Mitä ajattelet, jos naisella on kolme lasta kolmelle miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
jos mä olisin sä niin varmaan kattoisin peiliin ja miettisin mikä meni väärin? Häpeäisin varmaan myös jotenkin niin että tekisi mieli painua maan alle..lähinnä siis häpeäisin sitä mitä muut ihmiset musta ajattelisi.

Jotenkin aivan älyttömän tyhmä kommentti...

Ei mamma tajunnu oikeen, että elämä ei aina mene prinsesaunelmissa.

Mulla on 2 lasta 2 miehelle ja olen nyt vielä yh:kin. Mitäs siihen sanotte?

Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee. Itsellänikin on elämässä kaikki muut asiat hyvin; koulutus, vakituinen työ, terveet lapset jne. mutta parisuhteet kaatuneet. Sellaista se on. Onnellisia ollaan joka tapauksessa :)

En mä ajattelisi mitään erityistä tällaisen perusteella, että tiedän vaan tämän. Pitäisi tuntea ihminen ja tietää taustat, ennenkuin voisin muodostaa mitään mielipiteitä.

Kieltämättä ensin miettisin, että millaiset ikäerot lapsilla on. Jos olisi ihan vuoden ikäeroilla niin hiukan ihmetyttäisi. Mutta jokaisen oma asia enkä sinällään lähtisi tuomitsemaan ketään. Ei se kolme lasta kolmelle eri miehelle loppujen lopuksi kauheasti eroa kaksi lasta kahdelle eri miehelle tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen tosiaan ollut avioliitossa näiden kolmen miehen kanssa. Nämä kaksi edellistä kuolivat kolarissa. Halusin kokeilla kuinka moni haukkuu jakorasiaksi tai vastuuttomaksi ennenkuin tajuaa edes itse kysyä miksi näin on.
Yksi ainoa tajusi edes hieman miettiä, olisiko kyse jostain muusta kuin pillun jakamisesta.

Ei, en voi kuolemalle mitään.

No mut ei tuo tee mun mielestä susta sen vastuullisempaa.

en näe mitään vastuutonta jos lapsilla on hyvä äiti, ja miehinen roolimalli elämään.. oli miehet elossa tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja kaija:
Mulla on 2 lasta 2 miehelle ja olen nyt vielä yh:kin. Mitäs siihen sanotte?

Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee. Itsellänikin on elämässä kaikki muut asiat hyvin; koulutus, vakituinen työ, terveet lapset jne. mutta parisuhteet kaatuneet. Sellaista se on. Onnellisia ollaan joka tapauksessa :)

<3 näin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tennari72:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minulla näin, haluatko sanoa/kysyä jotain?

Helppo nainen, joka ei osaa edes suojautua raskaudelta.
Yksinkertainen, ehkä ruma..koska ei ole miestä?

Luepa taaksepäin ja katso peiliin. Korkea aika miettiä sanomisiaan.

miten niin, itsehän provosoit. älä päästä nykyistäsi rattiin!

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Olen tosiaan ollut avioliitossa näiden kolmen miehen kanssa. Nämä kaksi edellistä kuolivat kolarissa. Halusin kokeilla kuinka moni haukkuu jakorasiaksi tai vastuuttomaksi ennenkuin tajuaa edes itse kysyä miksi näin on.
Yksi ainoa tajusi edes hieman miettiä, olisiko kyse jostain muusta kuin pillun jakamisesta.

en näe mitään vastuutonta jos lapsilla on hyvä äiti, ja miehinen roolimalli elämään.. oli miehet elossa tai ei.

Millä tavalla se, että mies kuolee, tekee minusta vastuuttoman? Tän haluan kuulla!

Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tennari72:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minulla näin, haluatko sanoa/kysyä jotain?

Helppo nainen, joka ei osaa edes suojautua raskaudelta.
Yksinkertainen, ehkä ruma..koska ei ole miestä?

Luepa taaksepäin ja katso peiliin. Korkea aika miettiä sanomisiaan.

miten niin, itsehän provosoit. älä päästä nykyistäsi rattiin!

En niin.

Millä tavalla se, että mies kuolee, tekee minusta vastuuttoman? Tän haluan kuulla!

Se tekee susta vastuuttoman, että teet lapsia usealle miehelle. Ei se niille lapsillekaan ole hyväks.

Eli kun saa yhden lapsen ja mies kuolee, ei enää voi koskaan alkaa seurustelemaan miehen kanssa joka haluaa myös omia lapsia...ok.

