Miksi tämä akka antaa itsensä rupsahtaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rupsahtanut akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rupsahtanut akka

Vieras
Ennen pidit itsestäsi huolta, meikkasit, ostit kauniita vaatteita, kuntoilit. Myös kahden lapsen jälkeen olit hoikka ja huoliteltu. Nyt lapsia on neljä, mies duunaa pitkää päivää, rahahuolia jne. Et enää jaksa. Tiedät että kuntoilu piristäisi, että meikkaaminen ja kivat vermeet tekisivät itsevarmemman olon. Mutta mutta, koko asenne on lasten myötä muuttunut sellaiseksi että mitä se hyödyttää? Miksi meikata, kun ainoat joita näet päivällä ovat omat lapsesi? Miksi ostaa kalliita vaatteita kun lapset sotkevat ne heti tahmatassuillaan? Kun aamulla saat pesueen puettua, syötettyä, keittiön siivottua ja vuoteet sijattua, haluat ainoastaan kupillisen kahvia ja herkullisia voileipiä. Sitten päivän hoidat pienokaisia, selvität heidän riitojaan, kuuntelet marinoitaan ja koululaisen kaverihuolia, kuskaat harrastuksiin, siivoat heidän sotkujaan, laitat ruokaa joka ei kellekään kelpaa. Piristystä saat makeisista ja leivonnaisista, joita kaivat kaappien kätköistä.

Mies tulee illalla kotiin, ja sinulle ei ole vitun väliä sille, miltä näytät. Et halua mieheltä mitään muuta kuin apua lasten riitojen selvittelyssä, koululaisen läksyjen teossa, pilttien nukuttamisessa. Et jaksa ajatellakaan seksiä, mutta miehesi jaksaa vaatia palveluksia vaikka et ole mitenkään laittautunut. Hyvin tunnut kelpaavan sellaisenakin! Et jaksaisi enää antaa miehelle itsestäsi mitään kun olet koko päivän ja illan jakanut itseäsi lasten tarpeille. Illalla kun meno vihdoin rauhoittuu, et jaksa ajatellakaan iltalenkkiä tai rakastelua vaan suurin intohimosi on piilosta löytyvä suklaalevy tai sipsipussi ja hyvä elokuva tai nettifoorumi.

Etkä jaksa katsoa peiliin koska se, mitä sieltä näet ei miellytä. Tiedät että pitäisi ryhdistäytyä mutta kun et jaksa, et millään. Annat jo kaiken voimasi muille, olet unohtanut itsesi ja omat tarpeesi etkä löydä enää keinoja etkä voimavaroja muuttaa tämänhetkistä tilannetta. Elät siinä ajatuksessa, että sitten joskus kun lapset ovat isoja!! Sinua masentaa lukea muitten naisten syytöksiä rupsahtamisestasi, koska tiedät niiden totuudenperäisyyden. Ne vain painavat alas ja masentavat entisestään, kierre on valmis!

Eihän niin, mutta lasten paras ajaa usein oman parhaan edelle, eikä kaikilla ole taitoa yhdistää niitä

[/quote]

Ei ole pakko polttaa itseään loppuun, edes äitiyttä suorittaessa. Eli omat valinnat ovat taustalla. =) [/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
" Kannattaisi ehkä lähteä ihmisten ilmoille. Tuossa tilanteessa kannattaisi miettiä ...... "

Kannattaisia sitä ja kannattaisi tätä. Kyse ei ole siitä mikä kannattaa, kun ei enää jaksa miettiä mikä kannattaa. Etkä sinä tiedä miltä se tuntuu kun et ole itse samassa jamassa. Minä ymmärrän ap:ta. Olen Kotona kahden alle 3 vuotiaan kanssa, vanhin kolmesta on kouluikäinen. Mihin nämä pienet muka hoitoon laittaisin ja mihin töihin menisin kun ei ole työpaikkaakaan. En valita koska tätä olen halunnut, halunnut olla kotiäiti ja nautin siitä.

