Miksi tällä palstalla vähätellään oman miehen tekemiä raiskauksia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Tuollainen toisen painostaminen on väärin.
Minua ei haittaa se, että tuo lapsi ei pääse (vaikka yleensä pääseekin, juttu on keksitty), vaan se, että hän yrittää saada lapselleni harmistuksen ja syyllisyydentunteita aikaiseksi ja muutenkin manipuloi leikeissä.

Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä selväksi, että toinen on yhtä arvokas, ja toista ei saa määrätä eikä painostaa, eikä manipuloida. Jos joku sanoo ei, se on hyväksyttävä.
Ei saa kuvitella olevansa muita parempi, ja olevansa oikeutettu sanelemaan kaikesta.

Puhut kyl niin ristiriitaisesti. On oikeus määrätä, mut toista ei saa määrätä. Ei saa sanella, mut pitää uskoa kun sanoo. Ei saa manipuloida, mutta saa valehdella. Eli sun ajatus on, että SINULLA vain on oikeus määrätä, ja muut tanssikoon sun pillin mukaan ja kunnioittakoon yksipuolisesti sinua.

Jokaisella on oikeus määrätä itsestään, ei muista. Etkö oikeasti ymmärrä, vai osuiko tämä jotenkin sinuun henkilökohtaisesti? Onko lapsesi tuollainen manipuloija? vai oletko itse?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Tuollainen toisen painostaminen on väärin.
Minua ei haittaa se, että tuo lapsi ei pääse (vaikka yleensä pääseekin, juttu on keksitty), vaan se, että hän yrittää saada lapselleni harmistuksen ja syyllisyydentunteita aikaiseksi ja muutenkin manipuloi leikeissä.

Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä selväksi, että toinen on yhtä arvokas, ja toista ei saa määrätä eikä painostaa, eikä manipuloida. Jos joku sanoo ei, se on hyväksyttävä.
Ei saa kuvitella olevansa muita parempi, ja olevansa oikeutettu sanelemaan kaikesta.

Mutta eikö hän sanele vain OMAA itseään? Eli mitä hän tekee huomenna? Toki onhan jo tuollainenkin "en leiki sitten sun kaa ollenkaan" lapsellista, mutta nythän onkin kyseessä lapsi.

Jos oikein haluat lastasi opettaa, niin opeta myös se, että toi "huomenna mulle ei sitten sovi" on ihan yhtäarvokas asia kuin sun lapsesi EI tänään.

Lapseni ymmärtävät kiitettävästi toisen "ei huomenna". No problemo! Muistavat jopa sen, joten ihmettelevät kun toinen tuleekin seuravana päivänä hakemaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Tuollainen toisen painostaminen on väärin.
Minua ei haittaa se, että tuo lapsi ei pääse (vaikka yleensä pääseekin, juttu on keksitty), vaan se, että hän yrittää saada lapselleni harmistuksen ja syyllisyydentunteita aikaiseksi ja muutenkin manipuloi leikeissä.

Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä selväksi, että toinen on yhtä arvokas, ja toista ei saa määrätä eikä painostaa, eikä manipuloida. Jos joku sanoo ei, se on hyväksyttävä.
Ei saa kuvitella olevansa muita parempi, ja olevansa oikeutettu sanelemaan kaikesta.

Puhut kyl niin ristiriitaisesti. On oikeus määrätä, mut toista ei saa määrätä. Ei saa sanella, mut pitää uskoa kun sanoo. Ei saa manipuloida, mutta saa valehdella. Eli sun ajatus on, että SINULLA vain on oikeus määrätä, ja muut tanssikoon sun pillin mukaan ja kunnioittakoon yksipuolisesti sinua.

Jokaisella on oikeus määrätä itsestään, ei muista. Etkö oikeasti ymmärrä, vai osuiko tämä jotenkin sinuun henkilökohtaisesti? Onko lapsesi tuollainen manipuloija? vai oletko itse?

Ja miten lapsi määrää sun lastasi jos sanoo, että huomenna ei sitten leiki lapsesi kanssa, koska hänellä on muuta menoa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Jokaisella on oikeus määrätä itsestään, ei muista. Etkö oikeasti ymmärrä, vai osuiko tämä jotenkin sinuun henkilökohtaisesti? Onko lapsesi tuollainen manipuloija? vai oletko itse?

