Y
yksinkertaista
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaista:Tuollainen toisen painostaminen on väärin.
Minua ei haittaa se, että tuo lapsi ei pääse (vaikka yleensä pääseekin, juttu on keksitty), vaan se, että hän yrittää saada lapselleni harmistuksen ja syyllisyydentunteita aikaiseksi ja muutenkin manipuloi leikeissä.
Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä selväksi, että toinen on yhtä arvokas, ja toista ei saa määrätä eikä painostaa, eikä manipuloida. Jos joku sanoo ei, se on hyväksyttävä.
Ei saa kuvitella olevansa muita parempi, ja olevansa oikeutettu sanelemaan kaikesta.
Puhut kyl niin ristiriitaisesti. On oikeus määrätä, mut toista ei saa määrätä. Ei saa sanella, mut pitää uskoa kun sanoo. Ei saa manipuloida, mutta saa valehdella. Eli sun ajatus on, että SINULLA vain on oikeus määrätä, ja muut tanssikoon sun pillin mukaan ja kunnioittakoon yksipuolisesti sinua.
Jokaisella on oikeus määrätä itsestään, ei muista. Etkö oikeasti ymmärrä, vai osuiko tämä jotenkin sinuun henkilökohtaisesti? Onko lapsesi tuollainen manipuloija? vai oletko itse?