Millä perustein teistä on sit tehty lastensuojeluilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
ja aiheuttiko se mitään toimenpiteitä?
tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta. mikä on sit tarpeeks vakava syy mennä tekee tarkastus, jos kerran on resurssipula. tai onko sit aiheetta tehty myös liian puuttuvia toimenpiteitä?

No en kyllä usko, että kukaan ilkeyttään/ilman syytä tekisi ls-ilmoitusta. Saa kyllä olla melkoisen häiriintynyt yksilö, mikäli perusteetta ilmoittaa ja täten vaarantaa lasten ja koko perheen hyvinvoinnin.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
No en kyllä usko, että kukaan ilkeyttään/ilman syytä tekisi ls-ilmoitusta. Saa kyllä olla melkoisen häiriintynyt yksilö, mikäli perusteetta ilmoittaa ja täten vaarantaa lasten ja koko perheen hyvinvoinnin.

Kyllä näitä ilkeilijöitä on, vaikkei sitä uskoa haluaisikaan

Kyllä minä luulen että sellaisia ihmisiä löytyy. Kuulin tuttavalta eläinlääkäriltä että eläinsuojeluilmoituksiakin tehdään tosi paljon ihan kiusantekona.

kyllä tehdään paljon ilmoja ihan piruttaan,tiädän yhden tapauksen missä sossu kehotti jo tekemään rikosilmotuksen kun perheestä tehtiin jatkuvasti ilmotuksia syyttä

"kaverini" siis nykyinen entinen kaverini oli huolissaan mun jaksamisesta..niin teki lastensuojeluilmoituksen.
käytiin sossussa juttelemassa ja kävivät myös meillä kotona, homma jäi siihen

meistä tehtiin,joku vanha ämmä oli kirjoittanu kirjeen että mä oon muka mielisairas ja hakkaan lapsiani ja olen haukkunut niitä apinoiksi.juu ja kt talossa asutaan aivan hullu rappu muutenki,totuus on että oon sanonu apinoiksi ja karjunutkin niille pää punasena mutta iki pvänä en hakkaisi.en edes tukistanu oo ikinä,meillä kävivät sit 2 krt ja 6kk oli joku aika jonka jälkee päättivät etti olla enää ls asiakkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä minä luulen että sellaisia ihmisiä löytyy. Kuulin tuttavalta eläinlääkäriltä että eläinsuojeluilmoituksiakin tehdään tosi paljon ihan kiusantekona.

Kaverini maatilasta tekivät kylällä muutama ihminen useamman kerran eläinsuojeluilmotuksen. Kun se eläinlääkäri muistaakseni kolmatta kertaa vajaan vuoden sisään oli antanu "puhtaat paperit" kaverilleni, niin kehotti harkitsemaan kohta soittoa poliisille perättömistä ilmoituksista. Kiusaahan se oli ja eläinlääkärillekin turhaa työtä. Kukahan nekin käynnit maksaa?

Onhan se hyvä, että ilmoitukset otetaan todesta sekä lasten, että eläinten kohdalla. Pitäisi olla ihmisillä jotain selkärankaa siinä, mitä tehdään.

mulla poika 14v on kuulemma liian lihava ja väsynyt ja masentuneen oloinen koulussa. ei kuulemma myöskään peseydy tarpeeksi usein, näin ajatteli koulun terkkari ja teki ilmoituksen. mulle vain soitettiin ja sossukin pikkusen ihmetteli asiaa.. onneksi lapseni meni nyt toiseen kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetyttää:
ja aiheuttiko se mitään toimenpiteitä?
tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta. mikä on sit tarpeeks vakava syy mennä tekee tarkastus, jos kerran on resurssipula. tai onko sit aiheetta tehty myös liian puuttuvia toimenpiteitä?

ei ole tehty, mutta isäni uhkasi tekevänsä, koska en vastannut puhelimeen. aikoi sanoa, että meillä ei saa ruokaa, koska lapseni ovat hänen mielestään laihoja (toinen neuvolan käyrillä, toinen alipainoinen).

isäni on alkoholisti enkä pidä yhteyttä paljon, joten ei tiedä meidän ruokatavoista mitään.

Lapsellamme oli ripuli pitkään jonka takia sairaalassakin oltiin niin miehen ex oli tehnyt meistä lastensuojeluilmoituksen! Sossuille soitin että tervetuloa vierailulle sairaalaan niin saatte faktaa! Eivät tulleet eivätkä kotonakaan käyneet mutta minä pyysin sairaalasta sellaiset liput ja laput jotka vein sossuun joissa kävi selväksi että ei ole vanhempien vika kun lapsi ripuloi!

