Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:.
Mun mielestä noita käytöstapoja opetetaan päiväkodissakin, joten jos vanhemmat eivät opeta, niin siellä oppii.
Mun mielestä vanhempien velvollisuus on opettaa lapsille käytös tavat ei päiväkodin tai koulun.
Toki, olen ihan samaa mieltä. Meillä kiitos-ole hyvä oli ihan normisettiä jo ennen päiväkotia. Ja jo siinä +/- 2-vuotiaana.
Mutta jos ko. lapset (siis ap:n tuttavalapset) ovat päiväkodissa, niin jotain tarttunee sieltäkin ajan myötä, jos ei ole aiemmin osannut esim. kiittää tai pestä käsiään, jos ja kun vanhemmat eivät ole opettaneet ja toistaneet ja toistaneet jne.
Totta, se on vaan valitettavan usein sit et tavat myös jää sinne päiväkotiin kun kotona ei kukaan kiinnitä niihin huomiota ja koulussa ei kovin pitkään enää vaadita vaan pitää itse osata jo.
Niin, meillä toi kyllä muutaman päiväkodin tavan kotiin, eli mitä tehdään missäkin kohdassa ja olen vähän koettanut selittää, että kun ollaan kotona, voi ottaa vähän rennommin kuin päiväkodissa tai kylässä
Ja selkeästi on hoitajien sanoja suussa välillä, kun esim. korjaa tekemisiä. Siis esim. huomauttelee jos tehdään jotain päiväkodin sääntöjen mukaan väärin...
Meillä on kyllä muutenkin tuo pikkuinen tomera neiti tyyppiä sisäänrakennettu moralisti, luonnostaan, ikävää kun sai näin boheemit vanhemmat