Miksi pitää imettää julkisesti jos on mahdollisuus mennä syrjään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä nyt en ymmärrä että miksi teidän muiden piti istua siinä puoliympyrässä ja vain katsoa kun tämä äiti imetti vauvaansa? Imettäminen on minusta luonnollisempaa kuin se että sinäkin naisihmisenä tuijotit vieraasi tissiä! Itse imetän kylässäkin. Jos on isot juhlat menen syrjempään, mutta jos on vain talonväki paikalla tutussa kylässä niin imetän myös olohuoneessa. Harson laitan yleensä siihen päälle. Kuten vieraasikin imetti kolmesti kylässä oloaikanaan niin minäkin joudun usein tekemään. Ja se voi tarkoittaa sitä, että koko kyläily menee imettämiseen. Jos menee toiseen huoneeseen yksin vauvan kanssa istumaan koko vierailun ajaksi niin miksi kannattaisi edes mennä kylään.

Suurin osa ketjunu vastanneista ei näytä tajuavan tämän ketjun pointsia, niinkuin et sinäkään. En minä ole ketään pakottamassa kusiseen ravintolan vessaan imetykseen. Vaan että pakkoko se on tehdä siinä keskeisellä, paraatipaikalla - ilman suojaa ilman mitään, silleen että tissi näkyy puseron nostetun helman alta.

Lisäksi varsinkin kun ko. tapauksessa imetys oli ohi vajaassa 5 minuutissa, niin sehän todennäköisesti oli äitillä tiedossa - miksei siis voinut edes 5 minuutiksi mennä hieman syrjempään. Edes sinne sohvalle istumaan ettei katsekohtakti ollut suoraan häneen eikä siten että oli meidän kaikkien edessä.

Mikäli imettäminen Sinun kotonasi ei ole suotavaa, kerro se ennen kutsua. En takuulla tule ollenkaan. Odotan, että ystäväni, joiden luona kyläilen, hyväksyvät minut ja tapani ruokkia lastani. Tsiisus. Onpa nykyisin mennyt vaikeaksi tämäkin...

En huomannut että ap olisi sanonut ettei imettäminen hänen kotonaan ole suotavaa? Missä sanoi niin? Vaan ettei tarttisi kaikkien edessä sitä tehdä tai voisi olla vaikka se harso suojana. Tottakai imetys on luonnollista, eihän tässä siitä ole kysymys. Mutta on aika röyhkeää tehdä niin kuin itsestä tuntuu muita yhtään ajattelematta.

[QUOTE="vieras";24221351]Nykyisin on muotia paljastaa kaikki, häpeää ei tunneta mistään.[/QUOTE]

Ei se imettejä sentään värkkiään levitellyt! Hei se on vaan rinta!

Musta on tosi kummallista, että rintaruokinnasta on noussut niin järkyttävä haloo. Ensin valitetaan siitä ellet imetä ja sitten valitetaan siitä jos julkeat imettää toisten läsnäollessa.
Käsittämätöntä. Ymmärrän vielä jos miehet tuijottavat rintoja, mutta naiset! Haloo, omat löytyy paidan alta, miksi niitä pitää tuijottaa!?!?!

AP: jos imetys niin kauheesti häiritsee niin sano kaverillesi ettei kannata tulla kylään niin pitkään kun imettää kun sinua niin kuvottaa..

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Suurin osa ketjunu vastanneista ei näytä tajuavan tämän ketjun pointsia, niinkuin et sinäkään. En minä ole ketään pakottamassa kusiseen ravintolan vessaan imetykseen. Vaan että pakkoko se on tehdä siinä keskeisellä, paraatipaikalla - ilman suojaa ilman mitään, silleen että tissi näkyy puseron nostetun helman alta.

Ja sie et ymmärrä siutä pointtia, että suurin osa näistäkin vastaajista imettää joko harson alla tahi imetyspaidoilla, joista ei rinta vilka - eli me ei osata sanoa, miksi se sinun kaveris esitteli sulojaan, kun itse imetämme tälleen hienotunteisesti. Kerroppa sinä nyt, että saataisko me harson alla tai kunnollisella imetyspaidalla varustetut imettää sinun olohuoneessa, vai olisko sekin iljettävää?

