Miksi se nostaa niin suuria tunteita esiin jos äiti on kotona ja lapsi hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsi hoidossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27386951]Uskon et osaat järjestää niitä virikkeitä lapselle itsekin ja kavereita voi saada muualtakin kuin hoidosta. Meillä on lapsella paljon kavereita vaikka ei ole ikinä ollut hoidossa. Hän käy kanssa 2x viikko seurakunnan kerhossa ja sen lisäksi tavataan useamman kerran viiikossa näitä muita kerholaisia. Siellä srk:n kerhossa on juuri niitä kotona olevia lapsia ja kun lapsesi tutustuu heihin niin voitte sopia vanhempien kanssa leikkitreffejä. Meillä on lapsi (4v) ollut tosi onnessaan kun on päässyt yksin kaverille kylään ja kaverit on tullut meille ilman äitiä. Tää toimii muuten hyvin jos tarvitset joskus itselle vapaa-aikaa. Meillä on kanssa hyvin sosiaalinen lapsi ja siksi hänellä on niitä kavereita paljon. Tää järjestely tietysti vaatii äidiltä vähän enemmän panostusta kuin se et vie lapsen vain hoitoon ja hakee sieltä pois.[/QUOTE]

Kiva että tuo järjestely toimii teillä,meillä toimii tämä päiväkotihoito eli tarkoitus ei ole ottaa häntä sieltä pois.Minusta jos on 10 päivänä kuussa hoidossa niin se ei liikaa ole.

[QUOTE="vieras";27386917]Ja mun lapsi tulee olemaan kotona, suurimman osan viikkoa! Mikä helketti teitä oikeasti vaivaa, ettekö te osaa lukea?? :D Eli kyse ei ole aina virikepaikasta, kyse on vaan ihan järjen käytöstä! Mutta myös se, että me siitä maksamme, oikeuttaa meidät sitä paikkaa joskus tarvittaessa käyttämään. Ja siinäkin ajattelen kyllä lastani, pääsee joskus leikkimään tuttujen kavereidensa kanssa ja itse pääsen huseeraamaan mitä tarvitsee; käyttämään pienempää neuvolassa esim.

Meidän perheen etu on se, että me pidämme lapsellamme hoitopaikan, koska kyseessä on niin lyhyt aika. Jos aika olis pidempi, niin varmaankin irtisanottaisiin tuo paikka, mutta koska tiedän että viimeistään 1.5v:n päästä tarvitsemme lapselle jälleen hoitopaikkaa niin miksi ihmeessä luopuisimme hyvästä paikasta?! Johon se pikkusisaruskin sitten pääsee. Lapsi viihtyy siellä, siellä on ihanat hoitajat ja pienet ryhmät. Jos tämä ei ole sun mielestä lapsen parasta ajatellen tehty, niin sitten ei ole :)[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta kysyn kun moneen kertaan olet todennut et maksatte hoidosta niin maksatteko koko maksun(n 1000e) eli sen mitä se todellisuudessa maksaa vain sen päivähoitomaksun( 0-250e) verran?

[QUOTE="vieras";27386992]Ihan mielenkiinnosta kysyn kun moneen kertaan olet todennut et maksatte hoidosta niin maksatteko koko maksun(n 1000e) eli sen mitä se todellisuudessa maksaa vain sen päivähoitomaksun( 0-250e) verran?[/QUOTE]

Maksamme 15pv:n mukaan, eli 180e/kk. Kyllä minä tiedän ne todellisetkin kustannukset, mutta meidän tuloilla ollaan kyllä oma osamme maksettu veroina yhteiskunnalle.