Sinä se et nyt näköjään halua nähdä asiasta kuin vain oman itsemääräämisoikeutesi. Etkä edes ymmärrä, että sinun aikuisena pitäisi osata asettua tällaisten lapsellisten kinojen yläpuolelle ja yrittää sovitella niitä, ja tukea lasten ystävyyttä, eikä mennä suinpäin riitaan mukaan.
 
Toisen kaikenlainen uhkaileminen, manipuloiminen ja määrääminen on rumaa käytöstä.

Miksi ette kasvata lapsianne uskomaan kun joku sanoo "ei". Miksi annatte lastenne kuvitella olevansa arvokkaampia kuin muut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Lapseni ymmärtävät kiitettävästi toisen "ei huomenna". No problemo! Muistavat jopa sen, joten ihmettelevät kun toinen tuleekin seuravana päivänä hakemaan.

No tekaistu valhehan se teidänkin este tänään oli, kuten itse sanoit. EIkä sitä silti saa toinen kyseenalaistaa. Nii miksi sitten itse katsot olevasi oikeutettu kyseenalaistamaan muiden esteitä.

Koitahan nyt olla aikuinen lasten riidoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Toisen kaikenlainen uhkaileminen, manipuloiminen ja määrääminen on rumaa käytöstä.

Miksi ette kasvata lapsianne uskomaan kun joku sanoo "ei". Miksi annatte lastenne kuvitella olevansa arvokkaampia kuin muut?

Ystävyys on kahden ihmisen välistä positiivista vuorovaikutusta, ei mitään määräilyä, valheiden keksimistä, keskinäistä arvon mittaamista ja nokittelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:
Lapseni ymmärtävät kiitettävästi toisen "ei huomenna". No problemo! Muistavat jopa sen, joten ihmettelevät kun toinen tuleekin seuravana päivänä hakemaan.

No tekaistu valhehan se teidänkin este tänään oli, kuten itse sanoit. EIkä sitä silti saa toinen kyseenalaistaa. Nii miksi sitten itse katsot olevasi oikeutettu kyseenalaistamaan muiden esteitä.

Koitahan nyt olla aikuinen lasten riidoissa.

Nyt olen ihan sekaisin, en tiedä mistä valheesta puhut. Meidän osalta ei ole kyseessä valehtelua, vaan tuo lapsi valehtelee ja varastelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Minusta nainen on ääliö jos jatkaa liittoa raiskaajan kanssa. Jos raiskaukseen pitää suhtautua samalla vakavuudella oli tekijä tuntematon tai tuttu niin sitten myös luulisi naisen reagoivan tekijään samalla vihalla. Harva haluaa lähelle miestä joka hänet on raiskannut, miksi aviomies olisi eri asia.

Näin juuri. Jos on edes epäilys siitä, että näin voisi käydä, niin miksi jatkaa.

Mistä se epäilys syntyy? Jos mies uhkailee tai kiristää, niin se on ongelma sinänsä, tai jos raiskaus on jo tapahtunut niin sekin on ongelma mutta pelkkä epäilys?
 
Se nyt vain on niin, että jokaisella ihmisellä on oikeus kieltäytyä seksistä ja lopettaa seksi missä vaiheessa tahansa! Näin sanoo Suomen laki ja jo moraalikin. Eli turhaan vänkäätte asiasta. Vaikka aluksi olisi halunnut seksiä niin on oikeus lopettaa ihan millä hetkellä hyvänsä..vaikka toinen olisi juuri laukeamassa. Tämä oikeus koskee molempia sukupuolia. Jos toinen jatkaa EI:n tai muun eleillä/sanoilla tapahtuvan vastustelun jälkeen, on kyseessä raiskaus tai pakottaminen sukupuoliyhteyteen. Nämä ovat ihan perusihmisoikeuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se nyt vain on niin, että jokaisella ihmisellä on oikeus kieltäytyä seksistä ja lopettaa seksi missä vaiheessa tahansa! Näin sanoo Suomen laki ja jo moraalikin. Eli turhaan vänkäätte asiasta. Vaikka aluksi olisi halunnut seksiä niin on oikeus lopettaa ihan millä hetkellä hyvänsä..vaikka toinen olisi juuri laukeamassa. Tämä oikeus koskee molempia sukupuolia. Jos toinen jatkaa EI:n tai muun eleillä/sanoilla tapahtuvan vastustelun jälkeen, on kyseessä raiskaus tai pakottaminen sukupuoliyhteyteen. Nämä ovat ihan perusihmisoikeuksia.