Itse olen kieltämättä monesti ihmetellyt, ovatko nämä julki-/show-imettäjät muutenkin sellaisia, että vilauttelee tissejään tuosta vain? ;) Esim. rannalla yläosattomissa, vaihtavat vaatteita ihmisten edessä tuosta vain vaikka olisi vieraita kylässä, käyvät saunassa alasti appiukkonsa kanssa jne?
Jokainen imettäkööt tavallaan, mutta viimeksi just laivan kahvilassa oli hieman kiusallista kun joku "hieman" isokokoinen mamma siinä veti koko toppinsa alas ja alkoi imettämään kaikkien edessä ja samalla kertoi tyyliin koko synnystarinaansa yms tuntemattomille ihmisille. Vauva vielä monesti keskeytti syönnin, mutta mamma vaan jatkoi juttuaan rinta paljaana. :D

[QUOTE="vieras";24221431]Eli jos sä alat imettämään niin muiden pitää katsoa seinään??[/QUOTE]

ONHAN SILLÄ IHMISELLÄ KASVOT! Harvoin silmät rintojen välissä ovat.. (vaikka miehet joskus niin luulevatkin)

Mä imetän olohuoneessa siksi, että ärsyttää mennä jonnekin sivuhuoneeseen siksi aikaa kun muilla on hyvät keskustelut käynnissä. Toki näin vain tutuissa paikoissa, jos on jotain vähän vieraampia paikalla ni sit menen ihan mielelläni sivummalle.

Eilen kyllä imetin puistonpenkillä. Vähän syrjemmässä, mutta kuitenkin julkisella paikalla. Vauvalla oli nälkä, ois tuntunu ihan hölmöltä lähteä jotain porttikonkia tai muuta paikkaa etsimään, kun en usko että ketään häiritsi. Oli kuitenkin rätti ja imetyspaita, joten tuskin tissiä ainakaan paljon vilahtanut.

[QUOTE="vieras";24221351]Nykyisin on muotia paljastaa kaikki, häpeää ei tunneta mistään.[/QUOTE]

höpöhöpö.. ennen vanhaan imettäminen oli luonnollista. nykyään on hyväksytympää pitää tissejä miesten leluina ja seksikkyytensä osoituksena, kun vauvan syöttämiseen tarkotettuna. aika paljo rintaa näkyy kesäsin ulkona naisten pienistä topeista, miksi se sitten on ok?

[QUOTE="Vieraana";24221393]En huomannut että ap olisi sanonut ettei imettäminen hänen kotonaan ole suotavaa? Missä sanoi niin? Vaan ettei tarttisi kaikkien edessä sitä tehdä tai voisi olla vaikka se harso suojana. Tottakai imetys on luonnollista, eihän tässä siitä ole kysymys. Mutta on aika röyhkeää tehdä niin kuin itsestä tuntuu muita yhtään ajattelematta.[/QUOTE]

Röyhkeää? Itsekästä? Sus sentään. Ensimmäinen kerta, kun sana itsekkyys yhdistetään imetykseen, pullotteluun yhdistettynä sitä olen kyllä kuullut... Muuta en sano, kuin sen, että kannattaa varmaan seuraavan kerran mainita röyhkeälle ystävälle, että menes muualle siitä tisseinesi, ei kukaan halua tuota imetystä katsoa. Eihän sitä tavallinen ihminen muuten tajua. Enkä minä muuten aio tajuta ennen, kun joku ihan IRL tulee sen mulle sanomaan. Monilla sitä on pokkaa netissä volista, mutta tuleeko kukaan sanomaan oikeasti? Toivottavasti oikeasti ihmiset pikkuhiljaa palaisitte hieman juurillenne ja lakkaisitte keskittymästä epäolennaiseen (kuten imetykseen) ja nauttisitte seurasta ihan normaalisti (imetyksestä huolimatta).

Niin ja toisekseen, en minä tunne ketään, joka imettäisi molemmat tissit esillä, nännit tuulessa hulmuten. Jos se nänni vilahtaa nii omg. Minä en itse harsoja käytä, mutta pukeudun aina niin, että mahd vähän näkyy rintaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="riaa";24221434]Musta on tosi kummallista, että rintaruokinnasta on noussut niin järkyttävä haloo. Ensin valitetaan siitä ellet imetä ja sitten valitetaan siitä jos julkeat imettää toisten läsnäollessa.
Käsittämätöntä. Ymmärrän vielä jos miehet tuijottavat rintoja, mutta naiset! Haloo, omat löytyy paidan alta, miksi niitä pitää tuijottaa!?!?!