[QUOTE="aloittaja";27386981]Kiva että tuo järjestely toimii teillä,meillä toimii tämä päiväkotihoito eli tarkoitus ei ole ottaa häntä sieltä pois.Minusta jos on 10 päivänä kuussa hoidossa niin se ei liikaa ole.[/QUOTE]

Miten toi srk:n kerho muka on liian vähän kuten jossain aiemmin kirjoitit. Meillä on lapsi srk:n kerhossa 8 krt kuussa ja sulla lapsi päivähoidossa 10 krt kuussa. Eihän siinä ole kuin kahden päivän ero. Miten se muka voi vaikuttaa niin paljon niihin kaveri suhteisiin?

[QUOTE="vieras";27387027]Miten toi srk:n kerho muka on liian vähän kuten jossain aiemmin kirjoitit. Meillä on lapsi srk:n kerhossa 8 krt kuussa ja sulla lapsi päivähoidossa 10 krt kuussa. Eihän siinä ole kuin kahden päivän ero. Miten se muka voi vaikuttaa niin paljon niihin kaveri suhteisiin?[/QUOTE]

Pidän muutenkin parempana päiväkotia kuin srk:n kerhoa.Päiväkodissa on paremmin koulutetut hoitajat kuin srk:n kerhossa.Käytiin srk:n kerhossa ja petyttiin siihen toimintaan niin laitettiin lapsi päiväkotiin ja siellä on kyllä hyvät hoitajat ja monipuolista toimintaa.

[QUOTE="vieras";27387027]Miten toi srk:n kerho muka on liian vähän kuten jossain aiemmin kirjoitit. Meillä on lapsi srk:n kerhossa 8 krt kuussa ja sulla lapsi päivähoidossa 10 krt kuussa. Eihän siinä ole kuin kahden päivän ero. Miten se muka voi vaikuttaa niin paljon niihin kaveri suhteisiin?[/QUOTE]

Miksi teillä se lapsi menee srk:n kerhoon, mikset halua, että lapsesi on kotona?!?!?!?!??!?!?!??!!?

Ja todella oltiin mieheni kanssa yllättyneitä kuinka halpa hoitomaksu tuli.Yrittäjillä se vissiin lasketaan eri lailla kuin muilla,ainakin kun vasta alle vuosi oltu yrittäjiä.

Kuulostaahan se hieman omituiselta jos äiti on kotona ja lapsi hoidossa, kotonahan ollaan yleensä juuri lasten vuoksi. Niissä maissa joissa ei ole kunnallista päivähoitoa vaan ainoastaan kalliita yksityisiä sellaisille varakkaille jotka on molemmat töissä, olisi ihan mahdoton ajatus että lapset olisivat jossain muualla kuin äitinsä kanssa kotona. Ja kyllä siellä lapset saavat ihan tarpeeksi virikkeitä kotona, leikkivät naapurin lapsien ja sukulaislapsien kanssa ja ovat äitinsä mukana kaikissa menoissa ja toiminnoissa. Ei ajatella että koko ajan pitäisi olla jotain ohjattua harrastustoimintaa tai kehittävää piirrustelua vaan lapsetkin tykkäävät ihan arkisista asioista ja tekemisistä perheen parissa.

[QUOTE="vieras";27387166]Miksi teillä se lapsi menee srk:n kerhoon, mikset halua, että lapsesi on kotona?!?!?!?!??!?!?!??!!?[/QUOTE]

Ihan juuri noiden kavereiden takia ja siksi että lapsi oppisi olemaan erossa äidistä enen kuin menee eskariin. Ja meillä on srk:n kerhossa tosi mukavat ohjaajat. Joo tiedän et seuraavaksi kysytään et mitä eroa on kun ei ole päivähoidossa, mut meidän alueella päiväkotipaikat on kiven alla enkä halua lasta jättisuureen ryhmään. Ja tää kerho on yhteiskunnalle se halvempi vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";27387308]Ihan juuri noiden kavereiden takia ja siksi että lapsi oppisi olemaan erossa äidistä enen kuin menee eskariin. Ja meillä on srk:n kerhossa tosi mukavat ohjaajat. Joo tiedän et seuraavaksi kysytään et mitä eroa on kun ei ole päivähoidossa, mut meidän alueella päiväkotipaikat on kiven alla enkä halua lasta jättisuureen ryhmään. Ja tää kerho on yhteiskunnalle se halvempi vaihtoehto.[/QUOTE]

No sama tilanne se on meillä, mutta paikkana on päiväkoti. Miksi sitten mut tuomitaan alimpaan helvettiin ja sanotaan, että mun ei olis lasta pitänyt edes tehdä, kun en sen kanssa halua olla?