Mutta se käy voimille, en jaksa enää samalla tavalla ajatella itseäni kuin ilman lapsia jaksoin. Kauppaan tai ihan minne vaan lähtiessäni katson peilikuvaa: hiukset puhtaana, siistit vaatteet päällä. Se riittää nykyään. En ole lihavakaan, vaikka lihonnut olen 13 kiloa seitsemässä vuodessa, mutta vielä sentään normaalipainon puolella. Enää en jaksa tällätä hiuksia ja meikkejä niinkuin joskus, en jaksa käydä kuntoilemassa säännöllisesti enkä ajatella muotipukeutumista. Kun saan lapset nukkumaan, nautin siitä mistä eniten pidän, eli katson lempisarjoja tv:stä ja herkuttelen. Onko se liikaa vaadittu, että minäkin nautin jostain. Suhteessa on ollut ylä- ja alamäkiä, mutta olemme onnellisia vaikka yhteistä aikaa on vähän siihen verrattuna mitä ennen lapsia.

Olen melkein 15 kiloa lihavampi kuin mieheni kanssa tavattiin, miestäni se ei haittaa. Miksi kenenkään tarvitsee moittia minun lihomisiani vaikka lasten aikana ne kilot tulivat, so what? Olen saanut tuttavilta moitteita kun olen lihonnut miehen ja lasten aikana, olen jonkun mielestä repsahtanut ja rupsahtanut. Olin laiheliini ennen lapsia, siksi koska kontrolloin painoani todella tarkasti. Enää en halua enkä jaksa. Miksi juuri minun tarvitsee hävetä ja selitellä nykyisiä kilojani. Koska ne ovat tulleet lasten myötä se on häpeällistä ja tuomittavaa. Samalla tavalla voisin esittää kysymyksen kelle vaan vähän pullealle, miksi on sellainen eikä laihduta. Mutta ei. Se on pahempi asia jos on lihonnut lasten aikana kuin se että on ollut ikänsä pullea.

Nimimerkille "rupsahtanut akka" haluan jostain käsittämättömästä syystä vastata, vaikka päädyinkin tänne ihan sattumalta. Oikeastaan ja totta puhuakseni avasin sivuhistorian ja olin utelias siitä, mitä oma morsmaikkoni täällä vierailee, lueskelee, kirjoittelee. HUOMHUOM!! OLEN SIIS MIES JA NÄIN OLLEN VARMAAN AIKA HARVINAINEN ILMESTYS TÄÄLLÄ FOORUMISSA!! Mun aivan mahtavan ihana naiseni mahdollisesti ilmottelee itsestään täällä nimellä missy_85 ja kuumeilee minunkin puolestani jo omien laskujeni mukaan 7:ttä tai 8:tta raskausviikkoaMME. Minusta tuo oli aika koskettava kuvaus, "rupsahtanut akka", ja jotenkin haluan kommentoida sitä, kuin myös YLEISESTI KOMMENTOIDA TÄSTÄ KOKO FOORUMISTA TEILLE MUILLEKIN ARVON NAISILLE, sillä tämä jää varmaan ainoaksi kirjoitukseksi minulta tänne, tai minnekään... saatte sitten avautua morsmaikolleni, jos jotain sanottavaa tulee..

Tarina rupsahtamisesta kaikessa riipaisevuudessaan sysäsi minut ehkä kirjoittamaan, mutta olen jo pitkään taivastellut tätä mammojen yhteisöä paikkana, jossa pääasiassa haukutaan miehet k*sipäiksi ja elämä helvetiksi ja sitä ja tätä ja tota. Heitänpä ilmaan tässä pienenä filusoofisena hajatelmana retorisen kysymyksen, että kuinkahan paljon ongelmia parisuhteeseen voidaan haalia lisää sillä, että niitä paisutellaan näissä foorumeissa ja kysellään toisten - yleensä varmaan suht feministisiä - mielipiteitä yksipuolisen tilannekuvauksen perusteella, mitä tulisi tehdä kun esimerkiksi ukko lähtee perjantaina ovet paukkuen ja tulee aamulla takaisin rahat juoneena? Minusta on perkeleen julmaa, että yksi esittää ongelman naisille tyypillisesti niin, että itsessä ei ole mitään vikaa tai osuutta, ja sitten toiset jonossa siihen tuomioi yhdellä lauseella: "Jätä se paska!".. vähän kuten tuossa, mikä edellisen juuri luinkaan.. oisko ollu tuo "vaatteet vaihtoon ennen kuin mies tulee kotiin". Tottakai mä ymmärrän, että kunnollisia miehiä ei ole liikaa tässä maailmassa, mutta kannattais ehkä muistaa, että kun osoitat sormella jotakuta, kolme sormea osoittaa itseesi.

