Mitä evästä te olette ottaneet laivalle mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vedenkeitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27967628]Ei ole pois mitenkään, minä vain satun ajattelemaan että jos elämään haluaa sitä pientä luksusta ja irtiottoa arjesta niin siihen nimenomaan kuuluu juurikin syöminen valmiista pöydästä eikä kaurapuuron keittäminen hytissä - luulisi että keskivertomamman elämä sisältää sitä puurorumbaa ihan riittävästi kotonakin.[/QUOTE]

mä en jotenkin pysty ajattelemaan noita perusviikkareita ja siljoja luksuksena :laugh:

Mutta sinulle EI siis ole periaatekysymys noudattaa esim laivayhtiön järjestyssääntöjä, jotka selkeästi kieltävät omien ruokien syömisen???

No ei ole, todellakaan.

Jos itse en jostain saisi mielestäni kyllin hyvää ruokaa, niin jäisin ko paikasta pois! En silti rupeaisi vasten järjestyssääntöjä kuljettamaan omia eväitä mukaan.

No mukava kuulla, että olet niin kuuliainen. Minä sen sijaan matkustan edelleen laivalla Tukholmaan ja Tallinnaan ja ostan halutessani kasvisravintolasta sapuskat mukaan.

Mielenkiintoista, että kun kerran otettiin hytti, jossa on jääkaappi, niin lippua ostaessa virkailija kertoi paitsi, mitä siellä on valmiina, myös sanoi, että siellä voi säilyttää omiakin ruokia, "jos jotain pientä on mukana".

[QUOTE="siiri";27968050]En tiedä mikä sinusta on hyvää kasvisruokaa. Itse löysin Viking Linen sivuilta A'la carte ravintolasta seuraavanlaisen menun:

alkupalaksi: Vichysoisse, sienitäytteinen ravioli ja gotlantilaista tryffeliöljyä
pääruoaksi: Punajuurilinssipihvejä, tzatsikia, vihannesbulguria ja sienikroketteja
jälkiruoaksi:Tahitinvaniljainen panna cotta, kardemummalla maustettu omenamuffini, kandeerattuja pekaanipähkinöitä ja tyrnimarjakastiketta

Ei kuulosta minusta rasva-suolahötöltä, mutta sinulla on tietysti oikeus olla eri mieltä.[/QUOTE]

Hmm, nämä taitavat olla ihan eri ruokia, mitä siellä oli, kun viimeksi (keväällä) kävin. Olisivatko uudistaneet listaa? Tosin kyllä minustakin silloin KUULOSTIVAT etukäteen ne ruuat ihan herkullisilta, mutta kun sain ne eteeni, jouduin pettymään. Ainahan ei toteutustapa ole niin onnistunut. Ja jos kokki ei oikeasti osaa tehdä kasvisruokaa, niin se valitettavasti usein näkyy lopputuloksessa.

Jos itse en jostain saisi mielestäni kyllin hyvää ruokaa, niin jäisin ko paikasta pois! En silti rupeaisi vasten järjestyssääntöjä kuljettamaan omia eväitä mukaan.

Noiden järjestyssääntöjen mukaan myöskään laivalta ostettuja elintarvikkeita ei saa nauttia hytissä.. eli syötte ihan kaiken laivan ravintoloissa, ette osta hyttiin edes laivalta sipsejä, pillimehua tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27968091:
No ei ole, todellakaan.

Minusta on täysin sama onko kyseessä HopLop, VikingLine tai mikä muu tahansa.
Mennässään johonkin paikkaan, ihmisen pitäisi sitoutua noudattamaan myös ko paikan järjestyssääntöjä. Jos ei siihen kykene, niin pysyä pois!

Ainakin VikingLinen järjestyssäännöt kieltävät omien eväiden syömisen (en tiedä onko Siljalla vastaavaa kohtaa omissa järjestyssäännöissään).
Toivoisin TODELLAKIN, että laivayhtiöt alkaisivat myös seuraamaan, että järjestyssääntöjä noudatetaan.
Ja heittäisivät ulos (no ei ihan keskellä merta ehkä kuitenkaan :) ) tuollaiset asiakkaat!

[QUOTE="hmmm";27968137]Noiden järjestyssääntöjen mukaan myöskään laivalta ostettuja elintarvikkeita ei saa nauttia hytissä.. eli syötte ihan kaiken laivan ravintoloissa, ette osta hyttiin edes laivalta sipsejä, pillimehua tms?[/QUOTE]

KYLLÄ! Olemme syöneet ja juoneet ravintoloissa tai kahviloissa.

Tosiaan ainoa poikkeus oli 1,5-vuotias kuopuksemme, jolle oli mukana sellainen vauvan puuro.