[QUOTE="vieras";27387230]Kuulostaahan se hieman omituiselta jos äiti on kotona ja lapsi hoidossa, kotonahan ollaan yleensä juuri lasten vuoksi. Niissä maissa joissa ei ole kunnallista päivähoitoa vaan ainoastaan kalliita yksityisiä sellaisille varakkaille jotka on molemmat töissä, olisi ihan mahdoton ajatus että lapset olisivat jossain muualla kuin äitinsä kanssa kotona. Ja kyllä siellä lapset saavat ihan tarpeeksi virikkeitä kotona, leikkivät naapurin lapsien ja sukulaislapsien kanssa ja ovat äitinsä mukana kaikissa menoissa ja toiminnoissa. Ei ajatella että koko ajan pitäisi olla jotain ohjattua harrastustoimintaa tai kehittävää piirrustelua vaan lapsetkin tykkäävät ihan arkisista asioista ja tekemisistä perheen parissa.[/QUOTE]

Suomessa taas tällainen ajatus on ihan vieras joillekin ihmisille. Kuvitellaan et siellä päiväkodissa on niitä virikkeitä vaikka kuinka, mut todellisuus voi olla hyvinkin erilainen. Suosittelen et joskus kävisitte tutustumassa siihen päiväkodin arkeen pk- seudulla vaikka viikon ajan niin vois silmät aueta. Suurin osa ajasta menee siirtymisiin ja niiden muutaman vilkkaaman tapauksen kaitsemiseen vaikka ois kuinka hyvät hoitajat niin ei ne joka paikkaan ehdi.

Koko ketjua lukematta... omalla kohdallani ärsytystä aiheuttaa ainoastaan se, kun näen naapureidemme vievän lapsia päiväkotiin, vaikka perheiden äidit ovat kotona. Ja se ärsyttää tasan siksi, että oma tyttäreni ei sitten kyseiseen päiväkotiin mahtunut, vaan joudun kuskaamaan lapsen kauas. Minulla ei edes ole ajokorttia, toisin kuin näillä toisilla äideillä.

[QUOTE="vieras";27387327]No sama tilanne se on meillä, mutta paikkana on päiväkoti. Miksi sitten mut tuomitaan alimpaan helvettiin ja sanotaan, että mun ei olis lasta pitänyt edes tehdä, kun en sen kanssa halua olla?[/QUOTE]

En ole koko ketjua lukenut mut itsestäni päiväkoti ja srk:n kerho ovat hiukan eri asioita. Itse miellän niin et päiväkoti on tarkoitettu ensisijaisesti niille lapsille, jotka vanhempien työn tai opiskelun vuoksi tarvitsevat KOKOpäivä hoitoa. Kerho on taas tarkoitettu niille lapsille joille riittää kevyempi hoitomuoto.

[QUOTE="vieras";27387327]No sama tilanne se on meillä, mutta paikkana on päiväkoti. Miksi sitten mut tuomitaan alimpaan helvettiin ja sanotaan, että mun ei olis lasta pitänyt edes tehdä, kun en sen kanssa halua olla?[/QUOTE]
Sä ja kaikki sun kaltaisesi viette sen paikan joltain, joka sen tarvitsisi työn tai opiskelun vuoksi. Te aiheutatte mm. jonoja ja liian suuria päiväkotiryhmiä eli heikennätte kaikkien lasten hoitoa.

