Minkä verran teillä on sisarukset/kummit lapsenvahtina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevää marinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevää marinaa

Vieras
Sanokaas ny nurajanko turhasta vaih onko jotain aihetta..

Siskon likka meijän likan kummi, täyttää pian 19v. Molemmat aina, etenkin sisko sanoo et voi kun ei ole pitkään aikaan nähneet meiän likkaa ja millon tulee kylää ja kyl he hoitaa.

No, annas olla kun sitä hoitoapua tartteis. Siskon likka ei ole vielä kertaakaan ollut yksin vahtina. Ei toki tarttettaiskaan kuin pariksi tunniksi kerrallaan. Nyt meillä on miehen kanssa muutaman kerran työt menneet poikkeuksellisesti pitkäksi niin, ettei kumpikaan pääse hakemaan tarhasta likkaa.

Siskon likka ei voi, kun sillä on omia harrastuksia! Siis onko harrastuksilla aina oikeus mennä ohi hoitotarpeesta? Sillä kun niitä riittää joka illalle :/ Sisko on kerran hakenut tarhasta, toista kertaa kun pyydettiin niin oli sellainen nurina et ei väkisin. Ymmärrän toisaalta et ei oo kiva, mut hällä on oma yritys ja tarvittaes pystyy lähtemään töistä.

Ikinä ei ole meillä kummit olleet lapsenvahteina. Toiset kummit ei muutenkaan pidä lapseen minkäänlaista yhteyttä. Sen kyllä ymmärrän,että jos 19-vuotiaalla on mieluinen harrastus, ei hän jätä sitä kummilapsen takia väliin.

Mun veli hoitaa lapsia silloin tällöin. Aikasemmin enemmänkin kun asui lähempänä. Mutta ei siinä mitään vaikkei olisi hoitanutkaan mutta se on minusta törkeää että lupaa muttei sit käykään.. EI pitäisi luvata jos ei ole haluja, luulisi ymmärtävän että lapsenhoidon ollessa kyseessä tarve lupauksen lunastamiseen saattaapi tulla.

lähtökohtahan on se että jokainen hoitaa omat lapsensa ja kaikki lastenvahtiapu mitä saa on extraa...
vanhemman lapsen(2v, 6 kummia) kummeista yksi on ottanut lapsen hoitoonsa kerran, kun olimme synnärillä kuopusta tekemässä, muut ei kertaakaan, koska jokaisella on omat perheensä ja omat menonsa. Sisaruksista miehen sisko on hoitanut pari kertaa lääkärikäynnin ajan... mummo hoitanut pari kertaa...ei kerkeä...kuopus ei ole ollut koskaan vielä hoidossa, ikääkin vasta 6kk

No kyllä kenellä tahansa ne omat menot menee toisten menojen edelle, eli ei kyllä tarvikkaan kummin tai siskon tulla jos on jo jotain muuta. En minä kyllä muutenkaan kummeja sillä perusteella valinnut että niistä tulee hyviä lapsenvahteja.

Kummit on olleet muutaman kerran (noin 5 kertaa) lapsenvahtina. Mun kuopus ja siskon kuopus oli aikoinaan samassa tarhassa ja tehtiin aika useinkin sitä, että toinen vei ja toinen haki. Varsinkin sellaisina aamuina, kun oli tosi kurja sää, pyryttänyt yön eikä teitä vielä aurattu, nakkasin junnun tohon systerille ja systeri vei molemmat tarhaan. Mä taas hain molemmat tarhasta ja systeri haki omansa meiltä, kun tuli töistä.

Eivät ole.
Ei vaan ole tullut pyydettyä kun mun äitini on aina mielellään poikaa ottamassa tarpeenm tullen ja muutenkin.
Kummit kyllä näkevät muuten poikaa aika säännöllisesti. :)

tuntuu siis yleinen mielipide olevan että oma napa on tärkein.

sillä vaan, kun aikoinaan oon siskon likkaa hoitanut monet kerrat. jotenkin sitä odottais vastavuoroisuutta jommalta kummalta. ja varsinkin kun lupaa ja on halukaskin hoitamaan , mutta vain silloin kun heille itelle sopii! eikö se kumminkin pitäisi mennä niin, että jos toisilla on todellinen tarve niin sillon autettais jos mahollista? ei me mitään leffaillan takia vahtia tarvita.

Esikoisen kummitäti on kerran hoitanut muutaman tunnin meiän tyttöjä.. mun siskot taas vahtii useinkin tyttöjä.. käyvät puistossa, leikkivät yms.. kerran ovat olleet meillä illan niin että laittoivat tytöt nukkumaan.. hyvin meni ja varmasti pyydän uudelleenkin.. :D siskot 19v ja 12v.. ( 19v on vakavasti sairas, eikä pärjäisi yksin meiän touhutiinojen kanssa.. onneksi toi nuorin sisko tykkää auttaa.. )

Meillä vahtii kummit kun pyytää (2 kummia samassa kaupungissa) ja jos ei heille käy omien menojen vuoksi niin sitten katsoo miehen veli. Meillä typy usein yökylässä mummiloissaan, joten joskus kun on kipeenä tarvitaan kummeja kotia hoitamaan. Mun sisarukset eivät vahdi, koska asuvat liian kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevää marinaa:
Sanokaas ny nurajanko turhasta vaih onko jotain aihetta..

