Minä en jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
tätä imetystä..Muutama päivä sitten kirjottelinki,kun tyttö (reilu 3vkoa vanha) kitisee tissillä ja itkeskelee.No se on laantunu,mutta tosiasia on se että mä en vaan jaksa imettää.Tyttö on tänäänki ollu tissillä yhtä kyytiä neljästä asti.Äsken nukahti ja herää luultavasti vartin sisään.Ja joo,saa tarpeeks maitoa.Ollaan käyty neuvolassa punnitsemassa.Asuu tissillä muuten vaan..
En koe imettämistä mitenkään miellyttäväksi.En ikinä löydä hyvää asentoa,vaikka on imetystyynyä ja tavallista tyynyä sun muuta,makuultaan jos imettää niin on aina kamala homma tukea selkä hyvin ettei kaikki paikat ole ihan jumissa.Oon jumissa suurimman osan päivästä sohvalla tai sängyssä.Teeveetä ei todellakaan jaksa tuijottaa koko ajan..Joka aamu ahdistaa heti kun herää,koska tietää että päivä menee taas imettäessä.Tänäänkin olen itkenyt kun ei vaan jaksa ja ahdistaa koko touhu..
Nyt ajattelinkin että alkaisin pumppaamaan ja antaisin pullosta,mutta tyttöpä ei enää juo pullosta..yritin äsken,niin ei.Eli käytännössä miten voi onnistua,että siirryn pulloruokintaan?Niin ja tyttö nukahtaa pelkästään tissille,eikä halua tuttia..Auttakaa.. :|

Mä olen 100% varma, että parin viikon päästä helpottaa ja imetys alkaa sujua niin, että se on hetken rinnalla ja muuten tyytyväisenä köllöttelee. Alkuun tuo on ihan normaalia. Mä imetän 1v1kk ikäistä ja meillä on ehkä 2 kk välein päivä tai pari kun neiti asuu tissillä ja nykyään mä imetän n. 3 x vuorokaudessa.

tää ei varmaan hirveesti lohduta mutta yritä nyt vielä, vauvas on vielä niin pieni! :heart:
Jos ei muutaman viikon sisällä ala onnistua niin yrität sit vaihtaa tuttipulloon. Tuskaista on mullakin ollut imetys aina. Jotenkin sitä on vaan tsempannut ittensä että on saanut joitakin kuukausia imetettyä.
'
Onko tää sun eka lapsi? silloin vielä pystyykin imettää koko päivän mutta kun alkaaa olla enempi lapsia niin pakko yrittää huolehtia muistakin eikä vaan vauvasta.. :kieh:

Jaksamista arkeen!! :hug: :flower:

kyllä huolii... kokeile vaikka aluksi sellaista pullotutti osaa joka vaikuttaa ja näyttääkin ihan rinnalta... en merkkiä muista mutta hoksaat sen kyllä kaupassa ja voithan itse pumpata omaa maitoasi sinne pulloon. siihen on rintapumppu hyvä keksintö.

:hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Lopeta imetys.

Kun äidin on hyvä olla niin lapsenkin on hyvä olla :hug:

Hyvä äitiys ei ole kiinni siitä kuinka pitkään on imettänyt :hug:

Kiitos..Ajattelin että heti tuomitaan.Mutta miten onnistun jos tyttö ei huoli pulloa..?

Kyllä se ihan varmasti huolii pullon, kun nälkä tulee. Pullosta tulee sitäpaitsi paljon helpommin se maito, niin että kohta se ei huoli tissiä kun tottuu pulloon. Pullo vaatii vähän erilaista tekniikkaa, siksi vaavi on aluksi äkäinen kun ei toimi niin kuin tissi.

Kyllä se oppii taas pullosta juomaan. Minä tekisin niin et syöttäsin rinnasta esim kun herää ja kun syönyt esim 15 min niin lopettasin ja antaisin pullosta sit jos tuntuu et on nälkäinen viel.
Ite oon jumissa 8kk ikäisen kanssa jolle ei kelpaa kuin tissi. Paino laskee kun kiinteät ei kelpaa.

...mutta kuinka paljon "helpompaa" on raahata tuttelia selkä kipeänä kaupasta, lämmittää sitä ja pestä ja keittää tutteja ja pulloja..ja nousta yöllä lämmittämään sitä pulloa 3 tai 4 kertaa... Ja maksaa tästä "helppoudesta" itsensä kipeäksi...

Jos yhtään kiinnostaa jatkaa imetystä, niin kannattaa koittaa tarjota sekä pulloa että rintaa. Itse tein näin, kun oli samata fiilikset kuin sulla. LApsi olisi ollut tissillä 24/7. Imetystä sai jatkettua yli vuoden ikään, vaikka lapsi joikin myös pullosta. Mutta jos ahdistaa tosissaa, miltä tekstisi perusteella vaikuttaa, niin lopeta imetys.Vauvan hoito on tarpeeksi rankkaa ilman ylimääräistä stressiä.

VOimia :)

Ei ole mitään syytä jatkaa imettämistä niin, että äiti on aivan poikki. Kannattaa kokeilla hiukan eri mallisia pullo- ja huvitutteja niin varmasti niistä löytyy vauvallesi mieluinen. Pulloruokintaa voi hoitaa isäkin ja äitinä saat hiukan levätä. :hug:

Mitä jos vauvan isä koittas syöttää pullosta? Sä kun tuoksut maidolta ja oot siinä vieressä rintoinesi, niin ei se vauva välttämättä ymmärrä, että miks ihmeessä sen pitäs pullosta hörppiä kun olis tissistäkin tarjolla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Vai että et jaksa.. ja jo kolme viikkoa imetetty :headwall:

Se nyt vaan ei kaikilta luonnistu ja siinä ei ole mitään pahaa... mä en periaattessa ole imettänyt kumpaakaan ollenkaan, jos ei niitä kahta imaisua lasketa =)

Ihmettelenpä vain, ihan vilpittömästi, miksi vauvoja pitää sitten hankkia.

Yhteistyössä