AP: jos imetys niin kauheesti häiritsee niin sano kaverillesi ettei kannata tulla kylään niin pitkään kun imettää kun sinua niin kuvottaa..[/QUOTE]

Lapsellinen vastaus. "JOS MUN KERTA TÄYTYY IMETTÄÄ NIIN IMETÄN SIT MISSÄ HALUUN!!1"

Tuskin kenenkään niitä täytyy tuijottaa, mutta jos keskustelukumppani vetää paidan ylös ja valkoinen turvonnut tissi siinä löllyää niin hankala sitä on olla näkemättä, ellei sit tosiaan työnnä sitä päätään vaikka puskaan - mikä sekin on vähän kiusallista jos kerta tämä imettävä äiti-ihminen vielä odottaa että pidät hänelle seuraa imetyksen ajan.

Ja miksi helve...ssä pitäisi tuntea häpeää kun ruokkii omaa lastaan??? Tämä maailman meno on kyllä mennyt ihan sairaaksi kun pitäisi osata imettämistä häpeillä... Se on vaan tissi ja lapsi syö siitä. Ei sen ihmeellisempää. Jotenkin tuntuu kummmalliselta miten voimakkaasti rinnat nykyään koetaan seksuaalisiksi, eikä ajatella niiden alkuperäistä merkitystä. Onko nykyihmisen seksuaalisuus jo jotenkin niin sekaisin ettei osata ajatella rintaa imettämisen aikana lapsen ruokintavälineenä. Mitä häpeilemistä ja pois päin katsomista yksi tissi vaatii?? Ei sitä tissiä tarvitse tuijottaa, muttei se tietääkseni vaadi niskat nyrjällää pois katsomista. Vai onko se tissi niin magneettinen..

[QUOTE="vieras";24221448]ONHAN SILLÄ IHMISELLÄ KASVOT! Harvoin silmät rintojen välissä ovat.. (vaikka miehet joskus niin luulevatkin)[/QUOTE]

No hyvä jos sulla on niin putkinäkö että voit (vielä luonnollisesti) tuijottaa vain toisen silmiä kun henkilö heiluu siinä tissi(t) paljaana.

[QUOTE="ihime";24221438]Ja sie et ymmärrä siutä pointtia, että suurin osa näistäkin vastaajista imettää joko harson alla tahi imetyspaidoilla, joista ei rinta vilka - eli me ei osata sanoa, miksi se sinun kaveris esitteli sulojaan, kun itse imetämme tälleen hienotunteisesti. Kerroppa sinä nyt, että saataisko me harson alla tai kunnollisella imetyspaidalla varustetut imettää sinun olohuoneessa, vai olisko sekin iljettävää?[/QUOTE]

Voisko ap vastata tähän?! :attn:

[QUOTE="vieras";24221490]No hyvä jos sulla on niin putkinäkö että voit (vielä luonnollisesti) tuijottaa vain toisen silmiä kun henkilö heiluu siinä tissi(t) paljaana.[/QUOTE]

Kamoon. Menee niin tyhmäksi provoksi jo, ettei jaksais.

Alkuperäinen kirjoittaja julki imettäjä;24221480:
Ja miksi helve...ssä pitäisi tuntea häpeää kun ruokkii omaa lastaan??? Tämä maailman meno on kyllä mennyt ihan sairaaksi kun pitäisi osata imettämistä häpeillä... Se on vaan tissi ja lapsi syö siitä. Ei sen ihmeellisempää. Jotenkin tuntuu kummmalliselta miten voimakkaasti rinnat nykyään koetaan seksuaalisiksi, eikä ajatella niiden alkuperäistä merkitystä. Onko nykyihmisen seksuaalisuus jo jotenkin niin sekaisin ettei osata ajatella rintaa imettämisen aikana lapsen ruokintavälineenä. Mitä häpeilemistä ja pois päin katsomista yksi tissi vaatii?? Ei sitä tissiä tarvitse tuijottaa, muttei se tietääkseni vaadi niskat nyrjällää pois katsomista. Vai onko se tissi niin magneettinen..

Kuka sanoi että pitää tuntea häpeää imettämisestä?

Miksi siitä imetyksestä täytyy tehdä show, kun sen voi tehdä ihan ilman tissien vilauttelua? Voiskos joku nyt vastata tähän?

No onpa näitäkin ihmisiä jotka katsoivat pitkään kun imetin yleisessä hampurilaisravintolassa.