Mun on pakko kertoa mun arvoista, tarpeista, sekä tavallisesta arkipäivästäni jotain.

1) Rakastunut ihminen ei elä ja tee töitä itseään, vaan puolisoaan ja perhettään varten, eikä ole onnellinen, jos puoliso tai perhe ei ole.
2) Tarvitsen arkea jaksaakseni rakkautta, läheisyyttä ja rakastelua. Jos joku näistä perustekijöistä puuttuu, mun koko elämäntarkoitus on vaakalaudalla ja melko pian mulle on aivan yhdentekevää koko kirottu elämä, harrastukset, työ, perhe, sen tarpeet, jne...
3) Kun ongelmia tulee, niistä puhutaan. Kun niistä on puhuttu jo miljoona kertaa ja vaikuttaa siltä, että toinen on ainoa, joka yrittää asialle jotain tehdä, ei jaksa enää puhua.
4) Sitten kun päivä on kerran jo aamusta pilalla, miksi haaskata se mököttämiseen, kun voi tehdä vitusti enemmän töitä. Kun sitä rahaa sitten tulee vähän enemmän, niin yleensä niitä toissijaisia murheita on sitten vähemmän ja päästään taas vaihteeksi keskustelemaan niistä OIKEISTA ongelmista, tai vaihtoehtoisesti sillä rahalla lähteä vaikka lomalle tuulettumaan (l. keskustelemaan äänekäästi).
5) PARISUHDE ON TÄRKEIN ASIA ELÄMÄSSÄ! Perhe voi hyvin, kun perheen päät rakastavat myös toisiaan. Työ tulee vasta kakkosena parisuhteen ja perheen jälkeen.
6) Kenenkään ei mielestäni tulisi IKINÄ tuudittautua yleiseen pysyvyyteen. Elämässä ei ole itsestäänselvyyksiä - varsinkaan oma rakkaasi!
7) Ihan turha luulla, ettei kumppanisi välitä siitä, miltä näytät (Tällä viittaankin jo hieman alkuperäiseen aiheeseen). Sama pätee molempiin suuntiin miesten ja naisten välillä.
8) Ei se vanhemmuus ole välttämättä niin perkeleen rankkaa, jos katsoo itsevarmasti ja selkä suorana oikeudekseen ottaa hieman omaa aikaa ja käydä vaikka harrastamassa liikuntaa tai tehdä jotain muuta rentouttavaa. Keinot kullakin omansa. Ei niitten lasten ole paha olla pari tuntia ilman äitiä jossain muksulassa, jossa he saavat temmeltää valvotusti ikäistensä kanssa ja, herranen aika, saavat kenties jopa kavereita!
9) Urautumiset ja kierteet elämässä on koko perheen edun nimessä pakko kääntää voitoksi! Parisuhde ja rakastaminen on myös työtä - päin helvettiä menee, jos olettaa että tuuli kuljettaa ajelehtivan veneen perille!
10) Jos lopulta tuntuu siltä, ettei mikään pienikään kipinä enää miehen ja naisen välillä enää kyde, niin on sitten ehkä aika pistää aikuismaisesti pillit pussiin ja erota sovussa, ennen kuin molempien elämä on ohi. Ennen sitä kannattaa kuitenkin miettiä sitä, että odottaako elämältä kenties liikaa. Onko elämä välttämättä yhtään sen auvoisempaa toisen miehen / naisen kanssa?