Alkuperäinen kirjoittaja taiki:
Ajattelen että hän on huithapeli joka ei juuri suunnittele elämäänsä. Kahdelle miehelle vielä menettelee jos on yhä sen jälkimmäisen kanssa yhdessä mutta jos kahden eron jälkeen ei ole mitään oppinut niin...

Ja toisaalta. Minä olen aina halunnut kolme lasta ja pian olen ne saanutkin. Olen vain niin onnekas että ne on samalle miehelle. Jos en olisi löytänyt hyvää miestä, olisiko sitten lapsihaaveetkin pitänyt jättää toteuttamatta. Eli, en voi tuomita. Vaikka vähän taidankin tuomita. Eiväthän asiat mustavalkoisia ole.

Siis oppinut mitä?
Entä jos on jäänyt nuorena leskeksi?

En lukenut kuin aloituksen ja vastaan sen mukaan. Ajattelen, että nainen on herkkä ihastumaan eikä elä tässä maailmassa vaan katsoo maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi uskoen aina että tästä tulee jotakin. Säälittääkin. Niin lapsia kuin äitiä, miten saada arki rullaamaan kaikkien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
jos mä olisin sä niin varmaan kattoisin peiliin ja miettisin mikä meni väärin? Häpeäisin varmaan myös jotenkin niin että tekisi mieli painua maan alle..lähinnä siis häpeäisin sitä mitä muut ihmiset musta ajattelisi.

Jotenkin aivan älyttömän tyhmä kommentti...

Ei mamma tajunnu oikeen, että elämä ei aina mene prinsesaunelmissa.

Tää on siis mun mielipide ja ap;han nimenomaan kysyi mitä ajattelet? Se minkälaisen kasvatuksen ja elämäntiedon/taidon minä olen nuorena saanut ei vaan mee yksiin tän asian kans jos mulla olis 3 lasta kolmelle eri miehelle!

No ei oo kovin vastuuntuntoista, eikä myöskään lapsille hyvää elämää.

ja tiedät tän ihan faktana.. mistä??

Siitä, että ei ole lapsen perusturvallisuudelle hyvä kun äidillä vaihtuu miehet, ja lapsella (yleensä ) kodit.

jos on 3 lasta ja kaikilla eri isät, niin se on lapselle sama kun olisi ainoa lapsi perheessä ja vanhemmat eronneet. tuomitsetko myös kaikki eronneet perheet? eikai ne kaikki lapset menis niiden kaikkien isien koteihin vuorotellen??! :D:D haha. ja ap, sulla on ollut suuri epäonni elämässä, voimia sulle. onni onnettomuudessa on sun lapset. oon ite varmaan lumppu kun mulla on 2 lasta, toisen on siittänyt toinen mies, mutta mieheni otti lapsen nimiinsä vapaaehtoisesti (isyydentunnuatus), en siis pettänyt miestä. ja toinen on miehen siittämä. mutta hän on siis isä molemmille. ja olemme eronneet vuosi sitten, ja on isä yhä molemmille. näen asian siis niin että lapsilla on ihan terve kasvuympäristö :)

eipä ole lapsilla vaihtuneet kodit eikä miehet. ekan isä jätti raskausaikana eikä ole näkynyt sen jälkeen (nuori olin ja vahinkoraskaus) toisen isän kanssa olimme yhdessä.. mutta ero tuli sen tarkemmin kertomatta että miksi. ja nyt onnellisesti yhdessä mieheni kanssa ja vauvaa odotellaan siis. En ymmärrä miten noiden 3 miehen kanssa oleminen minusta tekee jakorasian tms? Enkä kyllä jaksa oikein hävetäkkään,ja vielä vähemmän miettiä että voi voi,mitähän nuo tuntemattomat ihmiset nyt mahtaa ajatella.. onkohan hieman turhaa energian tuhlausta sellainen

Alkuperäinen kirjoittaja d:

apua! en mä niin tarkottanut... nimenomaan sanoin että en näe siinä mitään vastuutonta!! anteeks jos käsitit väärin!

Hämmästelen, kun noin nopeasti edellisen miehen kuoleman jälkeen olet seuraavan löytänyt ja tullut raskaaksikin. Jos mun mieheni kuolisi, menisi vuosia, jotta pystyisin edes ajattelemaan uutta suhdetta saati lasta/lapsia. Sen perusteella ajattelen noin.

Yhteistyössä