Ex sai tästä kyllä sitten sakotkin kun jatkuvasti asiasta häiriköi sossuja! Niin usein alkoi soittoja tulla sossusta että kerran sitten tulivat käymään ihan virka-ajan ulkopuolella pullakahville :D

Kun tuntuu, että nykyään tuo on kostotoimenpide ja ilkeilytapa, tehdä noita ilmoituksia, niin minkälaiset seuraukset tulee jos tekee ilkeyttään aihettomasti ilmoituksen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin tehtiin meistäkin just eläinsuojeluun ilmoitus! KIva avata ovi kun ukko kysyy päästä tarkastamaan koira! Itse ihan et WHAAAT???

erosta lähes viisi vuotta,ja ex tehtaili ensimmäiset pari vuotta näitä lastensuojeluilmoituksia minusta.
kun se ei tuottanut tulosta hän alkoi tehtailla tutkintapyyntöjä poliisille.
että kyllä näitä on

Itse "tehtiin ilmoitus" tai siis minä itse pyysin apua, koska mies riidoissa toisinaan huusi ja löi minua.
Eipä paljoo ollu kontrollia, 2 kertaa piti käydä, 2kk tais olla väliä, sitten vaan,et jos sama jatkuu, ota yhteyttä...

Ex-puoliso teki ilkeyttään ls-ilmoituksen kumppaninsa kanssa aiheena nykyisen mieheni harjoittama lapsen hyväksikäyttö :( sitä ennen olivat rouvansa kanssa kilpaa lähetelleet uhkaavia text viestejä minulle. Ex suuttui kun en suostunut enää kustantamaan kokonaan lasten matkoja häntä tapaamaan tosin olimme sopineet että maksaa puolet, mut soitti aina ennen matkaa et sori ei oo rahaa osta meno-paluu. Kerran sitte sanoin et sori sitte lapset ei tuu. Sen jälkeen tekivät ton ilmoituksen sossuun, että siis mun mies käyttäisi mun lasta seksuaalisesti hyväksi.
Asia selvisi ihan haastattelulla, siis että minä kävin siellä juttelemassa ja meillä oli ex:n kanssa yhteinen aika johon hän ei saapunut. Eikä siitä kuulunut mitään sen jälkeen joten tapaus oli loppuun käsitelty sillä. Mutta kyllä oli kusisukassa mulla vaikka ei mitään perää asiassa ollukkaan niin et piti käydä siellä sossussa puolustamassa itseä ja perhettä kun tollanen :headwall: mental case tekee huvinvuoksi tollasen ilmoituksen. Saamari kun korpeaa vieläki vaikka tästä on monta vuotta aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Kun tuntuu, että nykyään tuo on kostotoimenpide ja ilkeilytapa, tehdä noita ilmoituksia, niin minkälaiset seuraukset tulee jos tekee ilkeyttään aihettomasti ilmoituksen?

Ei mitään seuraumuksia ainakaan mun ex:lle :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
3 kertaa on tehty. ihan aiheesta kyllä. yks niistä kerroista multa kysyttiin "lupaa" siihen. apua sain ja kaikki hyvin.

Saanko kysyä mikä syynä?

mulla oli masis ja olin loppuun palanu. tein kaikenlaista typerää ja jouduin esim. turvakotiin pariks päiväks lepäämään. olin vakavasti sitä mieltä että lapsilla ois parempi ilman mua. :| sen jälkeen kun alkoi mennä parempaan suuntaan oon tehny kaikkeeni että korjaisin mun tekemät virheet. olin oikeassa siinä että lapsilla ois ollu parempi olla ilman mua sillon kun olin hajalla mutta onneks sain apua sossulta.

Meidän naapuri ilmoitti meistä. Oli ollut huolissaan, kun huudan lapsille. Epäili väsymystä ja sosiaalityöntekijä soitti ja teki kotikäynnin sitten. Tarjottiin perhetyöntekijää avuksi, mutta en tarvinnut. Keskusteltiin tulevaisuuden suunnitelmista, lastenhoidosta ym. Tuo yksi käynti vain eikä muuta sitten. Tästä aikaa 5,5 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
3 kertaa on tehty. ihan aiheesta kyllä. yks niistä kerroista multa kysyttiin "lupaa" siihen. apua sain ja kaikki hyvin.

Saanko kysyä mikä syynä?

mulla oli masis ja olin loppuun palanu. tein kaikenlaista typerää ja jouduin esim. turvakotiin pariks päiväks lepäämään. olin vakavasti sitä mieltä että lapsilla ois parempi ilman mua. :| sen jälkeen kun alkoi mennä parempaan suuntaan oon tehny kaikkeeni että korjaisin mun tekemät virheet. olin oikeassa siinä että lapsilla ois ollu parempi olla ilman mua sillon kun olin hajalla mutta onneks sain apua sossulta.

Kiva, että sait apua ja asiat nyt paremmin. Moni varmasti palaa loppuun eivätkä saa tai hae apua.

Yhteistyössä