Miksi vieläkin ihmiset antaa Emmaa ja Ellaa tytöilleen nimiksi vaikka nää nimet on jo ainakin 5v keikkuneet TOP3:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Omilla tytöilläni on ihan muut nimet, mutta kyllästyttää kun leikkipuistossa joka toinen tyttö on Emma tai Ella (noin suunnilleen) ja aina on päiväkodissa, kerhossa tuon nimisiä, kaupoissa huudellaan Emmaa ja Ellaa jne. Kolmas totaalisti ylikäytetty nimi on Aino.

Maailma on täynnä nimiä. Keksikää jotain muuta vaihteeksi. Kalenteri on täynnä kivoja nimiä joita ei löyty TOP10:stä vuosi toisensa jälkeen.

[QUOTE="vieras";22751717]Ehkä joitain ihmisiä ei kiinnosta mitkään top 10-listaukset.[/QUOTE]

Jaa. No on se kumma ettei 30v sitten annettu Emmaa eikä Ellaa juuri nimeksikään, mutta kun siitä on tullut suosittu niin ihmiset kyllä antaa.

Ne varmaan tykkää niistä.

Emma ja Ella on lisäksi myös tosi kansainvälisiä nimiä; kelpaavat sellaisenaan sekä Suomessa että maailmalla. Sekin voi olla yksi syy nimien suosioon. Maailma kutistuu.

P.S. Mun isoisoäiti oli Emma. Nimimuodilla on tapana kiertää.

Meillä on 9kk:n ikäinen Emma. Mä en oo koskaa seurannu mitää top 10-listaa enkä ees tienny et toi on jossain listassa. Me haluttiin antaa se, koska on kaunis nimi. No toisekseen, meiän lähipiirissä ei ole kyllä Emmaa eikä Ellaa, enkä oo kuullu ihmisten huutelevan sitä muutenkaan kerhoissa ym. Ja mitä sua haittaa, että sitä emmaa ja ellaa huudellaan. Jotain voi ärsyttää sun lapses nimi.

[QUOTE="alkup.";22751730]Jaa. No on se kumma ettei 30v sitten annettu Emmaa eikä Ellaa juuri nimeksikään, mutta kun siitä on tullut suosittu niin ihmiset kyllä antaa.[/QUOTE]

Mun siskoni on jo 15 vuotta, lapsesta lähtien, suunnitellut antavansa lapsilleen nimeksi Emma ja Leevi (poikien top10-nimi).

[QUOTE="alkup.";22751730]Jaa. No on se kumma ettei 30v sitten annettu Emmaa eikä Ellaa juuri nimeksikään, mutta kun siitä on tullut suosittu niin ihmiset kyllä antaa.[/QUOTE]

No jaa, olikohan 30-vuotta sitten vähän eri nimet pinnalla. Tuskin silloinkaan ketään kiinnosti löytyykö Suomesta 70 000 Mariaa, Minnaa, Sannaa, Niinaa tai Jonnaa.

Sunki lapsesi siis omaavat kyseiset nimet,ku muita kriteereitä ei nimen valinnalle oo ku se et se on suosittu?
Mä ainakin anna nimen ihan sen perusteella et mistä nimestä pidän.

Itse olimme päättäneet Ella-nimestä miehen kanssa ja vasta päätöksen jälkeen huomasimme, että onkin nykyään hyvin suosittu nimi. Ei me silti sitä enää alettu vaihtamaan vain siksi että on suosituimpien nimien joukossa... Sehän vasta tyhmää olisi! Ei kai kukaan minkään TOP10-listauksen mukaan lastaan nimeä. Eihän?

Silloin 30 vuotta sitten lapsille annettiin nimeksi Saria ja Mikkoa ;) .

Toivottavasti ap on antanut sitten tytöilleen niitä 30 vuoden takaisia nimiä. Sari, Pirjo, Minna... Pojasta voisi tulla vaikka Kari, Jari, Reijo. Ei olisi ainakaan paljoa samoja nimiä, jos se nyt joku kriteeri on.

Pistäkää vaikka Eila tai kansainvälinen Maria ihan etunimeksi eli kutsumanimeksi!
Tai Eeva, jos pitää E:llä alkaa. Muita nelikirjaimisia vaikka: Auni, Anna, Essi, Assi, Aili, Armi, Aura, Auri, Eine, Elmi, Elsi, Heli, Iina, Kati, Leea, Mari, Meri, Sini, Suvi, Siru, Säde, Teea jne.
Kalenteri on täpötäysi vähemmän käytettyjä, kulutettuja nimiä.

[QUOTE="alkup.";22751806]Pistäkää vaikka Eila tai kansainvälinen Maria ihan etunimeksi eli kutsumanimeksi!
Tai Eeva, jos pitää E:llä alkaa. Muita nelikirjaimisia vaikka: Auni, Anna, Essi, Assi, Aili, Armi, Aura, Auri, Eine, Elmi, Elsi, Heli, Iina, Kati, Leea, Mari, Meri, Sini, Suvi, Siru, Säde, Teea jne.
Kalenteri on täpötäysi vähemmän käytettyjä, kulutettuja nimiä.[/QUOTE]

Miksi?

[QUOTE="alkup.";22751806]Pistäkää vaikka Eila tai kansainvälinen Maria ihan etunimeksi eli kutsumanimeksi!
Kalenteri on täpötäysi vähemmän käytettyjä, kulutettuja nimiä.[/QUOTE]

Niin no samahan se onko nimenä Emma vai Eeva,molemmat ku alkaa samalla kirjaimella..voi hitto mikä logiikka:D

Mun tyttäreni nimi on Emilia,ja ihan vain siksi kun halusin antaa juuri sen nimen laspelleni.Pidän siitä nimestä,olkoot aikansa "muotinimi"

Itse tiedän yhden lapsen, jonka nimi on Emma. Lisäksi tunnen Emman ja Ellan, jotka ovat itseni ikäisiä eli kohta kolemkymppisiä. Olemme ajatelleet, että jos kakkonenkin on tyttö niin Ella voisi olla kiva nimi, välittämättä mistään listoista...

Yhteistyössä