A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:Eli kyse onkin siitä, että miehesi tienaa ja sinä olet kotona! No mikäs siinä on ollessa, sitten on tosi helppo heittää vapaalle. Mäkään en töissä kävisi, jos muuten pärjäisi taloudellisesti. Niiin paljon en töitäni rakasta, vaikka hyvässä ja kiinnostavassa duunissa olenkin.
Ymmärsin, että elätte toimeentulotuilla. Silloin elämä tuskin on kovin onnellista ja ruusuista kuten ap antoi osoittaa. Silloin päällimmäisenä voisi olla huoli ja stressi ja pinnankireys siitä, että miten pärjätään kuun loppuun ja miten varmistetaan, että lapset saavat riittävästi ruokaa. Puhumattakaan minkä sotkun heti yksikin yllättävä meno saisi aikaiseksi.
En mäkään onnellisimmillani ole töissä, mutta se on minulle tärkeää elämän tasapainon kannalta. Ja se tuo sitä onnellisuutta elämän yhtenä osana. Olen niin yksinkertainen, että jos minulla olisi koko ajan "lomaa" tai vapaa-aikaa, en nauttisi siitä yhtä paljon kuin silloin kun tiedän sen olevan rajallista ja erityisherkkua.
Minusta tuo miehen töissäkäyminen on epäolennainen seikka varsinaisen asian kannalta. Elimme ennen toimeentulotuella, kunnes mieheni valmistui toiseen ammattiinsa ja löysi töitä. Tulot eivät tuosta juurikaan nousseet, kun asumistuki tippui ja työmatkakulut tulivat lisänä. Silloin yllättävät menot eivät juurikaan haitanneet. Nyt jos auto hajoaa niin se on saatava kuntoon heti.
Itse olen miettinyt syitä, miksi olen erilainen kuin muut. Johtuuko elämänkatsomukseni 90-luvun massatyöttömyydestä, jolloin olin pitkään työttömänä vastavalmistuneena. Tällöin ehdin kerätä paljon harrasteita ja mielenkiinnon kohteita, jotka vievät aikaani. Vai johtuuko se siitä, että muut ihmiset elävät elämäänsä sitä tarkemmin ajattelematta?