Kuten jo aikaisemmin kerroin, Helsinki-Tukholma risteilyllä kävimme ensin (heti laivan lähdön aikoihin) ravintolassa illallisella.

Sen jälkeen leikittiin ja liikuttiin laivalla. Ja kun lapset kaipasivat pientä iltapalaa, ostimme laivan kahvilasta heille banaanit (maksoivat 1€/kpl ja lasilliset maitoa).

Aamulla kävimme laivan buffetissa aamiaisella, jonka jälkeen lähdimme kävelemään Tukholmaan.

Missä välissä tuossa olisi sipsejä tai pillimehuja tarvittu?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27968091:
Mielenkiintoista, että kun kerran otettiin hytti, jossa on jääkaappi, niin lippua ostaessa virkailija kertoi paitsi, mitä siellä on valmiina, myös sanoi, että siellä voi säilyttää omiakin ruokia, "jos jotain pientä on mukana".

oikein kerran olette ihan matkanneet hytissä jossa jääkaappikin :O
Minä en sitä pientä laatikkoa vaan millään voi kutsua jääkaapiksi, no saahan sinne muutamat kaljat kylmään.

KYLLÄ! Olemme syöneet ja juoneet ravintoloissa tai kahviloissa.

Tosiaan ainoa poikkeus oli 1,5-vuotias kuopuksemme, jolle oli mukana sellainen vauvan puuro.

Kuten jo aikaisemmin kerroin, Helsinki-Tukholma risteilyllä kävimme ensin (heti laivan lähdön aikoihin) ravintolassa illallisella.

Sen jälkeen leikittiin ja liikuttiin laivalla. Ja kun lapset kaipasivat pientä iltapalaa, ostimme laivan kahvilasta heille banaanit (maksoivat 1€/kpl ja lasilliset maitoa).

Aamulla kävimme laivan buffetissa aamiaisella, jonka jälkeen lähdimme kävelemään Tukholmaan.

Missä välissä tuossa olisi sipsejä tai pillimehuja tarvittu?

miksi 1,5v syö vauvan puuroja??? eikö pysty syömään kunnon puuroa?

[QUOTE="vieras";27968060]Ai jaa, kyllä vaan mun mielestä on ollut vaikka mitä kasvissyöjälle sopivaa. Jotkut vaan on loputtomia valittajia. Jos on opettanut lapset jo kasvissyöjiksi, niin kannattais opettaa ne vaan aika monipuoliksiksi kasvissyöjiksi niin ihan varmaan ainakin Siljan buffeteista syötävää löytyy. Enkä tajua miten et löydä sieltä aamiaiselta mitään muuta kuin leipää, puuroa ja jugurttia. Jos se aamiainen maksaa ehkä kympin, niin aika älyttömän paljon kaikkea sillä kympillä saa. Johan sitä kuppi teetä maksaa kahvilassa muutaman euron.

Ehkä olet vain nirso valittaja? Ehkä se on tässä ongelma, eikä kasvissyönti?[/QUOTE]

Siljasta en sano mitään, olen matkustanut Viking Linella. Kuten sanottu, muutama kasvisruoka oli, mutta olivat aikamoinen pettymys. Ja buffetin idea ei ole se, että sieltä joutuu hirveällä vaivalla etsimään ne muutamat itselleen sopivat ruuat, kuten minun kohdallani olisi ollut.

Aamiaisella löytyi kyllä ihan kelvollinen perusaamiainen, mutta minua ällötti se makkaranrasvan haju - mikä vei kyllä kokonaan aamiaisnautinnon. Ja aika vähän siellä aamiaisella oli mitään tuoretta.

Mutta toki - niille, joille ruoka on vain polttoainetta ja jotka eivät osaa vaatia mitään tasoa, on tietysti kaikki kritiikki "nirsoilua". Ja nirsohan ei saa olla, kun pitää "syödä mukisematta" ja tyytyä siihen, mitä kulloinkin on.

[QUOTE="hmmm";27968203]miksi 1,5v syö vauvan puuroja??? eikö pysty syömään kunnon puuroa?[/QUOTE]

Helppo hätävara reissuun otettavaksi siltä varalta, että ei malta ravintolassa kunnolla syödä :)
Kotona ei moisia syönyt enää siinä vaiheessa.

Helppo hätävara reissuun otettavaksi siltä varalta, että ei malta ravintolassa kunnolla syödä :)
Kotona ei moisia syönyt enää siinä vaiheessa.

no eikö sille lapselle voi sanoa että nyt syöt kun ollaan buffetissa? ainakin tän ketjun mukaan. ja kai ilmoitit infoon tosta puurosta, sehän on järjestyssääntöjen vastaista syödä se hytissä. 1,5v ei kuitenkaan ole mikään vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja viis siitä;27966853:
Meillä oli viimeeksi kuivalihaa, nuudeleita ja nötköttiä sekä ruisleipää.
Hyvin pärjättiin, isäntä haki vielä taxfreesta itselleen juomat.

