Miksi toiset on niin "heikkoja", että heti eron jälkeen rynnätään uuteen suhteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Kai se on se huumaava vapauden tunne, kun voi pokata kenet vain mistä vain :)

mä en usko tähän ollenkaan. päinvastoin ajattelen sellaisen ihmisen olevan niin riippuvainen, ettei kestä ollenkaan yksinoloa.

läheisyyden kaipuu?tai ehkä liitto on vedellyt viimeisään jo vuosia,joten on kokenut olevansa yksin jo kauemmin..en tiedä..itse olen eronnut vuosi sitten (= muutettu erilleen ),olisin valmis uuteen suhteeseen,jos sattuisi sellainen unelmien mies tulemaan vastaan :snotty:

Mä olen ymmärtänyt, että usein eron jälkeen kaivataan ns. laastarisuhdetta. Semmoista, joka kertoo ihmisen edelleen kelpaavan jollekin. Nämä suhteet eivät sitten usein kestä.

Mä olen ruvennut seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa 3 kk eron jälkeen, MUTTA me tosiaan seurusteltiin, tapailtiin viikonloppuisin, ja yhteen muutettiin, kahden vuoden seurustelun jälkeen. Eli siinä vaiheessa sitten uskottiin, että tästä tuleekin jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

mä en usko tähän ollenkaan. päinvastoin ajattelen sellaisen ihmisen olevan niin riippuvainen, ettei kestä ollenkaan yksinoloa.
En usko minäkään. Ja muutenkin olen ihan samaa mieltä, ei osata olla yksin.

Tämä on kysymys jota meilläkin mietitään! Ihan lähisuvussa on 3 50-60 -vuotiasta vasta eronnutta joilla kaikilla hirveä hinku kaapata ensimmäinen vähänkin kelvollinen vastaantulija jakamaan elämää.. Ihan hirveää katseltavaa kun eivät osaa olla hetkeä yksin ja kokeilla olla onnellisia ilman toisen apua :(

Mä vaihdoin lennosta. Edellinen suhde oli hiipunut hiipumistaan koko alkuvuoden mutta vasta toukokuussa sain jätkän muuttamaan pois. En todellakaan ajatellut aloittaa seurustelua vielä piiiitkään aikaan mut yllätys yllätys mua vastaan tuli mies joka vei jalat alta. Rakastuin ensi kertaa elämässä ensi silmäyksellä. Aikaa on kulunut siitä jo yli 8 vuotta ja ollaan erittäin rakastuneita edelleen <3

Mutta jos on pitkä parisuhde takana niin osaako sitä muuta?

Niin, mutta jotenki ajattelisin, että en mä ainakaan osais ihan suorilta aloittaa uutta suhdetta, kun vanhakin olis käsittelemättä. Ja musta on jotenkin surullista, jos ei itsekseen pysty olla, siis edes hetkeä, vaan on oltava joku, ihan paskakin yksilö, kunhan vaan joku on.

Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Te jotka ette tajua niin kysynpäs mielenkiinnosta ,että mikä teidän mielestä sitten olisi riittävä "suruaika" että olisi sopivaa aloittaa uusi suhde? =)

Ei kai siihen mitään aikaa voi sanoa, kukin tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Mutta miksi heti ruveta uuteen suhteeseen? Vapaana vois pokailla PALJON enemmän :)

Mä en muuten halua pokailla, seksi on ehdottomasti parasta parisuhteessa, siis mulle parasta. Silloin on ehtinyt ja kehdannut opastaa sen toisen toimimaan sillä tavalla, josta itse tykkää. Eli pokailu ei ole kyllä ensinkään mun juttuni!

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
se on se kuuluisa laastarisuhde ;)

Mutta mikäs laastarisuhteessa on vikana kunhan kaikki tietää vaan mistä on kyse?

Kunhan ei ruveta lapsia pykäämään ja muuttamaan heti saman katon alle. Sitä mä en ymmärrä- en hetken vertaa.

Yhteistyössä