Mun tavallinen arkipäivä ainakin viimeisen parin viikon ajan on noudattanut kaavaa: "Aha, sua ei haluta taaskaan, no vittu, mä meen sit painaa duunii". Mä olen tällä hetkellä helvetin onneton meidän parisuhteen tilasta. En tietenkään halua kertoa ongelmistamme - joita meillä kaikilla ihan satavarmasti on - turhan avoimesti, mutta totean lyhyesti, että em. kohdan 2) tekijöistä hädin tuskin yksikään on ihan mallillaan. Aina välillä löydän itseni miettimästä, että mitä helvettiä teen tässä suhteessa. Oli aika, etten kyennyt hoitamaan töitäni sen kurjuuden kanssa. Silti mä muistan tämän naiseni sellaisena kuin hän oli tavatessamme ja jaksan toivoa, että edes osa onnestamme palaa ennalleen. Mä teen helvetisti "rakkaustyötä" sen eteen ja se on pitkälti hänestä itsestään kiinni. Välillä kanssa mietin, että pitääkö hän minua ihan itsestään selvyytenä? Kyllä minulla riittäisi ottajia, mutta minä en tahdo ketään muuta! No se tästä jurputuksesta.. Mun arkipäivään kuuluu se, että useimmiten lähden jo aamusta töihin ja teen mielelläni pitkää päivää, jotta mun ei tarvitsisi olla himassa surkuttelemassa ja toteamassa, että olen naiselleni ilmaa. Pari pusua ja kevyt pieni kosketus tai halaus ja siinä on illan saldo. Oli sitä vapaa-aikaa minulla työpäivän jälkeen klo viidestä eteenpäin tai klo kymmenestä eteenpäin, ilta kotona on aina samanlainen: naiseni istuu koneella lueskelemassa näitä foorumeita ja "kuumeilemassa" vauvan tuloa koko perkeleen illan tai vaihtoehtoisesti istuu sohvalla ja kattoo telkkaria, nyt kun viimein äitienpäivälahjaksi päätin ostaa vähistä rahoistaMME digiboksin meillekin.. Kun mä tulen kotiin, niin mä olen yksinomaan hänen, helvetti sentään! Mä en ensimmäisenä ala härväämään jotain juttuja ja kehittelemään menoja tai sen semmoista (paitsi silloin, kun hän osoittaa välinpitämättömyytensä mua kohtaan) vaan se on se hetki, kun minä annan hänelle 100%:sen huomioni! Onhan mulla toki harrastuksia ja kavereita ja elämä täys kaikkea vaihtoehtoista tekemistä, jos naistani ei minun seura kiinnosta, mutta minun rakkaani menee jopa työni edelle! Mä olen meistä se, joka vieläkin uskoo niihin naiiveihin kuvitelmiin siitä, kuinka kuhertelemme vielä kiikkustuolissakin aikanaan kuin vastarakastuneet. Se vaan ei onnistu, jos ei sitä tunnetta vaali herkeämättä. Onhan pakko myöntää, vaikka en raskausoireista mitään voi ymmärtääkään, että rankkaa se elämä on kullallanikin kaikkine pahoinvointeineen. Ei varmaan haluta, eikä välttämättä halua edes lähelle ketään, kun on huono olo ja mitä kaikkea nyt onkaan, mutta onko sitten ihme, että viihdyn pitkään töissä ja harrastusteni ja kavereitteni parissa? Sitten saan kuulla panettelua siitä, että käyn vieraissa tms. enkä ihmettele, vaikka hän olisi täällä minua haukkunutkin.. No se minun päivästäni ja sen pituudesta - kyllä mulla kärsivällisyyttä riittää just niin kauan kuin rakkauttakin.