Sun paikkasi on kallis yhteiskunnalle eli me veronmaksajat kustannetaan se. Ne rahat on pois jostain muusta tärkeästä. Sä olet osaltasi siis heikentämässä kaikkien suomalaiset palveluja sen vuoksi, että hoidatutat lapsesi kalliisti päiväkodissa, vaikka olet itse kotona.

Sun lapsesi on turhaan hoidossa.

[QUOTE="vieras";27387381]En ole koko ketjua lukenut mut itsestäni päiväkoti ja srk:n kerho ovat hiukan eri asioita. Itse miellän niin et päiväkoti on tarkoitettu ensisijaisesti niille lapsille, jotka vanhempien työn tai opiskelun vuoksi tarvitsevat KOKOpäivä hoitoa. Kerho on taas tarkoitettu niille lapsille joille riittää kevyempi hoitomuoto.[/QUOTE]

Tarkoitettu on joo, enkä minäkään lastani alunperin vienyt päiväkotiin, ennen kuin itse menin töihin. Mutta nyt kun lapseni on hoitopaikkaan tottunut ja vuoden siellä ollut, kaikki on mennyt hyvin ja paikka on unelma, niin miksi ihmeessä mun pitäis ottaa lapsi vuodeksi sieltä pois ja laittaa sitten molemmat lapset johonkin laitokseen? Kun kuitenkin haluan, että lapseni saa myös vanhempien lasten kanssa olla tekemisissä äippälomani aikana ja se hoituu hyvin tuolla tutussa paikassa.

Mikä ero siinä on, mihin se lapsi viedään? Ettekö tekin mieluummin veisi tutuille hoitajille tuttujen lasten keskelle leikkimään kerran-pari viikossa, kuin outoon paikkaan?

[QUOTE="vieras";27387398]Sä ja kaikki sun kaltaisesi viette sen paikan joltain, joka sen tarvitsisi työn tai opiskelun vuoksi. Te aiheutatte mm. jonoja ja liian suuria päiväkotiryhmiä eli heikennätte kaikkien lasten hoitoa.

Sun paikkasi on kallis yhteiskunnalle eli me veronmaksajat kustannetaan se. Ne rahat on pois jostain muusta tärkeästä. Sä olet osaltasi siis heikentämässä kaikkien suomalaiset palveluja sen vuoksi, että hoidatutat lapsesi kalliisti päiväkodissa, vaikka olet itse kotona.

Sun lapsesi on turhaan hoidossa.[/QUOTE]

Ymmärtäisin tuonkin paatoksen, jos pitäisin lastani täydet viikot hoidossa joka päivä. Mutta kun en pidä. En vie kuin puolikkaan hoitopaikan ja onhan niitäkin vanhempia, jotka sitä puolikasta paikkaa tarvitsee ja ne saan sen helpommin tuolta, kun siellä edes osa on puolikkaalla. Enkä vie edes 15pv/kk hoitoon, vaan 0-2pv/vko. Eli meidän takiahan siellä on silloin vielä väljempää, kun ei käytetä joka hoitopäivää ja niillä lapsilla vielä mukavammat olot, kun siellä on nytkin jo niin ihanan rauhallista :)

Minä ja mieheni tienaamme sen verran hyvin, että syyllisyyttä tuosta rahanmenosta en osaa kokea. Veroja on maksettu kyllä enemmän kuin moni muu.

