Millaisia kokemuksia ehkäisylaastarista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirkku"

Vieras
Moi,

Meillä ei ole mieheni kanssa toiveena saada lisää lapsia tähän hetkeen ja pitäisi mielellään alkaa käyttää jotain muuta ehkäisyä kuin kondomia. Pillereitä en jostain syystä haluaisi, mutta joskus joku on puhunut ehkäisylaastarista ja se vaikuttaa tavallaan aika helpolta.

Mutta millainen se on käytännössä? Onko tullut kovasti sivuvaikutuksia - ja jos, niin millaisia? Olen googlettanut kyllä, mutta jotenkin kaipaisin vielä lisää kokemuksia aiheesta.

Minulle ei sopinut ollenkaan. Ensinnäkin sain siitä liimasta ihottuman. Mutta pahempaa oli se, että minusta tuli ihan apaattinen, kaikki oli "ihan sama" ja todellakin meni seksihalut (ja kaikki muukin halut ruokahalusta lähtien). Kun heitin sitten laastarit nurkkaan, niin tuntui kuin joku taakka olisi selästä vierähtänyt ja kaikki aistit yhtäkkiä avautuivat! Sitten päätin etten ikinä enää käytä mitään keinotekoisia hormoneja, riitti sitä lajia!!!

ihottumaa mullekin tuli tuosta laastarista. Lisänä vielä kaikki muut hormoniehkäisyyn liittyvät vaivat. raivarit, masennus, pahoinvointi, painonnousu, haluttomuus, kuivuus jne... oli mulle eka hormoniehkäisy ja myös viimeinen.

Ekat 3kk ,jotka tuoteselosteessakin mainitaan, olivat yhtä kyyneltä, raivoa, masista. Sit nuo loppui ja olo oli ihan ok. Vuoto niukkaa eikä muitakaan sivuoireita tullu enää ja seksihalukin säilyi :) Hieman laastarin reunat kerää nukkaa, että alkaa repsottaa, mut pysyi kuitenkin sen viikon kerrallaan.

Kiitos vastauksista! :)

Eli täytyy ehkä vain itse uskaltaa kokeilla. Jotenkin nää hormonaaliset ehkäisyt vaan hirvittää juuri noiden sivuvaikutusten takia. Mutta voihan se tietysti toimia hyvinkin. Pillereistä joskus aikoinaan mulla jäi vähän huono fiilis ja vierastan näitä, mutta toi kumin kanssa pelaaminen on jotenkin kauheen työlästä. Harkinta siis jatkuu...

Muuten ihan jees, mutta ihottuma, ja se laastarikohdan kutina meni aina vaan pahemmaksi (vaikka vaihteli laastarin paikkaa) Pillereitä en mäkään halunnut, mutta nyt on pillerit ja parempi kuin tuo laastari.

Odotusaika oli ihana kokemus, synnytyskin muuten, mutta oli vaan kovin pitkä. Mutta kaikinpuolin ihana lapsi, eli ihan hyviä kokemuksia laastarista ;)

Eikai, mä kyllä tykkäsin, sopi jopa mun muistamiselle, ainakin melkein. Mulla vaan tuli usein laastarin alle ihottumaa, punotti ja kutisi. Pysy aika hyvin kiinni, välillä vähän alko reunat repsottaa. Mutta meinaan kyllä ottaa laastarit uusiks, kun niitten aika tulee!

Yhteistyössä