minun rahat & ukon rahat, eroko ainoa vaihtoehto enää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terapian tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terapian tarpeessa

Vieras
Tääl oli eräs pv saman tapainen tilanne jollain.. Tämä ei ole provo vaan totisinta totta. Kirjoitan nyt että saan asian purettua sydämeltäni, ahistaa ja kaivelee..
Tilanne on siis se, että olemme uusperhe; itselläni eskari-ikäinen lapsi, miehellä 2 omaa lasta (tarha-ikäisiä) sekä yhteinen lapsemme hieman alle vuoden. Kaikki asumme saman katon alla 24/7, ei vkl-lomia tms.
Olen harkinnut eroa (olemme avoliitossa) satunnaisesti tässä viime kuukausien ajan, mutta nyt alkaa tuntuun että se on enää ainoa vaihtoehto. Miehellä on ongelmia alkoholinkäytössä, jota ei kuitenkaan itse myönnä. Narsisitisia piirteitä löytyy myös. Mutta nyt kyseessä on raha ja sen käyttö, mitkä rahat kuuluu kenellekkin. Omasta mielestäni yhdessä kun asutaan, maksetaan kuluja tasan, sen minkä pystyy. Mies kuitenkin käy töissä ja minä olen kotona pientä hoitamassa, kotihoidontuki alkamassa lähipäivinä. Eli miehen tulot ovat nettona n kolminkertaiset kuin minun!!

Tuossa pari vkoa sitten tuli taas riita rahasta. Mies vaati että minun pitää maksaa hänen lapsien lapsilisät hänelle (tulevat siis minun tilille kaikkien lasten lapsilisät, jotta saamme ne korotukset), puolet vuokrasta(vuokra 925e), sähköstä ja netistä!! =0.
Hän saa noista kahdesta kunnan maksamat elarit omalle tililleen, niitä rahoja en ole koskaan nähnyt, vaan hän törsää ne samantien kaljaan , tupakkaan, peleihin.. Minä olen aina ostanut ruuat perheelle, koska osaan käyttää rahaa paremmin kuin hän, ostaa siis halvempaa ruokaa ja katsoa mihin rahaa tungen. Laskuja olen maksanut omasta pussistani tasapuolisesti, siis jos on rahaa ollut enemmän, olen myös maksanut yksin tuon vuokran ja sähkön. Mutta nyt kun tulot tippuu, en tietenkään pysty siihen.
No, tästä taistelusta seurasi se, että maksoin hänen tililleen hänen lapsien lapsilisät, puolet vuokrasta ja sähköstä ja netistä, sinne meni 750e. Riidan aikana olimme sopineet että jos näin menetellään, hän maksaa minulle sitten puolet kk;n ruuista, vaipoista, pesuaineista yms..Kaikki kuitit olen ottanut talteen.
No, kaiken huippu on se , että herra meni ja osti meille niillä rahoilla uuden sohvan!!!!!!! yritti vielä että minä olisin maksanut 200e käsirahaa siitä. en maksanut kun ei ollut enään rahaa, enkä ihan tyhmä sentään ole. Eron sattuessahan sohva jää hänelle koska se on ostettu hänen nimiin ja hän on siitä maksanut.
Onko tämä nyt sitten oikein että hän ja hänen lapsensa syövät täällä täysin mun piikkiin?? Mulle jää n 340e kk;,ssa ruoka ja käyttörahaa, sillä sit pitäs muka elättää 6henkinen perhe. Tietenkin ostan lapsille ruuat, ei tämä tilanne heidän vika ole ja pidän heitä omina lapsinani, mutta jos heidän elarit ja lapsilisänsä menevät isälle joka ostelee vain sohvia ja törsäilee, niin kyllä se vähän alkaa vituttaan..Sit kehtaa viä kitistä kun jääkaapissa ei ole mitään "naposteltavaa" (siis herkkuja yms)!! Hitto soikoon jos pelkkä kunnon ruoka ei kelpaa. Millä ihmeen rahalla mä sinne nyt niitä herkkuja viä ostaisin?? Itse se käy työpvn aikana syömässä pizzeriassa tms, minä tääl kotona keitän nuudelia ja koitan laskea joka pennin ja kaupas juoksen tarjousten perässä että rahat riittäisi ruokaan koko kk;ksi.

Mitenkä kummassa mä enään tuosta kotihoidontuesta maksan puolet vuokrasta ja sähköstä?? ei hitto soikoon, ei onnistu. Potkikaa mua persiille että saan häivyttyä täältä!! =)
Käskenkö mä sen äijän syömään sitä sohvaansa vai mitä mä sen kans enään teen??? hermot menee..

kiitos kun jaksoitte lukea urputukseni..kyllä muuten helpotti kummasti =)

Lapsilisähän on tarkoitettu lasten menoihin ja ruoka kuuluu olennaisena osana siihen. Pidä ne rahat tililläsi äläkä niitä miehelle maksa. Eihän hän niitä sinun tililtäsi saa itse otettua. Rankkaa elämää ja toivon että löytyy paras mahdollinen ratkaisu teille. voimia sinulle :hug:

Vaikka ei pitänytkään sotkeutua enää muiden ketjuihin... Niin tässä tilanne on hyvin paljon samankaltainen kuin omani vaikka noin niinkuin tasa-arvomielessä toisinpäin. Ei ole reilua ei...

Kyllä tommosessa tilanteessa passittaisin ukon sohvineen ja muine kamoineen huitsin nevadaan. Yhteinen talous, ihteiset rahat, se on mun periaate, enkä ikinä alentuis makseleen ukolle yhtään mitään.... Kukin maksaa omistaan sen mitä pystyy, ja loput ylimääräset käytetään YHDESSÄ niinkun parhaaks katsotaan. Ja automaattisesti mun mielestä se, kellä on isommat tulot, maksaa myös isomman osan pakollisista menoista!

Oma mielipiteeni on, että kun on yhteisiä lapsia, pitäs kaiken muunkin olla yhteistä. Mutta jos omaa rahaa halutaan, ettei joka asiasta tuu mieleen tarvita kysyy puolison mielipidettä, niin aika reilu vaihtoehto olisi, että se on niin päin että kaikki muu on yhteistä rahaa, mutta "ylijäämästä" riippuen päätätte summan joka ei ole. Esimerkiksi kumpikin ottaa 100 euroa kuussa mihin haluaa. Lasten tarvitsemat asiat tietysti ostetaan yhteisistä rahoista, mutta tuolla satkullaan sitten esim mies käy jääkiekko-ottelussa, nainen ostaa tupperinkippoja, jne

Heitä pihalle se äijä. En kattelis päivääkään tuollasta. Tai jos rakastat sitä, etkä halua siitä eroon, pyydä, että lähtee sun kans perheneuvolaan sopimaan noista jutuista.