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, tuosta naisen saamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä... Tuo arki lasten kanssa, "muka rupsahtanut akka", ei korviini kuulosta sen kummemmalta kuin arkipäivä myyjänä asiakaspalvelutyössä. Turha kuvitella, etten olisi ollut lasten kanssa kotonakin riittävän monta kuukautta tietääkseni mistä puhun, jos sanon ettei se arki lasten kanssa ole niin perkeleen rankkaa, vaan se että seinät kaatuu päälle jos ei ole mitään muuta. On vaikeaa ymmärtää lapsen tarpeita ja päästä sisään lapsen maailmaan - vaikkakin sitten yrittämällä muistaa miltä tuntui aikanaan itse olla lapsi - ja päästä lasten kanssa samalle aallonpituudelle, jos mielessä pyörii meidän aikuisten tarpeet ja asiat. Siitä aiheutuu sitten tuskastumista, kun huomaamattaan vaatii lapseltaan ikätasoon nähden kohtuuttomia valmiuksia esim. ymmärtää aikuisten asioita jne. eikä lapsi sitten esim. osaakaan omatoimisesti pukeutua sääolosuhteiden mukaisesti ja pakata tavaroitaan ja voidella leipiään evääksi rantareissulle... Se puolestaan, että miehesi painaa pitkää päivää, voi tarkoittaa sitä, että hän todella ansaitsee sitä tiukkaa rahaa venähtäneisiin elinkustannuksiin, mutta voihan olla, että hän on siellä siksi, että pakenee tai välttelee ongelmia kotona, tai pahimmassa tapauksessa jopa elää kaksoiselämää ja jälleen ollaan kysyksen edessä: Miksi? Ehkä peilistä löytyy se syy - siitä sisäisestä sekä ulkoisesta kauneudesta, tai niiden puutteesta. Oli niitä lapsia sitten 1 tai 10 niin se on ihan taivaan tosi, ettei miehesi halua nähdä sinua perheenäitinä, vaan rakastamanaan naisena. Tietenkin perheestä täytyy pitää huoli, mutta se ei jumalauta ole mikään itse tarkoitus, että vedetään jotain perkeleen äitiroolia aamusta iltaan. Se tekee sinut itsesikin onnettomaksi, kun et voi tuntea itseäsi naiseksi! Sillä TODELLAKIN on merkitystä, miltä näytät kun miehesi tulee kotiin ja hän ihan varmasti näkee sinussa jos ei ihan kilon niin varmasti jo kahden kilon painonpudotuksen tai sen, jos olet pukeutunut hieman naisellisemmin ja laittautunut! Mä en ymmärrä sellaista urautumista ja kierteessä kituuttamista, kun kenelläkään etuhampaistaan välittävällä miehellä ei kuitenkaan ole pokkaa sanoa suoraan naiselleen, että näyttää ihan perseeltä, ja että vituttaa, kun nainen ei yhtään huolehdi ulkonäöstään, harrasta liikuntaa eikä katso mitä suuhunsa panee! Ja jos on niin siitä tulee vaan sukille ja kovaa. onko se kritiikki oikeasti niin vitun vaikeaa ottaa vastaan? Kyllä se mies varmaan helposti löytäis jonkun viehättävämmänkin naisen, jos ei itse näytä ihan perseeltä, ja siksi muistuttaisin siitä "itsestään selvyytenä pitämisestä", että jos parisuhde on jo pitkään ollut kylmänä, niin se askel on aina pienempi ottaa mitä vähemmän rakkautta on jäljellä. No mutta toisaalta... Jos itselläsi intohimot suuntautuvat makeisiin, eikä parisuhteen hyvinvointi eikä rakastelu miehesi kanssa kiinnosta, niin ehkä on sitten parempi, että annatkin sen miehesi hakea sitä lämpöä ja läheisyyttä sitten jostain muualta - miltäs se kuulostaa?

En väitä, että kaikki miehet olisivat oikeamielisiä, mutta jos arvostat miestäsi ja tiedät, että hän on kunnollinen ja hän haluaa sinua ja elää perheenä, on sinulta aika vastuutonta heittäytyä veltoksi. Jos perhe lopulta menee hajalle, niin mistä muusta siinä sitten on kyse kuin siitä, ettet itse jaksanut pidellä ohjaksistasi niin määrätietoisesti kiinni kuin olisi tarve, siitä ettet välittänyt enää mistään? Onhan se sitten helppo syytellä miestä, kun hän lopulta lähtee, syystä tai toisesta. Se on huutavassa ristiriidassa tämän "huolehtivan" äitiroolisi kanssa, että välinpitämättömyydellään sitten kuitenkin tekee lapsetkin isättömiksi ja onnettomiksi - sillä niinhän se tässä maassa poikkeuksetta menee, että lapset päätyvät asumaan äitinsä luokse, tapaukseen katsomatta.