[QUOTE="vieras";27387380]Koko ketjua lukematta... omalla kohdallani ärsytystä aiheuttaa ainoastaan se, kun näen naapureidemme vievän lapsia päiväkotiin, vaikka perheiden äidit ovat kotona. Ja se ärsyttää tasan siksi, että oma tyttäreni ei sitten kyseiseen päiväkotiin mahtunut, vaan joudun kuskaamaan lapsen kauas. Minulla ei edes ole ajokorttia, toisin kuin näillä toisilla äideillä.[/QUOTE]

Tää on mullakin yksi syy ja tiedän et samaa mieltä on moni muukin tän asuinalueen äiti/isä, jotka kultettavat lapsia pitkälle hoitoon. Meillä onneksi on auto niin päästään helposti päiväkotiin, mut jos autoa ei olis niin jouduttais menee kahdella bussilla. Kun taas naapuri kävelee lapsen kanssa tohon lähipäiväkotiin ja sit takas kotiin. Luulis et hänellä ois aikaa viedä lapsi pidemmällekin hoitoon kuin meillä joilla on aamulla kova kiire töihin.

[QUOTE="vieras";27387429]Ymmärtäisin tuonkin paatoksen, jos pitäisin lastani täydet viikot hoidossa joka päivä. Mutta kun en pidä. En vie kuin puolikkaan hoitopaikan ja onhan niitäkin vanhempia, jotka sitä puolikasta paikkaa tarvitsee ja ne saan sen helpommin tuolta, kun siellä edes osa on puolikkaalla. Enkä vie edes 15pv/kk hoitoon, vaan 0-2pv/vko. Eli meidän takiahan siellä on silloin vielä väljempää, kun ei käytetä joka hoitopäivää ja niillä lapsilla vielä mukavammat olot, kun siellä on nytkin jo niin ihanan rauhallista :)

Minä ja mieheni tienaamme sen verran hyvin, että syyllisyyttä tuosta rahanmenosta en osaa kokea. Veroja on maksettu kyllä enemmän kuin moni muu.[/QUOTE]
Minä, minä, minä. Kun sä et ole ainut. Teitä on liikaa. Ymmärrätkö ja osaatko katsoa asiaa vähän laajemmasta perspektiivistä?

Vastasin jo aiemmin omasta tilanteestani. Ilmeisesti tässä tilanteessa monen mielestä hoito pari kertaa viikossa kuitenkin olis ihan oikeutettua. Silti monet vaan ajattelee mun yksinkertaisesti vievän lapsen virikehoitoon ja tuomitsee, sen kummemmin ajattelematta, että josko sillä vaikka olis joku syy.

Ihan täysin en voi ymmärtää, miksi viedä ainoa lapsi joka päivä hoitoon jos itse on täysin terve ja kotona, mutta tuskin kukaan ilman mitään syytä viekään? Eiköhän aina pyritä ajattelemaan kaikkien parasta ja perheellä on silloin jokin syy.

Veikkaanpa myös, että ne, joiden lapset eivät "tarvitse" hoitopaikkaa, hoidattavat lastansa välillä esim. isovanhemmilla, seurakuntien kerhoissa jne. Kaikilla kun tähän ei ole mahdollisuutta (kuten meillä), koen, että on ihan oikeutettua viedä lasta päivähoitoon. Kun muuta hoitopaikkaa ei ole ja ihan joka paikkaan niitä lapsia ei vaan voi ottaa mukaan. Ja jos kotona on vauva ja isompi lapsi viihtyy hoidossa, miksei voisi suoda äidille niitä päiväunia edes kerran viikossa, jos se ei muuten ole mahdollista. Meillä esim. mies käy töissä, maksaa ihan jopa veroja ja maksetaan myös hoitomaksu. Itsellänikään ei ole vuoden äitiysloman lisäksi töistä poissaolojaksoja, joten veroja olen maksanut myös minäkin. Siksihän niitä maksetaan, että niistä joskus olisi jotain hyötyäkin. Minä en käy oopperassa ja silti verovaroista kustannetaan oopperatalo. Ihan turha meno siis mun näkökulmasta, mutta en siitä valita, koska veroista maksetaan jotain hyvää kaikille.

