MInkälainen on normaali vartalo? Normaalipainosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Laittakaa vaikka kuvia siitä, millainen on mielestänne normaali vartalo. Eli sellainne, joka ei ole laiha tai lihava. Ei liian lähellä bmi alarajaa, eikä myöskään ylärajaa eli ihannepainoiseksi voisi kai sanoa. Vai onko se jo eri asia kuin normaalipaino...

No mä luokittelen itseni normaalivartaloiseksi, normaalipainoiseksi ja mun bmi on 21. Mä tiedän et jonkun toisen mielestä mä oon hoikka/laiha/urheilullinen/tasapaksu/poikamainen ja listaa voisi jatkaa loputtomiin. Mutta mun mielestä normaali vartalo on sellainen kun mulla.

Tällä palstalla normaalivartalo on kutakuinkin tällainen: http://www.fuhh.net/2010/09/failed-model-lol.html

Tosin nää mammat tuntien, niin varmaan joka kolmas on sitä mieltä, että nuokin ovat lihavia. Uskon myös näiden kaksplussalaisten löytävän paikkoja, joista nuo naiset voisivat vielä vähän kiinteytyä ja mieskin tykkää!

Palstallahan normaalipainoinen on ylipainoinen.
bmi 21 on liian laiha ja 26 on ehdottomasti vain kurvikas. KAikki läskit ovat siis kurvikkaita ja laihaksi saa haukkua minkä kerkeää.

Mun mielestä normaalipaino ja ihannepaino on eri asioita. Itselläni ainakin ihannepaino on lähempänä normaalipainon ala- kuin ylärajaa, eikä todellakaan keskellä sitä jakaumaa.

Normaaleja.

0-dove.jpg

kristin_cavallari1.jpg

Mun mielestä joku 19-22 on nätein ja jos nyt on lihasta paljon niin ehkä se 24:kin vielä menee, mutta 24 ei kyllä muuten enää näytä hyvältä, vaan tukevalta. 99% sen kokoisista onkin vain läskillä täytettyjä eikä se paino koostu muusta. Eli se mitä se paino sisältää on aika ratkaisevaa. Ei tosin kovin lihaksikas nainenkaan ole kaunis, mutta parempi kuin löllö bmi24-26

Riippuu ihan ihmisestä. Kahdella samoissa mitoissa olevalla ihmisellä voi painoeroa olla hurjankin paljon.
Kaksplussalla mun mielestä pidetään selvästi alipainoista naista normaalina ja normaalipainoinen on jo hirveä läski.

[QUOTE="jep";25713353]Tällaisen käsityksen mäkin olen saanut. Jos joku laittaa kuvan jostain yli 100-kiloisesta naisesta, niin se on palstan enemmistön mukaan "ihanan kurvikas", vaikka olis kuinka tasapaksu tai omenavartaloinen.[/QUOTE]

samaa mieltä. Adele on hoikka ja se XL malli Tara Flynn? on normaali.

No mun mielestä tällä palstalla ei ole hajuakaan siitä mikä on normaalipainoinen. Toisten mielestä yli 100-kiloinen on normaalipainoinen ja sitten toisten mielestä jokanen yli 45kg painava aikuinen on vaikeasti lihava.
Jos on itse kovin pieni ja hoikka (kuten minä) on oikeasti tosi vaikea arvioida, miltä ihminen esim. bmi:llä 24-26 näyttää.

Mun kaveri on mun mielestä selvästi ylipainoinen/tukeva. Hän joskus ihan ohimenne sanoi olevansa normaalipainoinen ja luulin hänen elävän jossain haavemaailmoissaan. Nyt odottaa esikoistaan ja oli ekan kerran käynyt neuvolassa. Näytti ylpeänä neuvolakorttiaan ja oli 166cm/62kg. ELi normaalipainoinen. Täysin normaalipainoinen. Ei edes millään ylärajoilla oleva. Olen itsekin 166cm ja painan 49kg. Olen aina ollut tosi hoikka.

Sanoilla voi olla täysin eri merkitys eri ihmisille. Jos mulle sanotaan, että joku on lihava, niin mä oletan hänen silloin olevan TODELLAKIN _LIHAVA_. Mulle lihava on painava sana. Mun mielestä ihmisellä pitää olla todella reilusti ylimääräistä ihraa joka puolella, jotta hän on lihava.
Siksi mä ainakin joskus saatan kommentoida vaan esim "ei todellakaan ole lihava! ". Ei se tarkoita, että olisi mun mielestä hoikka. Voin pitää kyllä ylipainoisena, mutta se on ihan eri asia MINULLE kuin lihava.

Mä luokittelen "koot" jotenkin näin

Anorektinen
Laiha
Hoikka
hoikka/normaali
Normaalivartaloinen
Vähän keskivertoa isompi ehkä
pullea
vähän ylipainoinen
tukeva
ylipainoinen/kookas
lihava/läski

Tiedän, että lääketieteellisesti normaalipainoinen on bmi 19-25 ja ylipainoinen 25.1-30 ja lihava bmi yli 30.
Mä silti koskaan tuijota tuota bmi:tä, koska ihmiset painaa monesti ihan eriä, mitä näyttää. Mun mielestä mä painan todella vähän verrattuna siihen, miltä näytän.

Mä olen itse ollut koko aikuisikäni 172cm/47-54kg. Mä olen aina ollut, noh oikeastaan laiha. Mä en vaan liho millään. Myös minun on todella vaikea arvioida, miltä minun pituiseni ja 72kg painava ihminen näyttää. Sillä hän on vielä ihan normaalimitoissa, mutta 20kg mua isompi. Mun sisko painaa reilusti enemmän kuin minä, mutta me olemme silti aikalailla saman kokoisia.
Yhdyn kyllä äskiseen, sillä mäkin saatan kyllä sanoa jostakin kuvassa esiintyvästä naisesta, että hän on kaukana lihavasta. Mä nään lihavan myös ihan eri asiana, kuin lievästi ylipainoisen. Mulle lihava merkitsee tämän kokoista ihmistä:

Fat Women Having Risky Ovary Cancer | Weight Loss Treatment ja toki tuo ei ole edes isoimmasta päästä, mitä tästäkin maasta löytyy riittävästi.

Minä myös kyllä nään ihan eri kokoisina ihmisinä pullea, tukevan ja lihavan..Eli jos joku ei mun mielestä ole lihava, niin kyllä hän silti voi ylipainoinen olla.

[QUOTE="yammy";25713602]Tosi hyvässä kunnossa oleva! Tosin pitää käsiään ylhäällä, niin massu näyttää pienemmältä;). Tuo nainen varmasti treenaa paljon ja näyttää siis hoikalta.[/QUOTE]

No voin sanoa, että kuva on otettu 2 vkoa synnytyksen jälkeen ja painan tuossa n. 64 kiloa/170 cm pituutta. Missään alarajoilla ei siis heiluta.
Pehmeyttä on mahassa kyllä sattuneesta syystä, mutta treeniä tuo kroppa ei sisällä.

Lexin linkin nainen on hoikka. Todella hyvä kroppa. Vaikka maha käsien asennon takia näyttääkin pienemmältä, niin hoikka hän silti on. On treenannut selvästi. Tuosta voi olla myös hoikempi ja tukevampi ollakseen vielä ihannemitoissa.

Yhteistyössä