Nyt saa riittää. Siinä kaikille vähän ajateltavaa parisuhteesta, itsestään huolehtimisesta, perheestä, arvoista... Toivottavasti herää keskustelua ja alatte niistä ukoistanne valittelemaan täällä sitten oikeudenmukaisesti ja tasapuolisesti, sillä pitää myös ymmärtää, mikä vaikutusvalta sillä on, kun akkalauma päättää yhden puolesta, mikä on oikein ja väärin. Suoraan sanoen, mä inhoan ja kammoksun kaiken maailman keskustelufoorumeita, missä saa paapattaa anonyymisti ihan mitä sylki suuhun tuo! Rakastakaa miehiänne, perkele! Loppu.

Joo ja hei "muka rupsahtanut akka", anteeksi kohtuuton kielenkäyttöni ja koko homma. Toivon, että otat tuosta onkeesi, mutta mä toivon sulle noista puheistani huolimatta kaikkea hyvää ja parempaa jatkoa. Voimia sinne!

joo eihän siin ile muuten mitää mut tääl ei o ketään nimimerkillä: missy_85. google sen kertoo..ainut missä tuo nimmari esiintyy kaksplussassa on tuo sun viestis.

..että luojan kiitos ilkka kirjoitit naises nimen väärin, saa seki hävetä silmät päästäsä kun aamulla lukasee. no tietääpähän sit et oma mies on puutteessa =D

Taidat olla ap aika masentunut. Tekstisi oli sellaista, että siitä on elämänilo kadoksissa. Oletko ajatellut, että avautuisit näistä asioista miehellesi tai jollekin ulkopuoliselle?
Ei minun elämä noin ilotonta ole, vaikka lapsiakin on enemmän kuin sinulla.

Minustakin ap kuulosti masentuneelta.

Minullakin neljä lasta ja elämä on IHANAA kun sen oikein oivaltaa!
:heart:
Jaksaa huolehtia itsestäänkin,
tai siis ehkä siinä on juuri se,
että KUN huolehtii itsestään ja omastakin elämästään ja jaksamisesta,
kaikki muukin sujuu paremmin.
Ja puhun kyllä kokemuksesta.

Kolmannen lapsen jälkeen saatoin olla lievästi masentunut,
mutta neljännen lapsen jälkeen tuli "heräämys",
että onhan tässä elämässä muutakin kuin lapset ja lasten asiat...

Mutta vaikuttaahan oma mieskin paljon asioitten sujumiseen.
Mulla on ollut onni löytää aivan ihana mies,
jaksanut olla tukena huonoinakin hetkinä
ja niistä mä on saanut voimaa tukea miestä huonoina hetkinä.
Molemminpuolista hyötyä :D

Ja kun huolehtii myös omasta ulkonäöstään,
sitä jotenkin piristyy itsekin sisäisesti...
Jos on tukka hyvin, vaatteet kivantuntuisia päällä ja omasta mielestä nättejäkin :D ,
on olo paaaaljon parempi kuin rasvaisilla hiuksilla ja likaisilla vaatteilla...
Itse en ainakaan tuntis oloani hyväksi noin....

No hajanaisia ajatuksia enkä edes kaikkia viestejä lukenut,
mutta piti vaan sanoa :D

Eikö kannata hakea apua jos ei jaksa omasta jaksamisestaan huolehtia?
Hirveen surullista :'(

Ilkka R:hän pisti purkaukseksi :D
No saipahan hän mielenrauhan kai edes hetkiseksi... :hug:

Kyllä itsekin oon huomannut,
että kun jaksaa huolehtia myös siitä omasta naisellisuudestaan/sen säilymisestä
arjen ja lastenkin keskellä,
tulee oikeasti naisellinen itsetunto paremmaksi,
tuntee olevansa ihana vähän väsyneempänäkin,
haluja riittää molemminpuolin...
ja sitten siitä naisellisuudesta ei tarvii enää sen kummemmin edes huolehtia
kun se tulee jo luonnostaan sinä "äidin" rinnalla...

Höh, en mä kai osaa selittää mitä tarkoitan...
Mutta että itsellä oli myös aikoja ettei jaksanut välittää miltä näytti,
ja olo oli kahta kurjempi sitten...

Tuli mieleen, miten meinasin tikahtua nauruun kun uusimmassa meidän perhe-lehdessä joku äiti valitti, että kun talossa on 4 alle kouluikäistä, niin eihän siitä äiti ehdi edes tukkaansa kammata. Olisko itsessä vikaa? Nyt joku sanoo, että toihan oli vaan sellanen heitto, sitä ei pidä ottaa kirjaimellisesti, mutta tiedän äitejä, jotka eivät ehdi syödä kun perheessä on vauva, lehteä eivät kuulemma ole ehtineet selata moneen vuoteen,vessaan ei pääse rauhassa ja sitä rataa...

Minä en osaa muuta kuin toivoa sinulle ap voimia. Koeta löytää hyvät asiat elämästäsi, äläkä vaadi itseltäsi niin paljon, muuta pieniä asioita kerrallaan, ettet pety. Ja muista lapset on pieniä vaan pienen hetken, he tulevat koko ajan omatoimisemmiksi ja sitä myötä sinulle jää voimia enemmän myös panostaa itseesi.

Ja tää Ilkan purkaus... ei mene kyllä kovin lujaa hänelläkään. :hug:

Ilkka R.
Mä uskallan allekirjoittaa kirjoituksesi, vaikka olenkin nainen. Osa tekstistäsi oli kuin suoraan mun kynästä, mun pahin pelkoni on tulla parisuhteessa itsestäänselvyydeksi. Siksipä kai olen naimisiinmenoakin vältellyt. Tuntuu, että kun ihmiset menee naimisiin, niin siihen loppuu kaikki yritykset yhteisen onnen eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka R.:
On vaikeaa ymmärtää lapsen tarpeita ja päästä sisään lapsen maailmaan - vaikkakin sitten yrittämällä muistaa miltä tuntui aikanaan itse olla lapsi - ja päästä lasten kanssa samalle aallonpituudelle, jos mielessä pyörii meidän aikuisten tarpeet ja asiat. Siitä aiheutuu sitten tuskastumista, kun huomaamattaan vaatii lapseltaan ikätasoon nähden kohtuuttomia valmiuksia esim. ymmärtää aikuisten asioita jne. eikä lapsi sitten esim. osaakaan omatoimisesti pukeutua sääolosuhteiden mukaisesti ja pakata tavaroitaan ja voidella leipiään evääksi rantareissulle... Se puolestaan, että miehesi painaa pitkää päivää, voi tarkoittaa sitä, että hän todella ansaitsee sitä tiukkaa rahaa venähtäneisiin elinkustannuksiin, mutta voihan olla, että hän on siellä siksi, että pakenee tai välttelee ongelmia kotona, tai pahimmassa tapauksessa jopa elää kaksoiselämää ja jälleen ollaan kysyksen edessä: Miksi? Ehkä peilistä löytyy se syy - siitä sisäisestä sekä ulkoisesta kauneudesta, tai niiden puutteesta. Oli niitä lapsia sitten 1 tai 10 niin se on ihan taivaan tosi, ettei miehesi halua nähdä sinua perheenäitinä, vaan rakastamanaan naisena. Tietenkin perheestä täytyy pitää huoli, mutta se ei jumalauta ole mikään itse tarkoitus, että vedetään jotain perkeleen äitiroolia aamusta iltaan. Se tekee sinut itsesikin onnettomaksi, kun et voi tuntea itseäsi naiseksi! Sillä TODELLAKIN on merkitystä, miltä näytät kun miehesi tulee kotiin ja hän ihan varmasti näkee sinussa jos ei ihan kilon niin varmasti jo kahden kilon painonpudotuksen tai sen, jos olet pukeutunut hieman naisellisemmin ja laittautunut! Mä en ymmärrä sellaista urautumista ja kierteessä kituuttamista, kun kenelläkään etuhampaistaan välittävällä miehellä ei kuitenkaan ole pokkaa sanoa suoraan naiselleen, että näyttää ihan perseeltä, ja että vituttaa, kun nainen ei yhtään huolehdi ulkonäöstään, harrasta liikuntaa eikä katso mitä suuhunsa panee! Ja jos on niin siitä tulee vaan sukille ja kovaa. onko se kritiikki oikeasti niin vitun vaikeaa ottaa vastaan? Kyllä se mies varmaan helposti löytäis jonkun viehättävämmänkin naisen, jos ei itse näytä ihan perseeltä, ja siksi muistuttaisin siitä "itsestään selvyytenä pitämisestä", että jos parisuhde on jo pitkään ollut kylmänä, niin se askel on aina pienempi ottaa mitä vähemmän rakkautta on jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Ilkka R.
Mä uskallan allekirjoittaa kirjoituksesi, vaikka olenkin nainen. Osa tekstistäsi oli kuin suoraan mun kynästä, mun pahin pelkoni on tulla parisuhteessa itsestäänselvyydeksi. Siksipä kai olen naimisiinmenoakin vältellyt. Tuntuu, että kun ihmiset menee naimisiin, niin siihen loppuu kaikki yritykset yhteisen onnen eteen.

