millainen on naisellinen nainen (huutonaurua )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28163564]Johan tässä 50 vuotta ämmät on epäharjoitelleet, joten hyvä, että teitäkin löytyy vielä. Itselläkin on. Ja prinsessani saa rakkautta.[/QUOTE]

Kiva kuulla, että meitä prinsessojakin arvostetaan. :)

Toi Laasanen on kyllä niin säälittävä ukko. Ihan ku se vaan kokis olevansa jotenkin niin epähaluttu (köh köh, eikä ehkä vaan kokis...) että se on sen takia naisille katkera. Hyvä se on tollasia kirjotella, jos ei kumminkaan kelpais kellekään. Ei oo mitää menetettävää hänellä nääs.

[QUOTE="Lilja";28163842]Kiva kuulla, että meitä prinsessojakin arvostetaan. :)[/QUOTE]

Todellakin! Tehän juuri saatte, mitä naisen kuuluu saada. Rakkautta, ihailua ja palvontaa.

[QUOTE="vieras";28163878]Todellakin! Tehän juuri saatte, mitä naisen kuuluu saada. Rakkautta, ihailua ja palvontaa.[/QUOTE]

Merkillistä. Itse olen näitä saanut vain olemalla oma itseni, minuun pätee ehkä n. puolet Laasasen naisellisuuden kriteereistä :)

Kaikki puuttuu nyansseihin, mutta kukaa ei uskalla puhua itse asiasta. Kun feminiinisyys ja maskuliinisuus on vastakohtia, niin miksi hän ajatuksessaan on väärässä? Vaikka yksittäiset mielipiteet on hölmöjä, niin miten se ajatus taustalla?

[QUOTE="vieras";28163926]Kaikki puuttuu nyansseihin, mutta kukaa ei uskalla puhua itse asiasta. Kun feminiinisyys ja maskuliinisuus on vastakohtia, niin miksi hän ajatuksessaan on väärässä? Vaikka yksittäiset mielipiteet on hölmöjä, niin miten se ajatus taustalla?[/QUOTE]

Siksi että hän ajattelee femiinisten ja maskuliinisten piirteiden jakaantuvan ihannetapauksessa naisille fem. ja miehille mas. piirteet, kun oikeasti asia ei ole niin. Pelkästään ääripäätä edustava ihminen tuskin on kovin hyvä markkina-arvoltaan, jos kyseistä termiä haluaa käyttää.

[QUOTE="vieras";28163878]Todellakin! Tehän juuri saatte, mitä naisen kuuluu saada. Rakkautta, ihailua ja palvontaa.[/QUOTE]

Ei se aina noinkaan mene. Minä olen saanut kokea myös noitten vastakohtia: vihaa, halveksuntaa ja hyljeksintää. Minua on kiusattu koulussa, en tiedä miksi. :/

[QUOTE="vieras";28163890]Olen Laasaslainen ja vaimoni arvostaa mielipiteitänsä. Mutta meilla ei olekaan parisuhteeseen liittyviä ongelmia.[/QUOTE]

Ei varmasti olekaan parisuhteessa ongelmia kun toinen määrää ja toinen alistuu. Mutta se onkin sitten täysi eri kysymys, että onko kyseinen elämäntilanne kuitenkaan ideaali.

[QUOTE="vieras";28163890]Olen Laasaslainen ja vaimoni arvostaa mielipiteitänsä. Mutta meilla ei olekaan parisuhteeseen liittyviä ongelmia.[/QUOTE]

Varmasti joillekin pareille malli sopii, mutta uskon heidän olevan vähemmistönä. Ylipäätään markkina-arvo on siitä huono termi, että se luo vaikutelmaa siitä että olisi joku kaikille hyvä mies/nainen. Kuitenkin ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita. Kun suhteessa voi olla oma itsensä, niin siinä on hyvä olla. Oli sitten Laasanen tai joku muu.

[QUOTE="Lilja";28163951]Ei se aina noinkaan mene. Minä olen saanut kokea myös noitten vastakohtia: vihaa, halveksuntaa ja hyljeksintää. Minua on kiusattu koulussa, en tiedä miksi. :/[/QUOTE]

Ei aina, tietenkään, mutta prinsessat saa prinsessan kohtelua useimmin, kuin ämmänkohtelua. Ämmä saa useimmin ämmän kohtelua, kuin prinsessan.

