Mistä nykyajan teineillä on loputtomasti rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähihoitajat ei tunnetusti ole niitä välkyimpiä tapauksia, ja taas sen huomaa. Aloittajan perheen nettotulot lienevät luokkaa 3000-3500e/kk. Esim. tavallinen di+di tai di+sh pariskunta tienaa helposti lapsilisineen 5000-5500e/kk, eli kaksi tonnia enemmän. Vuodessa tekee 24 000 euroa lisätuloja. Ostaisko sillä muutaman mopon ja ulkomaanmatkan? Typerää pienituloisen ihmisen ihmetellä mistä muilla riittää rahaa, kun asia on päivänselvä ilman mitään perintöjäkään.

Taidat itsekin olla lähihoitaja, kun et ota huomioon mm. progressiivisen verotuksen vaikutusta käteen jäävään palkkaan.

Kovin tarkasti olet asioita seurannut ja tarkkaillut. Ehkä ensimmäisenä kysyisin, että mitä sinä tuosta saat? Minkä takia jonkun esiteinin käyttämän ripsivärin tuotemerkki on sinulle millään tavalla kiinnostava asia?

Mutta kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa. Mun käsitykseni mukaan teinit on lähestulkoon mestareita esittämään kauniimpaa, rikkaampaa, parempaa kuin ehkä todellisuudessa onkaan. Onhan heillä soidinmenot menossa, joten se kuuluu jo biologiaan. Ne uudet valkoiset hienot tennarit voi olla joku henkkamaukan löytö kympillä. Se Diorin paita voi olla tilattu eBaysta tai Alilta ja on yhtä aito kuin yrittäjistä huolissaan oleva Li Andersson. Skootteri on ostettu käytettynä, mutta näyttää silti vielä hyvältä meikattuna.

Pizzalla käyminenkin on enemmän kiinni vanhempien kulttuurista kuin rahasta. Jos vanhempi haluaa päästä helpommalla, niin kymppi kouraan ja sanotaan että käy pizzalla. Jos ostat tarvikkeet ja rakennat vaivalla terveellisemmän aterian, niin tehty työ huomioiden ei se juuri halvemmaksi tule.

Ja vielä se, että kannattaa muistaa milloin näitä kavereita näet. Onko se juuri se päivä kuukaudesta kun he menevät ostoksille ja syömään? Tulee mieleen kun eräs tuttu kerran tokaisi minulle, että aina kun sut näkee niin viinilasi on kourassa. Niin, jos mut näkee aina vain clubin iltatilaisuudessa, niin näin se varmasti juuri on. Mutta se ei tarkoita että viinilasi olisi aina kädessä.

Taidat itsekin olla lähihoitaja, kun et ota huomioon mm. progressiivisen verotuksen vaikutusta käteen jäävään palkkaan.

Miten niin? Ottihan. Normaali perusinsinööri saa helposti nettona verojen jälkeen 2500-3500 käteen ja kolmivuorotyössä oleva sairaanhoitaja nettona helposti 2500.

Minä luokanopettaja ja mies sähköinsinööri. Meidän perheen NETTOtulot lapsilisineen on noin 6000€. Lapsia on kaksia. Pääomatuloja miehellä vuodessa hieman alle 10t.

No oon lähäri kaksivuoro työssä ja palkkaa jää verojen jälkeen 1550-1850. Riippuu ihan onko kolmen viikon listalla kolme sunnuntaita töitä vai ei yhtää.

Mies putkimies ja hällä verojen jälkeen jää yleensä himpun alta 2000.

Lapset 7v, 13v, 15v

Maksetaan uutta omakotitaloa ja meillä on kaks autoa. Ei etelänmatkoja tai mitään hienouksia. Tytöllä on halpa ja vanha skootteri, jonka sai ilmaiseksi mun veljen perheeltä. Mopoa laitettiin noin satasella ja liikennevakuutus 200 vuodes.

Huvipuistos Käydää joka kesä. Joskus ollaan oltu esim.jukuparkissakin. laivalla käyty joskus. Merkkivaatteita ei oo varaa ostaa.

Yhteistyössä