Lapsille saa kivat tuliaiset vaikka hehkutikuista joita on juomissa. Useimmat eivät edes ota niitä mukaansa vaan jättävät lasiin kun juoma on loppu.

Nötköttiä?? Ei saatana...

Ainakin VikingLinen järjestyssäännöt kieltävät omien eväiden syömisen (en tiedä onko Siljalla vastaavaa kohtaa omissa järjestyssäännöissään).
Toivoisin TODELLAKIN, että laivayhtiöt alkaisivat myös seuraamaan, että järjestyssääntöjä noudatetaan.
Ja heittäisivät ulos (no ei ihan keskellä merta ehkä kuitenkaan :) ) tuollaiset asiakkaat!

No, kuten sanottu kerran varatessamme matkaa virkailija nimenomaan mainitsi omat eväät siten, että niitä voi kätevästi pitää siellä hytin jääkaapissa... Ei taida olla laivayhtiöllekään ihan noin pilkuntarkka ohje tuo.

Miksi toivot, että jokaisen evästilanne tarkistettaisiin? Mikä ongelma sinulle on se, jos joku ei syö siellä laivan ravintoloissa vaan syö omia eväitään hytissä?

Tuollainen sääntörakkaus on jotenkin kummallista.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hmmm";27968252]no eikö sille lapselle voi sanoa että nyt syöt kun ollaan buffetissa? ainakin tän ketjun mukaan. ja kai ilmoitit infoon tosta puurosta, sehän on järjestyssääntöjen vastaista syödä se hytissä. 1,5v ei kuitenkaan ole mikään vauva.[/QUOTE]

Meidän poitsu on sellainen suursyömäri, että vaikka olisi vetänyt 17.30 millaisen työmiehen annoksen, niin klo 21 on kyllä jo uusi nälkä.

Ja sitä puuroapa ei hytissä syötykään
Vaan siinä kahvilassa isompien syödessä banaaniaan ja maitoaan. Ja ihan kahvilan "tädin" luvalla :)
Ja lasillinen maitoa ostettiin kuopuksellekin.

Ja nyt kun hiihtolomalla taas lähdemme reissuun, niin nyt ei enää kuopuksellekaan oteta mitään mukaan. 2v saa luvan pärjätä niillä eväillä mitä laivassa on tarjolla.

Mekin mennään laivalla reittimatkustajina ja tasan on omat eväät. Mä en muutenkaan pidä risteilymatkustamista arvossaan. Ainakin viking linen vanhat purkit on karseita.. en mä sinne menis "muuten vaan" pitämään "hauskaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27968346:
No, kuten sanottu kerran varatessamme matkaa virkailija nimenomaan mainitsi omat eväät siten, että niitä voi kätevästi pitää siellä hytin jääkaapissa... Ei taida olla laivayhtiöllekään ihan noin pilkuntarkka ohje tuo.

Miksi toivot, että jokaisen evästilanne tarkistettaisiin? Mikä ongelma sinulle on se, jos joku ei syö siellä laivan ravintoloissa vaan syö omia eväitään hytissä?

Tuollainen sääntörakkaus on jotenkin kummallista.

No minä olen varmaan kummallinen, kun ajattelen, että järjestyssääntöjä yleensä noudatetaan...
Jos jossakin tilassa on alkoholin juominen kielletty, en vie sinne omaa pulloa vaikka täysi-ikäinen olenkin.
Ja jos jossakin tilassa selkeästi omien eväiden syöminen kielletään, niin noudatan sääntöä.

Ja minusta sääntöjen noudattamista pitäisi tarkistaa, sillä ei ole kivaa mennä seuraavana asiakkaana hyttiin, jossa edelliset asiakkaat ovat sotkeneet patjat metvurstin rasvalla tai kaataneet kokiksensa patjalle.

hirveä haloo siitä jos jollakin ei ole oikeasti muuten varaa lomamatkaan kuin ottamalla eväät mukaan laivaan :(
Antakaa niiden tyhjätaskujenkn nauttia matkastaan ja syököön voileipiään hytissään, jääpä meille enemmän herkkuja buffa pöytään :D

[QUOTE="mmk";27968444]No ei sitä patjaan imeytynyttä kokista ihan hetkessä siivota.
Puhumattakaan niistä hytin seinistä, jotka menee piloille kun pienet tahmatassut pyyhkii sinne.[/QUOTE]

No miksi niissä paremmissa hyteissä on valmiiksi jääkaapissa limua ja kuoharia jos niitä ei saa seillä nauttia, kun hytti menee pilalle?

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti

Yhteistyössä