Oikeuksia on vaikka minkälaisia tietysti.
Mutta se ei tarkoita että tuollainen toisen ihmisen huomiotta jättäminen olisi suotavaa, esimerkiksi yhdynnän keskeytys ratkaisevalla hetkellä.

Seksiin pakottamista tai sillä pelaamista tapahtuu kyllä molempiin suuntiin.
Seksin käyttö vallan välineenä on myös minusta moraalitonta ja osoittaa luonteen heikkoutta. Ja on omiaan lisäämään toisen sukupuolen kohtelua objektina.

*Jos sinun paras neuvottelukeinosi on jalkojesi välissä niin miksi minä kohtelisin sinua millään muulla tavoin*

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo nukkuvan kanssa oleminen on joka tapauksessa rikos! En ole varma, onko Suomen lain mukaan kyseessä raiskaus vai seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ei ole kumpikaan. Nukkuva herää ja puolustaa itseään, jolloin pistää urakalla hanttiin, jollei halua, jolloin tekijä joutuu käyttämään väkivaltaa.

Ihan tosissasiko väität, ettei ole rikos tunkeutua nukkuvaan ihmiseen? :o

Kyllä. Ei ole rikos. Tai kertokaa te asian niin hyvin tuntevat, mikä rikos se olisi.

Kummankin täytyy olla tietoisessa tilassa ja olla suostuvaisia seksiin.

Kukas pälli tämä oikein on joka kuvittelee että nukkuvan kanssa voi aloitta katin eikä se olisi rikos?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo nukkuvan kanssa oleminen on joka tapauksessa rikos! En ole varma, onko Suomen lain mukaan kyseessä raiskaus vai seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ei ole kumpikaan. Nukkuva herää ja puolustaa itseään, jolloin pistää urakalla hanttiin, jollei halua, jolloin tekijä joutuu käyttämään väkivaltaa.

Ihan tosissasiko väität, ettei ole rikos tunkeutua nukkuvaan ihmiseen? :o

Kyllä. Ei ole rikos. Tai kertokaa te asian niin hyvin tuntevat, mikä rikos se olisi.

Kummankin täytyy olla tietoisessa tilassa ja olla suostuvaisia seksiin.

Kukas pälli tämä oikein on joka kuvittelee että nukkuvan kanssa voi aloitta katin eikä se olisi rikos?

Ei ole raiskaus ilmeisesti, oli se jutun juono.
 
Miten jaskalla voi miehenä olla tuollaiset mielipiteet? Ennenkin joskus aikoja sitten olet vähätellyt raiskausta tuolla tavoin. Minusta edes miehellä ei ole oikeutta painostaa naista seksiin, haukkua pihtariksi tai suuttua jos ei nainen seksiä halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo nukkuvan kanssa oleminen on joka tapauksessa rikos! En ole varma, onko Suomen lain mukaan kyseessä raiskaus vai seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ei ole kumpikaan. Nukkuva herää ja puolustaa itseään, jolloin pistää urakalla hanttiin, jollei halua, jolloin tekijä joutuu käyttämään väkivaltaa.

Ihan tosissasiko väität, ettei ole rikos tunkeutua nukkuvaan ihmiseen? :o

Kyllä. Ei ole rikos. Tai kertokaa te asian niin hyvin tuntevat, mikä rikos se olisi.

Kummankin täytyy olla tietoisessa tilassa ja olla suostuvaisia seksiin.

Kukas pälli tämä oikein on joka kuvittelee että nukkuvan kanssa voi aloitta katin eikä se olisi rikos?

Ei ole raiskaus ilmeisesti, oli se jutun juono.

Se on Suomen laissa seksuaalinen hyväksikäyttö, Ruotsin lain mukaan raiskaus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja shokissa:
Miten jaskalla voi miehenä olla tuollaiset mielipiteet? Ennenkin joskus aikoja sitten olet vähätellyt raiskausta tuolla tavoin. Minusta edes miehellä ei ole oikeutta painostaa naista seksiin, haukkua pihtariksi tai suuttua jos ei nainen seksiä halua.

Hä? mistä puhut.
En ole missään vaiheesas vähätellyt raiskausta.

