mitä ihmeellistä siinä on jos perheellisellä ei ole autoa tai astianpesukonetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
R

Rollolainen

Vieras
Ei meillä ole mikroaaltouuniakaan eikä olla koettu sitä mitenkään hankalaksi. Ruoan voi lämmittää hellallakin tai uunisssa, vedenkeititmesä keittää vedenkin. Ei mitenkään vaikeaa...

Ööh, ei kai mitään. Ei mullakaan vielä muutama kuukausi sitten ollut astianpesukonetta. Nyt kyllä on ja helpottaahan se kummasti arkea.

ei mitään. Jokainen kasaa harteilleen juuri niin paljon kuin haluaa. itse en ilman astianpesukonetta tulisi toimeen. Vihaan tiskaamista.

kuuden ihmisen astioiden tiskaamiseen ei mene kuin vartti ja en mäkään tiskamisesta tytkkää, mutta ei se kyllä aikaakan paljoa vie. Toisekseen mulla ole edes astioita niin paljon että saiisn päivän aikana koneen täyteen aj on asitoita joita ei saa missään nimessa koneeseen laitta. Sähköä se konekin kuluttaa joten ei ole de ekologisempi sekään ja pitää sitä konettakin musitaa joskau puhdista ja ihan pestäkin pesuaineella ja harjalla sisältä

[QUOTE="jepa";24147981]ei ole minusta mitään ongelmaa, päinvastoin. ihan ok. ekologista jne. elämäntapoja on monia![/QUOTE]

tosiaan oli naapurin poika ihmetellyt miten meidnän poja tjaksavat 3km päähän harkkoihin käveklä tai pyöräillä, kun he kulkevat autolla

En jaksaisi vaikeuttaa elämääni niin paljon, että olisin ilman noita. Mutta jokainen tekee niinkun haluaa, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Ei mitään ihmeellistä.

Mutta itse en suostuisi luopumaan astianpesukoneesta tai esim. mikroaaltouunista. Auto on ihan kätevä olemassa mutta ilmankin pärjään kyllä (mä en koskaan aja tuota meidän autoa, mutta nautin kyllä siitä kun mies heittää mut töihin, kaverille, tms).

En jaksaisi vaikeuttaa elämääni niin paljon, että olisin ilman noita. Mutta jokainen tekee niinkun haluaa, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Peesi. Kunhan sitten ei vaikeuta muitten elämää jatkuvasti kärttämällä autokyytejä tai kuljetusapua. Selväähän on, että auto tai astianpesukone ei ole ilmainen, joten jotain pitäisi itsellä olla antaa tuttavalle vastavuoroisesti lainaan, jos itse on lainaksi pyytämässä.

Ei mitään ihmeellistä.

Mutta itse en suostuisi luopumaan astianpesukoneesta tai esim. mikroaaltouunista. Auto on ihan kätevä olemassa mutta ilmankin pärjään kyllä (mä en koskaan aja tuota meidän autoa, mutta nautin kyllä siitä kun mies heittää mut töihin, kaverille, tms).

Näinpä juuri.

Minä en jaksa tiskata päivittäin -teen senkin ajan jotain mielekkäämpää tai tarpeellisempaa. Mikrostakaan en haluaisi luopua, sekin on niin kätevä esim. tähteiden lämmittelyssä. Vedenkeitintä taas en tarvitse mihinkään -teeveden keitän aina kattilassa, koska vedenkeitin kuumentaa sen liian kuumaksi. Autoa en aja, enkä itse sinänsä tarvitse mihinkään, mutta istun kyllä kyydissä, jos kimpassa jonnekin menemme. Ja nautin toki siitä, jos saan joskus kyydin jonnekin.

