Minä en jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Vai että et jaksa.. ja jo kolme viikkoa imetetty :headwall:

Pää kiinni |O |O |O

Niin, aina pitäisi sympatisoida ihmisiä joille se oma napa on tärkein.

Jaa, että äidin pitäis mielummin olla romahtamispisteessä kuin leikkiä täydellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä se oppii taas pullosta juomaan. Minä tekisin niin et syöttäsin rinnasta esim kun herää ja kun syönyt esim 15 min niin lopettasin ja antaisin pullosta sit jos tuntuu et on nälkäinen viel.
Ite oon jumissa 8kk ikäisen kanssa jolle ei kelpaa kuin tissi. Paino laskee kun kiinteät ei kelpaa.

Tuolla konstilla saa maidon takuuvarmasti loppumaan ja kas vain sitä mennäänkin sitten tuttelilla ja velleillä että hups vain. 3 viikkoa on vielä kovin lyhyt aika ja se on pelkästään harjoittelua niin äidille kuin lapsellekin. Imetyksessä on niin paljon etuja, että kannustaisin sinua yrittämään vielä.

Ja kyllä näitä väsymyksen aiheita tulee vauvojen kanssa vielä monesti. Itseä tällä hetkellä kypsyttää ihan kympillä imettää 1v5kk vanhaa, mutta asia on hänelle selvästikin kovin tärkeä niin en henno lopettaa.

Pää kiinni |O |O |O

Niin, aina pitäisi sympatisoida ihmisiä joille se oma napa on tärkein.

Jaa, että äidin pitäis mielummin olla romahtamispisteessä kuin leikkiä täydellistä.

Täydellisyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Asenteella kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:

Se nyt vaan ei kaikilta luonnistu ja siinä ei ole mitään pahaa... mä en periaattessa ole imettänyt kumpaakaan ollenkaan, jos ei niitä kahta imaisua lasketa =)

Ihmettelenpä vain, ihan vilpittömästi, miksi vauvoja pitää sitten hankkia.

siksikö vauvoja "hankitaan" että saa imettää ?

Voi rakas,älä jatka imetystä jos se ahdistaa kovasti! Lapsikin vaistoaa sen susta,kun hermoilet ja väsyt. Niitä on semmosia pitkiä "nännin" mallisia tutteja pulloihin,jos se auttais siihen pullotteluun? Ja jos se on jo joskus saanut pullosta,niin osaa varmastikkin hetken "harjoittelun" jälkeen ottaa taas imun siitä,kun kutittelee sillä tutilla suuta.
Älä stressaa,ei taida maailma vielä kaatua kuitenkaan... :hug:

Se nyt vaan ei kaikilta luonnistu ja siinä ei ole mitään pahaa... mä en periaattessa ole imettänyt kumpaakaan ollenkaan, jos ei niitä kahta imaisua lasketa =)

voi vittu emilyn sun kanssa. ootko oikeesti noin mustavalkoinen ihminen? ai jos imetys ei ota onnistuakseen, niin äiti ei välitä lapsesta jne. suosittelen sulle lämpimästi pientä breikkiä täydellinen äitiys-kirjojen lukemisesta ja voisit keskittyä omaan äitiytees etkä täällä solvais muita ja asettais omia mielipiteitäs toisten edelle. säkö tosissaan olet tuollainen?? annoin sulle jo mielessäni toisen mahiksen kun suo täällä haukuttiin, kun en muistanut tuota sun asennetta, kun olen pitänyt palstailubreikkiä. Huh.

Kaikilla ei ole niitä julmettuja tissejä joista sitä maitoa tulisi...
mulla ei kerääntynyt kummassakaan raskaudessa ollenkaan maitoa rintoihin vasta leikkauspvänä tai seuraavana ja silloinkin tuli päivässä yhteensä molemmista tisseistä 10ml joten ei siinä vauvaa kiinnosta imeä ja itseltään menee fiilis... ja kun ei noussut vaikka kuin yritti lussuttaa ja tehä kaikkensa.. toiset ei vaan voi imettää!!

Kaikilla ei ole niitä julmettuja tissejä joista sitä maitoa tulisi...
mulla ei kerääntynyt kummassakaan raskaudessa ollenkaan maitoa rintoihin vasta leikkauspvänä tai seuraavana ja silloinkin tuli päivässä yhteensä molemmista tisseistä 10ml joten ei siinä vauvaa kiinnosta imeä ja itseltään menee fiilis... ja kun ei noussut vaikka kuin yritti lussuttaa ja tehä kaikkensa.. toiset ei vaan voi imettää!!

Mutta ap tilanne ei liittynyt mitenkään maidon tulemiseen.

