Missä joulu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja donna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

donna

Jäsen
27.06.2005
33
0
6
Missä aijotte viettää joulun ja kenen kanssa?

Me olemme viettäneet vuorovuosin anoppilassa ja minun kotona joulun. Nyt lapset haluaisivat olla kotona joulun, eikä itseänikään huvittaisi anoppilaan mennä jouluksi. He asuvat 350km päässä ja jos kutsumme heidät meille he ovat koko joulun ajan. Meillä on aika ahdasta, enkä haluaisi heitä niin pitkäksi aikaa.

Lisäksi joutuisin pasaamaan heitä koko joulun ajan(tietenkin anoppi auttaisi, mutta kuitenkin). Luulisin, että anoppi suuttuu kun kuulee suunnitelmista. Entäs sitten ens vuonna kun haluaisin viettää joulun oman sukuni kanssa? Suostuuko mies sitten siihen?

Kyllähän se niin on, että tasapuolinen pitäisi olla. Jos olette sinun vanhempien luona niin onhan se kohtuullista jos olette myös miehesi vanhempien luona. Koska minun mielestä asia näin on, me ei olla aloitettu tuota joulumummola rubaa ollenkaan vaan ollaan perheen kesken kotona. Käydään usein mummoloissa sitten tapanina tai uudenvuoden tienoilla. :xmas:

Luultavasti olemme kotona. Mieheni vanhemmat pyytävät aina meitä viettämään yhteistä joulua silloin, kun mieheni etälapset ovat meillä (eli joka toinen vuosi). Tuntuu kurjalta, ettei tätä "ydinperhettämme" haluta samalla tavalla. Sitten on vielä se, että jouluksi pitäisi matkustaa aina maalle, heille ei käy se, että olisimme heillä tai meillä kotona. Mieluiten viettäisin joulua oman äitini kanssa, mutta ei ole enää elossa, ja isäni "juhlii" yleensä kaverinsa kanssa saunoen ja viiniä juoden...

Me olemme tähän mennessä viettäneet joulut omassa kodissa ihan kekenämme. Matkaa molempiin mummuloihin on paljon, emmekä ole halunneet joulusta kylsätä toiseen ravaamista (niin kuin se aina mummoloissa käydessä on), vaan rauhallisen ajan. Ei ylimääräistä hössätystä eikä tule kiistoja, miten joulua vietetään (syödään aina samoja ruokai aina samaan aikaan ja lahjoja ei voi avata, ennen kuin työvuorossa oleva pääsee käväisemään kotona *huoh*). En myöskään ole halunnut kokkausta ja tiskausta koko jouluksi, sitähän ne anoppilareissut minulle ovat, että isovanhemmat saavat nauttia lastenlasten seurasta.

Ensi jouluksi suunnittelemme kuitenkin menemistä anoppilaan ja seuraavaksi minun vanhempieni luokse. Sen jälkeen taas kotijouluja, vaikka eihän sitä vielä osaa sanoa, miten mieli muuttuu.

Miksi he eivät voisi tilata hotellihuoneen?
Kyllä täytyy heidän ymmärtää että teillä on ahdasta. Eikä heidän silloin ole pakko olla koko ajan teidän luona.

Ollaan vietetty jo kolme joulua kotona. Ja ainoa ongelmana oli se että anoppi teki ison kinkun ja meidän oli pakko tulla syömään sitä. Mutta kun ollaan varoitettu ettei tarvitse osta sitä kinkkua kun ei kuitenkaan tulla sinne.
Jos joku vanhemmista halusi nähdä meitä niin vuorottelin mies kävi oman äidin luona kahvilla ja minä oman äidin luona ilman lapsia.

Joulua haluan viettää lasteni kanssa.

Ap:lle: ota riski ja suututa anoppi nyt. Kyllä hän aikanaan leppyy.

Enemmän sinua harmittaa myöhemmin, jos anopin suuttumisen pelossa "pilaat joulusi".

Annan tämän neuvon, koska olen itse viettänyt monta "ei-niin-leppoisaa-joulua".

Yhteistyössä