Millä perusteilla 30-vuotias ei ole enää nuori?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helinä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan kolmekymppinen toki nuori, jos vaikka 80-vuotiaaseen tai 60-vuotiaaseenkin vertaa, mutta ei kuitenkaan enää varsinaisesti nuori aikuinen. Ei toki vielä keski-ikäinenkään, ehkä ihan vain aikuinen olisi paras määritelmä.

Nuori ja vanha ovat varsin suhteellisia käsitteitä ja riippuu varmasti myös, minkä ikäiseltä kysytään. 80-vuotiaan mielestä kolmekymppinen on varmasti nuori, mutta 15-vuotiaan näkökulmasta suorastaan ikäloppu.

Kyllä minäkin pidän kolmekymppistä vielä nuorena. En toki enää nuorisoon kuuluvana, mutta nuorena ihmisenä kuitenkin. Silloin on kuitenkin tilastollisesti reilusti yli puolet elämästä vielä jäljellä ja työurakin alkupäässä. Ulkonäöltäänkin 30-vuotiaat ovat useimmiten vielä nuoren näköisiä.

Alle 20-vuotias teini
20-kymppinen nuori
30-kymppinen nuori aikuinen
40-kymppinen aikuinen
50-kymppinen keski-ikäinen
60-kymppinen kypsä aikuinen
70-kymppisestä eteen päin riippuen ihmisen elämän kokemuksista jne, osa on toimintakykyisiä kypsiä aikuisia ja osa jo vanhuksia.

Eli musta kolmekymppinen on nuori aikuinen, eikä tosiaankaan mikään vanha.
Muutenkin työpaikalla ärsyttää nelikymppiset naiset jotka julistavat olevansa vanhoja. Voi että, jos elää vaikka 80-vuotiaaksi niin saa olla neljänkymmenen vuoden ajan vanha jos aloittaa vanhana olemisen jo nelikymppisenä.

Miten tuo jälkimmäinen osio on muka ikäkysymys? Oma anoppinikin käy viihteellä, teattereissa, matkustelee, ostelee uusia kivoja vaatteita, käy kampaajalla, on mukana maailman menossa, seuraa Voice of Finlandia ja istuu iltaa ystäviensä kanssa ja nauraa katketakseen heidän kanssaan. Ja anoppi on 50+ eikä mikään harvinaisuus.

Mun anoppi on myös tuollainen ja ikää on 60+ :)

Itse tykkään pelata konsolipelejä ja iPadilla, lempilukemista on fanatsia ja shoppailen liki joka viikko jotain kivoja vaatteita. Mulla on paksut, pitkät hiukset ja käyn kampaajalla säännöllisesti saadakseni jotain uutta, kivaa mallia tai väriä hiuksiin. Samalla muotoillaan kulmat ja joskus värjätään ripsetkin.

Ostan paljon netistä ulkomaalaisista nettikaupoista. Pääosin kosmetiikkaa, mutta myös muuta "hömppää". Tykkään matkustella ja meillä käy paljon vieraita. Myös itse kylästelemme paljon eli istutaan iltaa ystäväperheiden kanssa joko meillä tai sitten jonkun muun kotona pitkän kaavan illallisten muodossa.

Mä olen liki viiskymppinen, enkä usko olevani harvinainen.

Yhteistyössä