Oletko tosiaan kokeillut erimallisia tutteja pullossa? Jos vaikka näin alussa välillä antaisit pullosta maitoa ja välillä imettäisit? :) Minä en imetysneuvoja osaa oikein antaa, kun siitä ei kokemusta ole kuin reilun kuukauden verran, mutta pulloista on. Ja nuo Emilynin mielipiteen kaltaiset jutut jätä omaan arvoonsa! Kukaan muu ei voi tietää miltä sinusta tuntuu, että jos tosiaan et jaksa niin et jaksa! Jos tosissaan ahdistaa niin silloin kannattaa kokeilla jotain muutakin välillä, eihän sitä imetystä tarvii kokonaan lopettaa :) Olisko esim. neuvolantädistä apua tai jostain imetystukilistasta? http://maitolaituri.imetys.fi/index.php Tuonne voit vaikka laittaa tuon alkuperäisen viestisi ja katsoa löytyiskö sieltä neuvoa? Jaksamista kovasti ja halit päälle! Niin ja onnea pikkuisesta tyttösestä! :)

ap ei se imetys ole hyvän äitiyden mittari. Jos sinua ahdistaa imetys eikä meinaa onnistua, niin lopeta. Se on parempi, älä anna imetyksen tulla onnellisen äitiyden tielle.

hei imetys ei ole mikään hyvän äitiyden tae.. hyvin on meiänkin sälli kasvanu yläkäyrillä vaikka on pullolla ruokittu. pituutta löytyy ja paino on normaali.

ap.. lopets se imetys jos et jaksa ja se tuntuu pahalta. ei se maailmaa kaada jos ei halua/ pysty imettää.. jaksuja sulle :hug: :hug: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Kiitti niille jotka ymmärtää. :hug: Pitää miettiä,että miten tästä eteenpäin..Ahdistaa vaan niin pirusti koko touhu.

Älä ihan oikeesti paini asian kanssa, teet niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Pää asia että vauvalla on hyvin levännyt ja stressitön äiti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Pää kiinni |O |O |O

Eikö kaikilla ole oikeus sanoa mielipiteensä?

Ei tällä palstalla, ainakaan kuin vain tietty kanta asiasta.

Ihmettelen, miten moni heti kannustaa lopettamaan imetystä, kun sitä on vasta 3vkoa takana.. se tississä roikkumiskausi on niin lyhyt, että luulisi joka äidin voivan sen pienen hetken (ekat kuukaudet) siihen voivan panostaa. Rintamaito kun edelleenkin on parasta ravintoa lapselle.

:hug: Jos millään jaksat niin jatka vielä koska se voi helpottaa piankin. Jos et jaksa niin ruuan se vauveli saa pullostakin :)
Mutta tärkeintä on ettet ota stressiä vaan nautit ihanasta pikkuisestasi :heart: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
...mutta kuinka paljon "helpompaa" on raahata tuttelia selkä kipeänä kaupasta, lämmittää sitä ja pestä ja keittää tutteja ja pulloja..ja nousta yöllä lämmittämään sitä pulloa 3 tai 4 kertaa... Ja maksaa tästä "helppoudesta" itsensä kipeäksi...

Mä en ole joutunut kyllä koskaan selkä kipeänä sitä tuttelia raahaamaan kaupasta...ei ne niin paljoa painaa ja kun ei niitä kerralla kymmeniä litroja tartte ostaa. Samalla on nuo pullotkin tullut pestyä kun on muutkin astiat JOUTUNUT pesemään ja kaikkihan vauvat ei 3-4 kertaa yöllä edes syö, ja jos syökin niin jääkaappiin voi laittaa valmiiksi pullot ja sieltä nappasta ja lämmittää. Ensinnäkään kaikilla ei vaan maitoa virtaa ja nämä asiat pitää tehdä ja kyllä se on aivan oikeutettua äidiltä ettei jaksa jos koko päivän ohjelma KIRJAIMELLISESTI on imettämistä. Mä olisin imettänyt pidempään, mutta maidontulo vaan loppui eikä mulla koko päivä mennyt imettämiseen ja vaikka ehdottomasti kannatankin imettämistä, niin olen ehdottomasti sitä mieltä, että on hyvä opettaa lapsi hieman isompana, esim. kuukauden ikäisenä, juomaan pullostakin. Kyllä äitikin tarvitsee jonkinlaisen vapauden, jotta jaksaa ja kun vauva suostuu pullosta juomaan, niin se myöskin osaltaan voi rauhoittaa myös äidin mieltä. Ja jos laskee jokaisen pennin joka lapseen menee, niin kannattaakohan niitä lapsia ollenkaan hankkia jos ne ovat omasta mielestä niin kalliita. Mä en ainakaan ole koskaan laskenut kuinka paljon meillä lapseen rahaa menee vaikka meillä ei todellakaan huipputulot ole...kyllä se lapsi on paljon arvokkaampi kuin raha.

Yhteistyössä