, ja niiden lisäksi siellä liikkuu raivohulluja ja humalaisia. Ja sitten on kaikenmaailman rajatapauksia, huononäköisiä, huonokuuloisia, varovaisia, hajamielisiä, pelokkaita, sairaita, väsyneitä, vanhoja, nuoria.

Jos kiilaat minun lapseni hengiltä oikeudentunnossasi jonain päivänä, niin kostoa pukkaa jos et itse ymmärrä katua. Tiedä edes se. Loppuelämäsi tulee olemaan ikävää.

Kyllä se on sen ensimmäisen tai toisen autoilijan "syy", joka siihen rekan taakse jää köröttelemään alivauhtia. Jos sitä ei uskalla rekkaa ohittaa niin voi siirtyä taksin tai linja-auton asiakkaaksi.

Siksi näitä riskiohituksia syntyy, kun sieltä 7 auton takaa joutuu lähtemään ohitse.

Itsekin olen melkein rekan kanssa törmännyt tästä samaisesta syystä! Ohitin 4 henkilöautoa, matkailuauton ja rekan. Tuli kiire. vauhtia oli aikalailla ja just ja just sain koukattua takaisin.

Inhimillinen virhe? Joskus voi olla joku pikkutie ison tien varressa tuolla korvessa, eikä sitä ehkä hokaa että siinä kohtaa joku vois kääntyä. Jos toinen vielä ei näytä ajoissa vilkkua ja ryhmity kunnolla..

Mutta joo, en mäkään tapaa ohitella kuin tyyliin 1 auto kerrallaan, jos täytyy ohittaa vastaantulevien kaistalta.

Ja hidastelijat on kyllä perseestä. Jos keli on hyvä ja olosuhteet sallii niin silloin ajetaan 80 kymppiä 80 alueella, ei kuuttaakymppiä. Tänäänkin taas joku akka ajeli ohikulkutiellä (100 rajoitus) seittemääkymppiä. -> aiheuttaa täysin tarpeettomia ohituksia muille.

asun vakituisesti kesämökkikunnalla ja kyllä huomaa, että kesä ja juppituristit on audeillaan liikenteessä. Eilen ajoin suht rajoitusten mukaan (noin 85km 80 rajoituksella), niin keltaisen viivan kohdalla ja risteysalueella painettiin ohi. Kortti pois!

[QUOTE="vieras";26488686]Joskus voi olla joku pikkutie ison tien varressa tuolla korvessa, eikä sitä ehkä hokaa että siinä kohtaa joku vois kääntyä. Jos toinen vielä ei näytä ajoissa vilkkua ja ryhmity kunnolla..
[/QUOTE]

Mä pelkään aina enemmän jonon kolmatta kuin toista autoa. Meille tullessa käännytään vasemmalle. Laitan ajoissa vilkun ja jarrutan ja kyllähän mun perässä tuleva auto sen näkee. Mutta mun perässä tulija ei luonnollisesti vilkuta, joten jonon kolmannen näkökulmasta hän hidastaa ns. syyttä. Jos siellä sattuu olemaan joku omanapainen kuumakalle, niin hyvinkin voi intoutua ohitukseen. Tie vielä kaartaa niin, että mun vilkkuni ja ryhmittymiseni ei näy jonon perille millään.

Tuossa meidän naapuriristeyksessä kävi muutama vuosi sitten juuri tuollaisessa tilanteessa onnettomuus, tosin mukana oli vielä kolmaskin osapuoli, vastaan tullut auto, jonka takia vasemmalle kääntyjä oli entistä hitaampi. Lopputulos oli varsin surullinen. Tiessä on kyllä keltainen viiva, jonka pitäisi urpommallekin kertoa, että siinä ei sovi ohitella, sikäli kun oma järki ei jo kerro, että näkyvyyden ollessa nolla ei tuppauduta ohittamaan ketään. Mutta minkäs teet, kun kuski luulee olevansa muita tärkeämpi ja aggressioissaan luulee, että muut jarruttavat vain hänen harmikseen.

[QUOTE="vieras";26488633]Kyllä se on sen ensimmäisen tai toisen autoilijan "syy", joka siihen rekan taakse jää köröttelemään alivauhtia. Jos sitä ei uskalla rekkaa ohittaa niin voi siirtyä taksin tai linja-auton asiakkaaksi.

Siksi näitä riskiohituksia syntyy, kun sieltä 7 auton takaa joutuu lähtemään ohitse.

Itsekin olen melkein rekan kanssa törmännyt tästä samaisesta syystä! Ohitin 4 henkilöautoa, matkailuauton ja rekan. Tuli kiire. vauhtia oli aikalailla ja just ja just sain koukattua takaisin.[/QUOTE]

Joutuu? Mikä tai kuka pakottaa?

[QUOTE="vieras";26488633]Kyllä se on sen ensimmäisen tai toisen autoilijan "syy", joka siihen rekan taakse jää köröttelemään alivauhtia. Jos sitä ei uskalla rekkaa ohittaa niin voi siirtyä taksin tai linja-auton asiakkaaksi.

Itsekin olen melkein rekan kanssa törmännyt tästä samaisesta syystä! Ohitin 4 henkilöautoa, matkailuauton ja rekan. Tuli kiire. vauhtia oli aikalailla ja just ja just sain koukattua takaisin.[/QUOTE]

Voi luoja mikä idiootti olet!

Monessako paikassa on sellainen suora missä tuon letkan pystyt ohittamaan olemalla täysin varma ettei kukaan tule vastaan?!
Jos sun edessä on 4 henkilöautoa,matkailuauto ja rekka, tajuatko mikä määrä siinä tilanteessa on muuttujia ja kuinka monta mahdollisuutta on että asiat menee erittäin vituiksi?

Liikenteessä on muutenkin vaikea arvioida muiden kulkuneuvojen etäisyyksiä ja sinne ei todellakaan tarvita mitään arkipäivän sankareita noita urpoiluja tekemään.

Ikinä ei itselläni ole niin kiire että riskeeraan oman henkeni ja samalla muiden, ei ikinä.

Yhteistyössä