Milloin aloit hankkimaan "tavaraa" vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Esikoista odotan ja odotus on kohta puolessa välissä. Mitään ei olla vielä hankittu vauvalle, joten ajattelin kysyä milloin te muut olette alkaneet hankkia vauvalle esim. vaunut, sängyt ym. tarvittavat tavarat?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Esikoista odotan ja odotus on kohta puolessa välissä. Mitään ei olla vielä hankittu vauvalle, joten ajattelin kysyä milloin te muut olette alkaneet hankkia vauvalle esim. vaunut, sängyt ym. tarvittavat tavarat?

kannattaa varmaan niitä vaunuja,sänkyä ja muuta tavaraa ruveta jo kattelemaan.eihän se sitten mitään jos on rahaa ostaa kaikki kerralla ni voihan ne jättää ihan viime tippaan.itellä piti kaikki ostaa pikku hiljaa niin vaunut ostin jo kun raskausviikkoja oli jotain reilu 20 ja vaatteita rupesin jo heti haalimaan ku massua näky =)
Sänky ja kaikki oli valmiina jo hyvissä ajoin,ehkä liiankin aikasin =)

Mä taisin ostaan joskus puolenvälin jälkeen vaunut, hoitopöytä tuli meille samoihin aikoihin. Sitten pikkuhiljaa loppua kohti sänkyä ja vaatetta olen ostanut nyt vasta ihan näillä viimeisillä viikoilla. Eilen ostin pullon ja tutteja ;)

Jo paaaaaljon ennen kuin vauvasta oli tietoakaan... :whistle: ;) :D
No joo... Mutta siis ekan ultran jälkeen se kunnon ostovimma oikein alkoi - jatkuvasti jotain pientä, mutta siellä sitten vasta rakenneultran jälkeen isompia hankintoja.

No tiedossa on jo vaunut, matkasänky, pinnis, jonkin verran vaatetta ja sitteri. Turvakaukalon uskaltauduin ottamaan jo mukaani. Menossa rv 20+5 ja eilen käytiin rakenneultrassa :)

jos meillä ei vielä vaunuja olisi niin kävisin ne ostamassa vasta kun vauveli on syntyny (ellei sukupuolta tiedä etukäteen), kun nyt on ainakin emmaljungalla tullu noita vaaleansinisiä ja vaaleanpunasia värejä mitkä on ihania mun mielestä :)

Mutta muuten niitä on kyl kiva ostella etukäteen, ja meillä esikoiselta olikin jo kaikki tavarat ostettuna jouluna, kun vauva syntyi toukokuussa :whistle: Rakenneultraa kun meilläpäin ei tarjota automaattisesti ja se on sitten yksityisellä käytävä jos tahtoo ja me ei silloin käyty, eli rohkeesti ostettiin tavaraa jo varmaan sen ensimmäisen np-ultran jälkeen.

Minä olen kai taikauskoinen, kun en oikeen mitään uskaltanut hankkia, ennenkuin viikkoja oli täynnä reilusti yli 30. No pinnasänky ja syöttätuoli olivat omaa perua ja ne odottivat vanhempieni ullakolla 25 vuotta valmiina :D

Esikoiselle hankin sillai pikku hiljaa, mut varmaan vasta joskun rv25 eteenpäin ja hyvin kerkis kaikki saamaan. Nyt ei ookkaan tarvinnu ostaa kun tuplat ja uusi kaukalo, se haetaan varmaan sitten kun isäntä jää lomalle.

Meillä anoppi alkoi hankkia vauvalle vaatteita, suurin piirtein heti kun kuuli raskaudestani...oli ehkä vähän turhan aikaista, kun viikkoja oli vasta 12. Hyvin anoppi kuitenkin arvasi ostaa poikien vaatteita.
Vaunut ostettiin marraskuussa, kun poika syntyi helmikuun lopussa. Sänky, hoitopöytä yms ostettiin vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, koska muutimme silloin uuteen asunton, emmekä viitsineet hankkia kaikkea kampetta vanhaan asuntoon.
Turvakaukalon hankimme vasta, kun edessä oli eka automatka (emme omista itse autoa) eli silloin kun poika oli 1 kk ikäinen.

Me ei kauheasti hankittu mitään ennen esikoisen syntymään. Muutaman potkupuvun ostin ennen rv 30. Vaunuissa toimitusaika oli 4-8 viikkoa, joten sen takia tilattiin ne n. rv30, samalla kertaa ostettiin myös turvakaukalo ja hoitotaso. Oikeastaan kaikki muu hankittiin vasta myöhemmin, johtuen jonkinmoisesta taikauskosta.

Kyllä' vain. Anoppi aloitti täälläkin keräilemään jos jonkin näköistä vaatetta tytölle. Lähinnä sinistä, kuvittelin että poika sieltä tulee nyt kun jälkikäteen ajattelee niin olin aika valas ja maha kaukana poika mahasta :whistle: . Ei me itse taidettu hankkia juuri mitään ennen syntymää. Kaukalo saatiin lainaksi, rintareppu jne. Ainoastaan näitä voiteita sun muita pesunesteitä tuli hankittua. Se pesunestekkin on jo puolillaan ja vuosi alkaa pian olla täynnä :D tosin itse olen tainnut sitä eniten käyttää..

Yhteistyössä