Summa summarum, onko ongelman ydin tämä, että toisesta tulee "itsestäänselvyys"? *pohtii hän*
Enkä siksi en ole koskaan ymmärtänyt tämän tyyppistä ongelmaa, koska kukaan ei ole minulle itsestäänselvyys.
:/

Mulla on kolme pientä lasta (no onhan se paaaljon vähemmän kuin neljä), mies on tosi paljon töissä ja pois kotoa. Silti mä en ota kotiäitiyttä niin vakavasti, satsaan itteeni mieluummn vapaa-aikana kuin kotiini. Siis perussiivoukset jne hoidetaan, ruoanlaitot, koti on suht koht siedettävässä kunnossa jatkuvasti. Mut ei siis tip top eikä sen tarviikkaan olla. Jos lähden lapsikatraan kans jonnekin niin sen verran ajoissa alan valmistautumaan, että ehdin itteni meikata ja laittaa, siitä en tingi. Turhamainen olen, mut en vie edes roskiksia ilman meikkiä. Omia harrastuksia ei ole, mut sekin on tekosyy jos pääsee plösähtämään eikä pääse salille. Siihen ei kalliita harrastuksia tarvita jos haluaa kroppaa kiinteyttää. Hyötyliikunta pitää kotiäidin kuosissa :) Mua ei tosiaankaan ole kotiäitiys päässyt lihottamaan, tai no raskausaikoina on tullut 25kg mut just sain viimeiset kilot taas karistettua ja ylimääräistäkin, vaaka näyttää vähemmän kuin 10 vuoteen. Itsekin napostelen nameja aika usein, mut ei ne jää kroppaan kun niitä poltellaan lähes 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Ilkka R.

Summa summarum, onko ongelman ydin tämä, että toisesta tulee "itsestään selvyys"? *pohtii hän*
Enkä siksi en ole koskaan ymmärtänyt tämän tyyppistä ongelmaa, koska kukaan ei ole minulle itsestään selvyys.
:/

Ei mullekaan kukaan ole itsestäänselvyys, mistä lienee tuo pelko tullut. Juontaa juurensa ihan lapsuudesta, luulisin. Mä olen pikkuisena tyttönä saanut sen verran paskaa niskaan, että sen kokemuksen jälkeen tuli turhake-olo. Ja vaikka mä olen jo 99-prosenttisesti unohtanut ja antanut anteeksi, niin tämmöinen pelko on sitten jäänyt käteen.

Yhteistyössä