Istuttiin syrjässä ja imetin todella huomaamattomasti harson ja paidan avulla. Ulkopuoliset näkivät vain lapsen makaavan poikittain sylissäni. Kuitenkin yksi vanhempi nainen vilkuili koko ruokailun ajan paheksuvasti ja supatti miehelleen. Luultavasti arvasi että syötin, vaikka moni muua tätä ei huomannu tai siitä välittänyt.

Kaikkia ei voi miellyttää vaikka yrittäisikin. En itsekään näitä rinta paljaana olevia ymmärrä. Ihan kuin korostettaisiin että huomaattehan kaikki että minä imetän nyt. Musta se on ajattelematonta muita kohtaan. Mutta kuinka paljn ajatellaan nykyään muita, tai mietitään että loukataanko omilla teoilla muita.

[QUOTE="vieras";24221522]Kuka sanoi että pitää tuntea häpeää imettämisestä?

Miksi siitä imetyksestä täytyy tehdä show, kun sen voi tehdä ihan ilman tissien vilauttelua? Voiskos joku nyt vastata tähän?[/QUOTE]

No kun täällä on kaikki vastaajat niitä jotka imettää harson alla tai kunnollisella imetyspaidalla - eli tehdään se ilman tissin vilauttelua! Niin onko tää nyt ok, vai onko tääkin iljettävää, voisko joku vastata siihen?!

Kamoon. Menee niin tyhmäksi provoksi jo, ettei jaksais.

Vainiin. Minusta on melko luonnollista että jos joku kulkee tissit paljaana niin vaistomaisesti on pakko kääntää katsetta pois tai väkisinkin tulee niitäkin katottua jos tyrkyllä ovat. Sama juttu paljaan perseen kanssa. Voitko tuijottaa vaan selkää jos joku seisoo peffa paljaana sua päin?

Ehkä naurettavaa, mutta niin se vaan on että ihmisillä on kehonosia joita pidetään henkilökohtaisina, ei kaikille näytettävinä.

Ja jos ne tissit on ihan luonnolliset eikä niihin liity mitään kuin lapsen ruokinta, niin miksi esim. mies ei voisi katsoa häpeilemättä naisen rintoja?

Alkuperäinen kirjoittaja julki imettäjä;24221480:

Sinä et kyllä ymmärrä lukemaasi. Voit ihan vapaasti imettää julkisesti, kunhan teet sen muut ihmise huomioiden. Käytät harsoa suojana tai imetyspaitaa. Asia on OK. Nythän onkin keskusteltu siitä, että tissit ovat paljaana koko ajan, kaikkien nähtävillä.

Katsos, siinä on se pieni ero.

Selvyyden vuoksi, ei imettämisessä ole mitään häpeällistä, kunhan se tehdään hienotunteisesti. =)

Pitäis oikein pitää gallup, että moniko on oikeasti nähnyt ns. showimettäjän. Mä en ole, vaikka useita kymmeniä äitejä tunnenkin. Se, että rinta vilahtaa tai nänni hetken näkyy, ei kyllä ole mitään showta. Se on normaalia. En tunne ketään, (eikä mun tutuistani kuulemma kukaan ole törmännyt) joka oikeasti tekisi asiasta mitään showta. Enkä myöskään saanut ap:n tekstistä käsitystä, että hänen ystävänsä olisi mitenkään heilutellut niitä kannujaan siinä, vaan kolmesti imettänyt... Normaali imetys ei sisällä mitään suurieleistä toimintaa ja showimetys esiintyy enemmän täällä foorumilla, kuin oikeassa elämässä.

No onpa näitäkin ihmisiä jotka katsoivat pitkään kun imetin yleisessä hampurilaisravintolassa.

Istuttiin syrjässä ja imetin todella huomaamattomasti harson ja paidan avulla. Ulkopuoliset näkivät vain lapsen makaavan poikittain sylissäni. Kuitenkin yksi vanhempi nainen vilkuili koko ruokailun ajan paheksuvasti ja supatti miehelleen. Luultavasti arvasi että syötin, vaikka moni muua tätä ei huomannu tai siitä välittänyt.

Kaikkia ei voi miellyttää vaikka yrittäisikin. En itsekään näitä rinta paljaana olevia ymmärrä. Ihan kuin korostettaisiin että huomaattehan kaikki että minä imetän nyt. Musta se on ajattelematonta muita kohtaan. Mutta kuinka paljn ajatellaan nykyään muita, tai mietitään että loukataanko omilla teoilla muita.

Uskomatonta mutta totta, joitakin ällöttää jo se pelkkä ajatus, että lasta imetetään. :D

Yhteistyössä