Tottakai on oikeus painostaa seksiin, sanoa pihtariksi ja suuttua.
Sinulla on nyt jotenkin kiero tuo ajatusmaailma mielestäni :D

Ihmiset jotka tulevat torjutuksi suuttuvat, tämä on luonnollista.
Pihtariksi kutsutaan toista jos mielestäsi hän pihtaa, ei se tietysti mukavaa ole myönnän.

Jos toinen ei ymmärrä antaa niin miksi ei painostettaisi.
Kyllähän naiset kokoajan ja jatkuvasti tekevät samalla tavalla.
Seksillä painostetaan miehiä käyttäytymään tietyllä tavalla.

Etkö itse suuttuisi jos sinun tunteitasi ei oteta huomioon, tai otetaan vain silloin kuin se toiselle sopii.



 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo nukkuvan kanssa oleminen on joka tapauksessa rikos! En ole varma, onko Suomen lain mukaan kyseessä raiskaus vai seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ei ole kumpikaan. Nukkuva herää ja puolustaa itseään, jolloin pistää urakalla hanttiin, jollei halua, jolloin tekijä joutuu käyttämään väkivaltaa.

Ihan tosissasiko väität, ettei ole rikos tunkeutua nukkuvaan ihmiseen? :o

Kyllä. Ei ole rikos. Tai kertokaa te asian niin hyvin tuntevat, mikä rikos se olisi.

Kummankin täytyy olla tietoisessa tilassa ja olla suostuvaisia seksiin.

Kukas pälli tämä oikein on joka kuvittelee että nukkuvan kanssa voi aloitta katin eikä se olisi rikos?

jos ollaan pysyvässä parisuhteessa niin tuollaisen tunkeutumisen nukkuessa pitäisi olla pikemminkin positiivinen yllätys kun raiskaus minä ainakin olisin todella kuumana jos heräisin siihen että mies olis mua panemassa... ja jos jostain syystä väsyttäs ja ei huvittas (en kyllä usko) niin miksei voisi antaa miehen suorittaa aktia loppuun ihan vaan sen miehen nautinnon takia ja ties vaikka innostus itsekkin
 
eihän miehet kohta uskalla tehdä mitään kun heti ollaan raiskaajaksi syyttämässä, osa naisita kuitenkin haluaa nimen omaan sitä etttei turhia kyseltäs ja hommat hoijettas noh ehkä vähän rajusti
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
eihän miehet kohta uskalla tehdä mitään kun heti ollaan raiskaajaksi syyttämässä, osa naisita kuitenkin haluaa nimen omaan sitä etttei turhia kyseltäs ja hommat hoijettas noh ehkä vähän rajusti

Älä selitä, se naisen EI on EI.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja shokissa:
Miten jaskalla voi miehenä olla tuollaiset mielipiteet? Ennenkin joskus aikoja sitten olet vähätellyt raiskausta tuolla tavoin. Minusta edes miehellä ei ole oikeutta painostaa naista seksiin, haukkua pihtariksi tai suuttua jos ei nainen seksiä halua.

Hä? mistä puhut.
En ole missään vaiheesas vähätellyt raiskausta.

Tottakai on oikeus painostaa seksiin, sanoa pihtariksi ja suuttua.
Sinulla on nyt jotenkin kiero tuo ajatusmaailma mielestäni :D

Ihmiset jotka tulevat torjutuksi suuttuvat, tämä on luonnollista.
Pihtariksi kutsutaan toista jos mielestäsi hän pihtaa, ei se tietysti mukavaa ole myönnän.

Jos toinen ei ymmärrä antaa niin miksi ei painostettaisi.
Kyllähän naiset kokoajan ja jatkuvasti tekevät samalla tavalla.
Seksillä painostetaan miehiä käyttäytymään tietyllä tavalla.

Etkö itse suuttuisi jos sinun tunteitasi ei oteta huomioon, tai otetaan vain silloin kuin se toiselle sopii.


Sairasta! :o No ei todellakaan ole kellään oikeutta painostaa toista seksiin! Onneksi jo teinitytöille-ja pojille opetetaan koulussa, ettei seksin saralla ketään saa painostaa eikä ikinä tarvitse suostua mihinkään sellaiseen, mihin ei ole valmis/mikä tuntuu vastenmieliseltä.
 

Yhteistyössä