Siskon likka meijän likan kummi, täyttää pian 19v. Molemmat aina, etenkin sisko sanoo et voi kun ei ole pitkään aikaan nähneet meiän likkaa ja millon tulee kylää ja kyl he hoitaa.

No, annas olla kun sitä hoitoapua tartteis. Siskon likka ei ole vielä kertaakaan ollut yksin vahtina. Ei toki tarttettaiskaan kuin pariksi tunniksi kerrallaan. Nyt meillä on miehen kanssa muutaman kerran työt menneet poikkeuksellisesti pitkäksi niin, ettei kumpikaan pääse hakemaan tarhasta likkaa.

Siskon likka ei voi, kun sillä on omia harrastuksia! Siis onko harrastuksilla aina oikeus mennä ohi hoitotarpeesta? Sillä kun niitä riittää joka illalle :/ Sisko on kerran hakenut tarhasta, toista kertaa kun pyydettiin niin oli sellainen nurina et ei väkisin. Ymmärrän toisaalta et ei oo kiva, mut hällä on oma yritys ja tarvittaes pystyy lähtemään töistä.

On, jos hän itse niin haluaa. Ei toisten tarvitse muutella omaa elämäänsä teidän menojen mukaan.

tosi vähän, oikeastaan ollenkaan ole kummit lapsenvahtina. siskoni on miehineen yksinä kummeina ja he kummeista vahtivat ainoastaan ja silloinkin vähän. tarvittaessa kyl katsovat jos ovat paikalla mut välimatkaa on aika paljon. mut jos ja kun mä lastenhoito apua kaipaan en edellytä et menot perutaan.. etsin niin kauan et löytyy ihminen jolla on vapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sillä vaan, kun aikoinaan oon siskon likkaa hoitanut monet kerrat. jotenkin sitä odottais vastavuoroisuutta jommalta kummalta. ja varsinkin kun lupaa ja on halukaskin hoitamaan , mutta vain silloin kun heille itelle sopii! eikö se kumminkin pitäisi mennä niin, että jos toisilla on todellinen tarve niin sillon autettais jos mahollista? ei me mitään leffaillan takia vahtia tarvita.

totta helkkarissa ihmiset sillon kattoo toisten muksuja kun heille itselleen niin sopii!! en mäkään ala muuttelemaan omia menojani jos olen jo jotain ehtinyt sopia.
Joillain on kumma tapa ajatella niin, että toisten on PAKKO hoitaa muitten lapsia...

Jaa-a, vaikea sanoa. Meillä ainakin systerin lasten harrastukset menee hautajaistenkin ohi.

tooosi vähän... mutta isotädistäni olen löytänyt uusia ihania piirteitä, hän on mummo myös meidän lapselle,kun nuo meidän vanhemmat eivät paljoa piittaa, nuorempi siskoni tulee uhkailun ja kiristyksen voimilla hetkeksi vahdiksi :whistle: vanhempi siskoni ottaa muksua silloin tällöin yö-kylään luokseen... lapsemme kummit asuvat sen verran kaukana etten ole koskaan olettanut heidän olevan lapsenvahteja

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Jaa-a, vaikea sanoa. Meillä ainakin systerin lasten harrastukset menee hautajaistenkin ohi.

kamalaa :(

kai mä sitten olen outo muinaisjäänne, kun ajattelen et muitakin tarttee auttaa. kyllä mulla on jääneet lentisharkat tai muut väliin joskus, jos lapsenvahtina oon ollut. maalla on kasvettu. tiiä sit miten meistä on tullut siskon kanssa niin erilaisia... mutta omasta lapsuudesta ja nuoruudesta muistan miten naapurit ja sukulaiset aina auttoi toisiaan. kai se sisko on siihen kyllästynyt.

Esikoisen kummi, sisareni on ollut hänen vahtinaan kerran n. 10 vuotta sitten. En ole enempää odottanutkaan. No on se lapsi ollut hänellä kylässä isäni kanssa useamman kerran.

No ei mun mielestä 19v siskon likalla ole mitään velvollisuutta lapsenne suhteen. Ei vaikka on kummi. Hän on hyvin nuori ja hänellä on oikeus asettaa omat harrastuksensa etusijalle! Olisitte sitten enemmin miettineet siinä kohdin, kun pyysitte kummiksi.... Ei mut ettekö saisi jotain toista hoitajaa?

Ja jos siskon tyttö tosiaan haluaisi itse olla lapsenne kanssa, niin kannattaa kysyä toisin päin. Eli kysytte siskon tytöltä, milloin tämä ehtisi tulla. Ja tarpeeksi ajoissa. ;)

Yhteistyössä