Miksi ystävät ei ole enää ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pumpuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pumpuli

Vieras
Minulla on eräs ystävä jonka kanssa ollaan tunnettu toisemme kerhoikäisestä asti ja koko kouluiän oltiin parhaimpia kavereita. Sitten muutettiin eri paikkakunnille opiskelemaan, mutta pidettiin silti yhteyttä. Myöhemmin muutettiin samalle paikkakunnalle ja alettiin olla aktiivisemmin yhteydessä ja kylästelitiin paljon toistemme luona. Nyt olen hänen lapsensa kummi ja hän minun lapseni kummi, mutta mitään yhteyttä tämä ystävä ei enää viitsi pitää minuun. Tilanne muuttui ehkä tuossa neljä vuotta sitten kun tapasin nykyisen mieheni ja tietty sitä vastarakastuneena ystävät vähän jää taustalle, mutta olen yrittänyt korjata tilannetta.
Tämä ystävä kuitenkin on yhteydessä ja käy kylässä siskoni luona aina kun vaan ehtii ja soittaapa enemmän minun miehelleni kuin minulle. Miehelleni on soittanut mm muutto apua, polkupyörän korjausta yms. mutta minuun ei ota mitään yhteyttä. Facebookissa olen kysellyt kuulumisia ja kysellyt että saako kylässä käydä, vastaukset on aina todella tympeitä ja lyhyitä ja kylästelyä pitää katsoa sitten myöhemmin. En käsitä että olenko tehnyt sitten jotain loukkaavaa? Pitäiskö vaan itsekkin lopettaa yhteydenpito?
Toinen asia on se että tiedän siskoni luonteen olevan melko ilkeä ja hän on patologinen valehtelija, joten epäilen siskoni puhuneen jotain pahaa minusta tälle ystävälle. :(

On kurjaa kun jotkut ystävyyssuhteet vaan valuvat jonnekin, vaikka niitä koittaisi hoitaakin... :( Oletko yrittänyt jutella suoraan ystävällesi ja kysynyt, mistä kiikastaa? Ehkä se selvittäisi asiaa parhaiten.

Vaikeahan se on kysyä ku koskaan melkein nähdä.. Viimeksi näin siskoni luona kylässä. Ehkä ois vaan parempi antaa olla. Kuka nyt minun kaveri haluaa ees olla? Parempi vaan olla yksin. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja pumpuli:
Vaikeahan se on kysyä ku koskaan melkein nähdä.. Viimeksi näin siskoni luona kylässä. Ehkä ois vaan parempi antaa olla. Kuka nyt minun kaveri haluaa ees olla? Parempi vaan olla yksin. :'(

Tolla asenteella sä alistut tilanteeseen. Soita sille kaverille ja vaadi tapaamista, kerro että sua ihmetyttää tuo viileys ja haluut selvittää asian. On sulla oikeus tietää mikä teidän välejä hiertää. Tyhmästi kyllä kaveriltas toimittu, että tolleen sua kohtaan on alkanu käyttäytyä... Jos mä kuulisin kaveristani jotain pahaa tai kaveri loukkais mua, niin kyllä mä sille asiasta puhuisin.

laittaa facebookissa vaikka viestiä että onko teillä jotain välissä mikä hiertää!?! Se voi olla että kaverisi odottaa koska huomaat että häntä vaivaa joku asia.. Mä olen joutunut tekemään niin, mutta sitten jotenkin tuntuu itsestäkin siltä että parempi joskus vaan antaa olla kun toinen ei pidä yhteyttä..

Yhteistyössä