Miksi vauva kasvaa nollakäyrällä vaikka vanhemmat pitkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
niin, ihmetellään kun meidän poika kasvaa tasan nollakäyrällä painonsa ja pituutensa puolesta, vaikka vanhemmat on tosi pitkiä 174cm ja 188cm... mistähän johtuu? pojasta tulee varmaan aika lyhyt vai kuinka?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
niin, ihmetellään kun meidän poika kasvaa tasan nollakäyrällä painonsa ja pituutensa puolesta, vaikka vanhemmat on tosi pitkiä 174cm ja 188cm... mistähän johtuu? pojasta tulee varmaan aika lyhyt vai kuinka?

Voihan sitä myöhemmin ottaa pyrähdyksen. Meillä tuli selvä loikka 2-vuotis- ja 2,5-vuotisneuvoloiden välissä.

Oletkos kuullut koskaan kasvupyrähdyksestä. Itse olen kasvanut +2 käyrälle vasta neljä vuotiaana. Mies oli kuulemma tumppijalka lapsena, joten en ole lainkaan huolissani, miksi poika ei ole vielä jättiläinen.

Äidin ja isän pituus ei suoraan sanele edes jälkikasvun pituutta. Esim mun isäni ei ole hirveän pitkä ja äiti on ihan tumppi.

Mulla on kaverilla saman ikäinen poika, kun meidän kuopus. Kaveri ja sen mies ovat pitkiä, me normaalimittaisia. Ja niines vaan on heidän poikansa päätä meidän poikaa lyhyempi. Meillä oli tosin esikoinenkin vauvana ja taaperona paljon ikäistään isompi. Nyt kouluikäisenä on ihan keskimittainen.

Eli on siis mahdollista että lapsi kasvaa enemmän vielä jossain vaiheessa? Mies oli ainakin vauvana yläkäyrillä koko ajan, itsestäni en tiedä. Toisaalta isäni oli vain 177cm pitkä samoin miehen isä 174cm pitkä, eli suvussa on myös "lyhkäisempiäkin" miehiä, joten eikös lapsesta senkin takia voi tulla lyhyempi kuin meistä vanhemmista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli on siis mahdollista että lapsi kasvaa enemmän vielä jossain vaiheessa? Mies oli ainakin vauvana yläkäyrillä koko ajan, itsestäni en tiedä. Toisaalta isäni oli vain 177cm pitkä samoin miehen isä 174cm pitkä, eli suvussa on myös "lyhkäisempiäkin" miehiä, joten eikös lapsesta senkin takia voi tulla lyhyempi kuin meistä vanhemmista?

Mun mies on pitkä ja hänen veljensä lyhyt... Ei luulisi että samoista vanhemmista ovat tulleet.

Yhteistyössä