Yksinkertaista.

[QUOTE="vieras";28163957]Ei varmasti olekaan parisuhteessa ongelmia kun toinen määrää ja toinen alistuu. Mutta se onkin sitten täysi eri kysymys, että onko kyseinen elämäntilanne kuitenkaan ideaali.[/QUOTE]

Missä puhuttiin alistumisesta? Ei prinsessa alistu, se menee takaisin kuninkaan luokse, jos prinssi ei olekaan sopiva. Oletko vammainen?

Varmasti joillekin pareille malli sopii, mutta uskon heidän olevan vähemmistönä. Ylipäätään markkina-arvo on siitä huono termi, että se luo vaikutelmaa siitä että olisi joku kaikille hyvä mies/nainen. Kuitenkin ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita. Kun suhteessa voi olla oma itsensä, niin siinä on hyvä olla. Oli sitten Laasanen tai joku muu.

Juuri näin. Jotkut naisista ovat luonteeltaan geishoja, jotkut jopa haluavat sitä. Ja saavat arvoistansa kohtelua myös.

Sitten ovat nämä ämmät, jotka haluaisivat prinsessan kohtelua, mutta käyttäytyvät, kuin, noooh, tiedät kyllä. Tämä mr. L. sen jo määritteli.

[QUOTE="vieras";28164050]Missä puhuttiin alistumisesta? Ei prinsessa alistu, se menee takaisin kuninkaan luokse, jos prinssi ei olekaan sopiva. Oletko vammainen?[/QUOTE]

Laasanen puhuu alistumisesta. Naisellinen nainen on Laasasen mukaan alistuva, ei voimakas.

[QUOTE="vieras";28164072]Juuri näin. Jotkut naisista ovat luonteeltaan geishoja, jotkut jopa haluavat sitä. Ja saavat arvoistansa kohtelua myös.

Sitten ovat nämä ämmät, jotka haluaisivat prinsessan kohtelua, mutta käyttäytyvät, kuin, noooh, tiedät kyllä. Tämä mr. L. sen jo määritteli.[/QUOTE]

Sulla on mahtava sisälukutaito, just tätähän Data tarkoitti.

Itselleni sopii monet noista naisellisista ominaisuuksista, ei kyllä kaikki, esim. olen kiinnostunut tieteistä... Mutta ei ne ominaisuudet ole musta suosittua tehnyt.

Joo ja muakin kiusattiin koulussa. Ja kyllä muistan, että jo silloin pojat tykkäsi niistä hyvä jätkä -tytöistä. Samoin kuin suuri osa miehistäkin tykkää sellaisista rempseistä naisista.

Vai että oikein halveksit. No etpä kyllä ikinä ole kovin symppikseltä vaikuttanutkaan!

Minä olen meistä se symppis :) Mutta eikö nuo astrolaben sanomat ole Laasasen mukaan maskuliinisia ominaisuuksia ja astrolabe on sanonut aiemmin että omaa miehisiä piirteitä. Astrolabe on paljon ankarampi itseään kohtaan kuin muita, tämä on hyvä puoli.

[QUOTE="vieras";28164084]Laasanen puhuu alistumisesta. Naisellinen nainen on Laasasen mukaan alistuva, ei voimakas.[/QUOTE]

Alistuvalla naisella on voimakas isä, eikö?

Voi voi. Noilla artikkelin kriteereillä mun ukkoni taitaa tietämättään elää homoliitossa, en nimittäin löydä itsestäni yhtään naisellisuuden kriteeriä.

Naisellisen naisen ominaisuudet: emotionaalinen, subjektiivinen, helposti vaikutettavissa, alistuva, ei pidä matematiikasta tai tieteestä, järkyttyy pikku kriiseistä, passiivinen, epälooginen, kotisuuntautunut, ovela, loukkaantuu helposti, vaikeuksia tehdä päätöksiä, itkee helposti, riippuvainen, puhelias, tahdikas, hellä, tietoinen muiden tunteista, uskonnollinen, kiinnostunut ulkonäöstään, siisti, voimakas turvallisuuden tarve, nauttii taiteesta ja kirjallisuudesta, ilmaisee helliä tunteita helposti, hoivaava.

On tuossa listassa hyviäkin ominaisuuksia ja tunnistan itsessäni pari noista piirteistä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä