Milloin eka Vauvakuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EricaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EricaMarie

Vieras
Minua kiinostaisi tietää milloin olette sairastuneet ekan kerran vauvakuumeeseen :)? Itse olen 23-vuotias kätilöopiskelija enkä ole ikinä ollut "vauvakuumeessa". Mietin vaan vähän pelätenkin, että mitäs jos en ikinä halua lapsia, koska tavallaan kuitenkin olen ne aina kuvitellut elämääni...siis joskus...monen vuoden päästä...MONEN vuoden. Luokkakaverini ja koko muu ikäluokka tuntuu olevan ihan sekaisin vauvoista ja ajattelevan jopa vähän naiivisti lapsista. Ne, joilla on lapsia, ovat taas paljon realistisempia ja uskaltavat sanoa, etteivät edes haluaisi lapsia, jos ei olisi nykyisiä vahingossa tullut (joita kyllä rakastavat paljon). Tuleeko tuo biologinen halu siis jossain vaiheessa kuitenkin, kun tällä hetkellä en näe lapsissa muutakuin negatiivisia piirteitä tai sellaisia että ne on "ihan ok". Tämä asia pahentuu myös opiskelujen edetessä kun saa tietää kaikesta mikä voi mennä pieleen jne.
Eli siis järjellä ajateltuna olen aina halunnut lapsia, mutta en ole ikinä ollut itku kurkussa siitä miten söpöliini pöpöliini joku pikku vauva on. Mitäs kokemuksia teillä on?

Sinäpä sen sanoit: biologinen halu. Se on mun mielesä aivan kummallinen tunne! Oon niin kaiken järkeilevä ihminen ja mielellään järkeilisin tuon vauvahommankin...MUTTA tuo biologinen puoli jyrää kaiken järkeilyn yli. Täytyy kyllä sanoa, että on outo tunne! Se on hiipinty asteittain, nyt siis olen 27. Välillä haluan välillä en. Nyt on tosi kova haluvaihe meneillään. Kaipa sitä kypsyttelee sitä asiaa. Mutta ei tätä taida pystyä järkeilemään..ihminen on kai ohjelmoitu näin..

minulla myös sama `ongelma´, välillä vauvakuume korkealla javälillä se taas menee ohi. Inhottavaa!! Haluaisin vauvan, mutta kun mieleni ailahtelee noin paljon luulen että en kai ole silloin vielä valmis....... Olen kuitenkin jo 26 enkä haluaisi niitä lapsia kovin `vanhanakaan`.....