Mitä hurjaa lapsesi on sanonut jota olet ihan kavahtanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinpänäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Äiti... Joskus minusta tuntuu, etten jaksaisi enään elää." 8v. As-tyttöni. Ei ole aina niin helppoa olla erillainen, kun kasvaessaa tyttöjen sosiaalinen maailma muuttuu aika vaativaksi.
Menin viereen makaamaan ja sanoin, että "En minäkään aina, mutta silti tämä on ollut loppujen lopuksi ihan mukavaa.".
Siinä me pötköteltiin ja sitten hän antoi pusun ja meni taas touhuamaan kiinnostuksenkohteensa pariin.

Mun lapsi sanoi suutuspäissään kuusi vuotiaana et tappaa itsensä. Selitys löytyi vaarista joka oli paria kuukautta aikaisrmmin tehnyt itsemurhan. Tuota sanomista käytiin läpi pitkään ja perusteellisesti, vaikka eihän lapsi sitä niin tarkoittanut. Mutta mulle se oli kova paikka on isäni teon takia. Onneksi oltiin kriisiavun piirissä silloin.

Vitsinä, lähinnä Minecraft-peliin verraten, sanoi jossain yhteydessä ruokapöytäkeskustelussa, että jos koulussa sanoisi tappavansa kaikki :( Siitä sitten keskusteltiinkin pitkään ja perusteellisesti. Lapsi on 9v.

Esikoinen pikkuveljen synnyttyä:
Äiti, sitten kun sä kuolet, niin mä hoidan sit veikkaa.
No minä sitten kysyin, että meinaako että kuolen kohtakin?
Lapsi vastaa: joo kun mä tapan sut!

Keskusteluhan siitä käynnistyi ja syy tappamispuheille löytyi päiväkodin pojista..oli ollut pojilla vähän rajummat leikit menossa.
Puhuttiin asia selväksi ja sovittiin että semmoiset puheet loppuu. Niin kuin sitten loppuikin.

[QUOTE="Hilla";29346740]Esikoinen pikkuveljen synnyttyä:
Äiti, sitten kun sä kuolet, niin mä hoidan sit veikkaa.
No minä sitten kysyin, että meinaako että kuolen kohtakin?
Lapsi vastaa: joo kun mä tapan sut!

Keskusteluhan siitä käynnistyi ja syy tappamispuheille löytyi päiväkodin pojista..oli ollut pojilla vähän rajummat leikit menossa.
Puhuttiin asia selväksi ja sovittiin että semmoiset puheet loppuu. Niin kuin sitten loppuikin.[/QUOTE]

Ja meillä tämä esikoinen on tyttö, että siksikin puheet tappamisesta hätkäytti.

Eskarilainen tyttöni täräytti tässä yksi päivä, että kun menee naimisiin, niin pitää pussata pojan pippeliä. Vähän meni ruoka väärään kurkkuun äidillä. En saanut oikein selvää, että loppupulissä, että kuka tämän oli tytölleni sanonut. Luultavasti joku, joka yllättänyt vanhempansa kesken huilun soiton... Ja selitys ollut, että sitten kun ollaan naimisissa niin voi tehdä näin tjsp.

"Äiti... Joskus minusta tuntuu, etten jaksaisi enään elää." 8v. As-tyttöni. Ei ole aina niin helppoa olla erillainen, kun kasvaessaa tyttöjen sosiaalinen maailma muuttuu aika vaativaksi.
Menin viereen makaamaan ja sanoin, että "En minäkään aina, mutta silti tämä on ollut loppujen lopuksi ihan mukavaa.".
Siinä me pötköteltiin ja sitten hän antoi pusun ja meni taas touhuamaan kiinnostuksenkohteensa pariin.

Aika sydäntäsärkevää... Mutta ihanasti sä hoidit tilanteen. Et hätääntynyt tai suuttunut, olit vaan lähellä ja ymmärsit. Tulee tyttö jatkossakin äitin juttusille kun on paha mieli... :)

[QUOTE="harmaa";29346987]Aika sydäntäsärkevää... Mutta ihanasti sä hoidit tilanteen. Et hätääntynyt tai suuttunut, olit vaan lähellä ja ymmärsit. Tulee tyttö jatkossakin äitin juttusille kun on paha mieli... :)[/QUOTE]

Kiitos :)

Ja luoja kiitos tuleekin. Eilen oli joku 13v. mennyt tönimään koulun pihalla ja, kun koitti kertoa valvojalle niin ei uskonut. Voi ihme noitakin välillä. Ne ketkä eivät lastani tunne eivät aina ihan ymmärrä, että vaikka hänen kerrontatapa on välillä vähän epämääräistä niin kyllä sitä pitää kuunnella. Onneksi ope hoitaa tilanteen tänään, kun otin yhteyttä.

On tuo rankkaa kyllä välillä, kun katsoo hänen lapsuutta. Järjestäen lapset ja aikuiset ymmärtävät väärin. Aika paljon saa olla ohjaamassa muita.

Eipä ihme jos välillä elo väsyttää...

On tuo rankkaa kyllä välillä, kun katsoo hänen lapsuutta. Järjestäen lapset ja aikuiset ymmärtävät väärin. Aika paljon saa olla ohjaamassa muita.

Eipä ihme jos välillä elo väsyttää...

Ei ole ihme, ei. Tyttöjen sosiaaliset suhteet on vaikeita peruslapsellekin, saati sitten erityiselle. Ja vielä tuo jos aikuisetkaan ei ymmärrä... :(
Onneksi pienellä ihmisellä on kotona turvallinen ja luotettava aikuinen, se kantaa pitkälle.

[QUOTE="harmaa";29347153]Ei ole ihme, ei. Tyttöjen sosiaaliset suhteet on vaikeita peruslapsellekin, saati sitten erityiselle. Ja vielä tuo jos aikuisetkaan ei ymmärrä... :(
Onneksi pienellä ihmisellä on kotona turvallinen ja luotettava aikuinen, se kantaa pitkälle.[/QUOTE]

Näin toivon :)

5 vuotiaana poika huokaisi kesken pihaleikkien, että äiti minä kuolen pian ja oli murheellisen näköinen. Silloin mietin, että onko se oikea etiäinen, mutta tuossahan tuo on elänyt jo 9 vuotta sen jälkeen =)

Yhteistyössä