Minkälainen on herkkä mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Minkälainen on herkkä mies teidän mielestä?

Tuli vain mieleen, kun muutama nainen on sanonut, että minä olisin herkkä mies.

Pitääkö se ottaa kohteliaisuutena vai loukkauksena?

Olen kuitenkin ihan isokokoinen mies, en näköjään sitten mikään nk. äijä tyyppi.

Mun mielestä herkkä mies on sellainen, joka voi itkeä leffaa katsoessaan, hautajaisissa tms. liikuttavissa tilanteissa, joissa naiset yleensä nyyhkii.

Kohteliasuutena mä ainakin tuollaisen ajattelen.

"Äijätyyppi" ei taas ole kohteliaisuus millään muotoa.
Eli no problem, tietynlainen herkkyys ja tunteiden ilmaisu ihmisessä on vain positiivista. :D

Joo, ehkä se herkkyys jotenkin näkyy naamasta, sekä tykkään paljon keskustella.

Tykkään esim. klassisesta musiikista, tässä on yksi lempikappaleeni:

http://www.youtube.com/watch?v=F51uHpH3yQk

Olen huomannut, että naiset kyllä vaistoavat aika hyvin mikä kukin on miehiään, eli vaikka kuinka yrittäisin esittää äijää, niin silti ovat huomanneet, että sinä olet herkkä mies.

Minä nimenomaan tahtoisin herkän miehen :heart:
Mun mielikuvissa herkkyys on empatiakykyä, sitä että näyttää tunteensa eikä vain jurota itsekseen. Herkkyys on kykyä kuunnella toista ja aistia muutakin kuin vain sanotut sanat. Herkkyys on kykyä asettua toisen asemaan ja miettiä omaa käytöstään siltä pohjalta.

Minustakin herkkyys on miehessä positiivinen ja hyvä ominaisuus :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27396259:
Herkkä mies kokee asioita tunteillaan ja kasvaa (ja kärsii) niiden myötä. Ei vain olla möllötä samassa henkisessä tilassa vuodesta toiseen.

Tässä se, mitä minäkin ajattelen.
Omani on juurikin tuollainen, menneet vuodet on muokannu meitä molempia, mutta miehessä se näkyy enemmän :heart : Ja positiivisessa mielessä sanottuna =)

[QUOTE="vieras";27396567]Miehekkään miehen vastakohta. Huono itsetunto, rääkyy ja/tai itkee kun tuntee itsensä uhatuksi. Kepsis.[/QUOTE]

ei herkkyys ja miehekkyys kyllä ole toistensa vastakohtia, esimerkin vuoksi vedän esile isä-kortin

se että on hyvä isä on mielestäni miehekästä mutta edellyttää herkkyyttä

No minä olen tunteellinen, herkkä mies. Näytän tunteeni ja puhun niistä. Itku saattaa tulla vaikka kesken hurjan remontin seuraamisen. Olen myös taiteellinen ja sivistynyt, mutta toisaalta harrastan vapaaottelua ja ulkonäöltäni olen varsin miehekäs.

Että ei se nyt tarkoita miehekkään mieheh vastakohtaakaan.

[QUOTE="vieras";27396595]No minä olen tunteellinen, herkkä mies. Näytän tunteeni ja puhun niistä. Itku saattaa tulla vaikka kesken hurjan remontin seuraamisen. Olen myös taiteellinen ja sivistynyt, mutta toisaalta harrastan vapaaottelua ja ulkonäöltäni olen varsin miehekäs.

Että ei se nyt tarkoita miehekkään mieheh vastakohtaakaan.[/QUOTE]

kivasti kirjoitettu mutta ei todista mitään aiheesta tunteellisuus=epämiehekkyys

[QUOTE="vieras";27396567]Miehekkään miehen vastakohta. Huono itsetunto, rääkyy ja/tai itkee kun tuntee itsensä uhatuksi. Kepsis.[/QUOTE]

Kepsis on kaikin puolin niin :heart: mies, isolla ämmällä, en puhu puolisosta:D

mä vaan tiiän

Minä vaistoan hyvin ihmiset, ja väitän, että esim. nyrkkeilijä Mike Tyson on herkkä mies.

http://www.youtube.com/watch?v=bRT5DF8PYgE

Nyrkkeilyhän on hyvin herkkä laji, hyvin lähellä taidetta.

Väitän siis, että Mike Tyson on herkkä mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27396640:
Kuuluu taas niihin suomenkielen sanoihin, joilla on useita merkityksiä. Herkkä voi olla tunteileva ja tunteensa osoittava, mutta se voi olla myös itkupillityyppi, joka ottaa kaikesta nokkiinsa ja jonka kanssa pitää olla aina sanoissaan ja teoissaan varovainen.

sanokoo se jotain? Itse kuuntelen ja voin kertoa mutta en osaa itkeä samoille asioille... miehet enemmän on herkistyneitä ihmissuhteisiin kuin eläimiin tapahtuvaa. Ne haluaa piilottaa tunteensa ja nainen ei! siks lyöminen koska sinä satutat minua ja minun tunteita!

Minä vaistoan hyvin ihmiset, ja väitän, että esim. nyrkkeilijä Mike Tyson on herkkä mies.

Mike Tyson getting emotional - YouTube

Nyrkkeilyhän on hyvin herkkä laji, hyvin lähellä taidetta.

Väitän siis, että Mike Tyson on herkkä mies.

Kyllä, Mike Tyson on herkkä mies, hän itkee ja näyttää tunteensa, ei ole siis psykopaatti.

p.s.
Mike Tyson on muuten hyvin komea mies.

Emotional Mike Tyson talks about his REAL father.... The Great Custamato - YouTube

Tyson on kova ja herkkä mies.

On se kova mies!

http://www.youtube.com/watch?v=XSHf4sivlWA&feature=fvwrel

Suomesta ei tuollaisia testosteronikarjuja ei taida enää löytyä, rokotteet ja kemikaalit ovat kastroineet suomalaiset miehet vinkuviksi ämmiksi.

Yhteistyössä