[QUOTE="vieras";27387519]Minä, minä, minä. Kun sä et ole ainut. Teitä on liikaa. Ymmärrätkö ja osaatko katsoa asiaa vähän laajemmasta perspektiivistä?[/QUOTE]

Ei minäminäminä, vaan MUN lapset! :)

Mun syy ei ole se, että Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, että ihan turhaan te sitä oikeutta käyttäviä parjaatte. Jos meillä olisi sellainen takuu, että lapsi tulis saamaan saman paikan sitten 1,5v:n päästä niin sitten voitaisiin siitä paikasta luopua siksi ajaksi, mutta kun ei ole niin eipä tässä jää vaihtoehtoa.

Osaan katsoa asiaa laajemmasta näkökulmasta ja varmasti osaa vituttaa, kun eivät saa hyvää hoitopaikkaa, mutta ei se ole tosiaankaan vanhempien syy vaan päättäjien. Kannattais siis suunnata nämä toisten vanhempien haukkumiset niille tahoille, jotka niitä päätöksiä oikeasti tekee :)

[QUOTE="vieras";27387429]Ymmärtäisin tuonkin paatoksen, jos pitäisin lastani täydet viikot hoidossa joka päivä. Mutta kun en pidä. En vie kuin puolikkaan hoitopaikan ja onhan niitäkin vanhempia, jotka sitä puolikasta paikkaa tarvitsee ja ne saan sen helpommin tuolta, kun siellä edes osa on puolikkaalla. Enkä vie edes 15pv/kk hoitoon, vaan 0-2pv/vko. Eli meidän takiahan siellä on silloin vielä väljempää, kun ei käytetä joka hoitopäivää ja niillä lapsilla vielä mukavammat olot, kun siellä on nytkin jo niin ihanan rauhallista :)

Minä ja mieheni tienaamme sen verran hyvin, että syyllisyyttä tuosta rahanmenosta en osaa kokea. Veroja on maksettu kyllä enemmän kuin moni muu.[/QUOTE]

Niin olen minäkin maksanut mieheni kanssa kun vuositulot perheessä on tuntuvasti yli 100t€ vuodessa. Silti ei tule mieleenkään käyttää järjestelmää väärin. Meillä on kaksi pikkukeskosvauvaa ja he aikanaan tarvitsivat pakollista hoitoa lasten teholla. Hoito maksoi pilkkahinnan - juuri se juju mikä suomessa on hienoa. Kaikilla on sama lähtökohta. Järjestelmä vaan romuttuu vatipäiden vuoksi jotka leikkivät olevansa jotekin oikeutettuja käyttämään järjestelmää väärin

Itse päiväkodissa työskentelevänä voin kertoa et harvoin noiden puolikkaiden takia joku toinen puolikas saa paikan. Ei me voida sanoa et Nico- petteri saa olla hoidossa ma ja ti ja Ellinoora ke ja pe ja Jani-petteri to. Ei se vaan noin mene. Ne vie oikeasti yhden kokopäivä paikan ainakin meidän päiväkodissa. Eli jos sun lapsi on maks kaksi päivää viikossa hoidossa niin viet yhden kokopäiväisen paikan ja kulut on kunnalle sen mukaiset. Ei meillä ainakaan voi vähentää hoitajia niinä päivinä kun kaikki osapäiväiset on kotona. Toki tuossa olet oikeassa et kun lapsesi on pois niin ryhmässä on vähemmän lapsia, mut sit kun hän on hoidossa niin yleensä nämä osapäiväiset tarvitsevat enemmän aikuista esim. leikkeihin mukaan pääsyyn.

[QUOTE="vieras";27387579]Ei minäminäminä, vaan MUN lapset! :)

Mun syy ei ole se, että Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, että ihan turhaan te sitä oikeutta käyttäviä parjaatte. Jos meillä olisi sellainen takuu, että lapsi tulis saamaan saman paikan sitten 1,5v:n päästä niin sitten voitaisiin siitä paikasta luopua siksi ajaksi, mutta kun ei ole niin eipä tässä jää vaihtoehtoa.

Osaan katsoa asiaa laajemmasta näkökulmasta ja varmasti osaa vituttaa, kun eivät saa hyvää hoitopaikkaa, mutta ei se ole tosiaankaan vanhempien syy vaan päättäjien. Kannattais siis suunnata nämä toisten vanhempien haukkumiset niille tahoille, jotka niitä päätöksiä oikeasti tekee :)[/QUOTE]

Ihan yhtälailla minäminäminä - säälittävänä vaan piilotat aiheen "lapsen parhaan" taakse. Mitä jos kaikki maailmassa alkaa yhtä omanapaisiksi kuin sinä? Tai yleensä te jotka turhaa täytätte päiväkoteja? Ihan sama pätee tuilla kikkailijoihn. Samassa kastissa oletta.

piiipität että lapsi ei ole kuin osan aikaa hoidossa. Mitä sitten. Kun kaltaisiasi on tuhat viette 500 lapsen paikan. vähintään.

[QUOTE="jepjep";27387582]Niin olen minäkin maksanut mieheni kanssa kun vuositulot perheessä on tuntuvasti yli 100t€ vuodessa. Silti ei tule mieleenkään käyttää järjestelmää väärin. Meillä on kaksi pikkukeskosvauvaa ja he aikanaan tarvitsivat pakollista hoitoa lasten teholla. Hoito maksoi pilkkahinnan - juuri se juju mikä suomessa on hienoa. Kaikilla on sama lähtökohta. Järjestelmä vaan romuttuu vatipäiden vuoksi jotka leikkivät olevansa jotekin oikeutettuja käyttämään järjestelmää väärin[/QUOTE]

No meillä on yksi perusterve lapsi, jota käytetään yksityisellä hoidettavana kun tarve vaatii. Eli me "maksamme" takaisin siinä, että emme käytä kunnallisia terveyspalveluja, jotka tulis muuten rutkasti kalliimmaksi kuin tuo päivähoitopaikka. Että vaikka sun mielestä olen vatipää, niin omasta mielestä olen fiksu, kun en anna teidänlaistenne kontrolloida omia tekemisiäni mun omien lasteni kustannuksella :)

Ja lapsemme ei muuten ole kunnallisessa hoidossa, vaan yksityisellä, vaikka tiedän kyllä että verovaroin niitäkin tuetaan.

[QUOTE="vieras";27387590]Itse päiväkodissa työskentelevänä voin kertoa et harvoin noiden puolikkaiden takia joku toinen puolikas saa paikan. Ei me voida sanoa et Nico- petteri saa olla hoidossa ma ja ti ja Ellinoora ke ja pe ja Jani-petteri to. Ei se vaan noin mene. Ne vie oikeasti yhden kokopäivä paikan ainakin meidän päiväkodissa. Eli jos sun lapsi on maks kaksi päivää viikossa hoidossa niin viet yhden kokopäiväisen paikan ja kulut on kunnalle sen mukaiset. Ei meillä ainakaan voi vähentää hoitajia niinä päivinä kun kaikki osapäiväiset on kotona. Toki tuossa olet oikeassa et kun lapsesi on pois niin ryhmässä on vähemmän lapsia, mut sit kun hän on hoidossa niin yleensä nämä osapäiväiset tarvitsevat enemmän aikuista esim. leikkeihin mukaan pääsyyn.[/QUOTE]

Noinhan se menee mutta tuo ko "vieras" on sen verran korkeasti koulutettu että tuollainen matikka on aika vaikeaa. Kun ei se Nico-Peetterin ja Ellinooran viikkoaikataulut ole samat. Aino helpotus olisi että Nico-Peetteri on joka viikko samana päivänä saman ajan. Seuraavana päivänä on Ellinooran vuoro. Nico ja Ellinoora ei missään tapauksessa saa olla samana päivänä koska silloin on jo yksi pää taas liikaa.

Yhteistyössä