Peesi. Kunhan sitten ei vaikeuta muitten elämää jatkuvasti kärttämällä autokyytejä tai kuljetusapua. Selväähän on, että auto tai astianpesukone ei ole ilmainen, joten jotain pitäisi itsellä olla antaa tuttavalle vastavuoroisesti lainaan, jos itse on lainaksi pyytämässä.

eipä ole tarvinnut jatkuvasti kyytejä kärtä, joskus jon on kydin tarvinnut maksan tietenki reilun bensarahan, kuten kuuluu. Kauppaan päästän kyllä ilman autoakin.
Tivoliin oltiin menossa pyörillä, kun naapurit justt sattuivat smaan aikaan olman lähdösä, kysyivät etä halutaanko tulla heidän kanssa, heillä ku on kaksi autoa ja trvitsevat smalla opasta kun eivät osanneet sinne ajaa. Olisko pitänyt kieltäytyä, ku ITSE halusivat ja tätä ehdottivat. tuo 10km matka ei olis ollut mikän ongelma pyöräillä

Ilman astianpesukonetta pärjää, mutta en siltikään luopuisi koneestani!
Vedenkeitin on ihan turha kapistus, joten meillä ei moista ole.
Mikro taas on hyvä ja nopea tapa lämmittää ruoan tähteet - ja uskon ja luulen, että se on paljon edullisempi vaihtoehto ruoanlämmittämiseen kuin uunissa tai liedellä lämmittäminen. Ja vauvan kanssa mikro on mitä mainioin kapistus, nopsasti on maito ja ruoka lämmintä. ;)

Ja auto on oltava, meillä ei julkista liikennettä juuri ole. Mutta pyörällä ja kävelemällä toisinaan kuljetaan.

eipä ole tarvinnut jatkuvasti kyytejä kärtä, joskus jon on kydin tarvinnut maksan tietenki reilun bensarahan, kuten kuuluu. Kauppaan päästän kyllä ilman autoakin.
Tivoliin oltiin menossa pyörillä, kun naapurit justt sattuivat smaan aikaan olman lähdösä, kysyivät etä halutaanko tulla heidän kanssa, heillä ku on kaksi autoa ja trvitsevat smalla opasta kun eivät osanneet sinne ajaa. Olisko pitänyt kieltäytyä, ku ITSE halusivat ja tätä ehdottivat. tuo 10km matka ei olis ollut mikän ongelma pyöräillä

Miten sulla muka on varaa maksaa mitään bensarahoja kun täällä poraat vaivaisen kympin perään?

meillä ei ole autoa, astianpesukonetta, telkkaria, stereoita, pyykinpesukonetta (taloyhtiössä pesula). Asumme Vantaalla, ja mielestäni ihan normaali 3 hlö perhe. Ei vaan koeta tarpeelliseksi.

Ei kai tuossa mitään ihmeellistä tarvi olla. Tuollaisia elämää helpottavia juttujahan nuo on ja siksi ihan ymmärrettävää että moni haluaa niitä käyttää jos seon mahdollista. Lapsiperheen elämä kun usein on aika hektistä ja työntäyteistä, joten miksi kannattaa ehdoin tahdoin tehdä siitä vielä hankalampaa. Pikkulisäyksenä vielä että aika monessa täälläkin edustetussa perheessä lapset ova vielä niin pieniä ettei heistä ole juuri apua tiskaamisissa ja muissa siivoamisissa, eivät ehkä itse pyöräile pidempiä matkoja, vanhemmat saattavat tarvita sitä autoa ihan työmatkoihin, vaikka jo siksikin ettei lasten hoitopäivät kehnon julkisen liikenteen vuoksi veny mahdottomiin. Ja ihan puhdas laiskuuskin on ymmärrettävää siinä että mielummin tekee ne isot ostokset autolla kuin raahaa useita muovikasseja pyörällä, bussilla, tai taksillakaan.

Loppupelissä kukin määrittelee itse mitä asioita kokee tarpeellisiksi omassa elämässään. Joku kokee astianpesukoneen välttämättömäksi ja toinen tulee hyvin toimeen ilman sitä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä