Mitä ihmettä mä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävä

Vieras
Mä kirjotan nyt harmaana...Siis homman nimi n tämä että reilu kaksi vuotta sitten paloin loppuun nuorempi lapsista on sairas ja lääkkeet sekotti uni rytmin ym..mulla vaan tuli etten meinannut jaksaa.No minä pyysin apua unikoulusta ja yökylästä että sais edes hetken hengähtää.No tästä sossu sitten sai syyn hyökätä kimppuun pakotti avioeroon tai lapset lähtee,no minä tietenkin ukon heitin ulos.No ei sekään heille kelvannut vaan asunto oli muka liian sotkunen,no minä puunasin kämpän katosta lattiaan.Juoksin a-klinikalla 3kertaa viikossa antamassa seulat no sitten ne keksi että mut pitää laittaa päihde-psykiatriselle 9 viikoksi lasten kanssa.No minä tietenkin menin en halunnut lapsiani menettää(en ole narkomaani enkä alkoholisti),no sinne sitten juoduin narkkareiden ja juoppojen sekaan lasten kanssa.Minä siellä sitten hermostuin kun lapset piti ottaa lääkkeitten jakoon mukaan ja seuloihin,seulojen ajan pyysin jonkun katsomaan lapsia sen aikaa että pissin purkkiin koska ei mielestäni ole lapsille sopivaa katsottavaa(koskaan en ole positiivista seulaa antanut) no siitä hoitajat sitten mulle valitti että sysään lapsista vastuun muille,no minä sanoin siihen että on pakko seulan ajaksi kun ei sinne voi lapsia ottaa mukaan ja teistä ei kukaan niitä hoida ja perään sanoin että en anna enää seulaa jos ei hoitaja tule siksi aikaa lasten kanssa ja lääkkeitten jaossa lapset katsoi kun 20 ihmistä jonottaa kädet ojossa lääkkeitään(mielestäni ei ole lasten paikka)no tästä sanoin ja asialle ei voinut tehdä mitään.Tällä paikalla oli 2 keinua ja hiekkalaatikko missä kasvo kaikkia horsmia ja tämä leikki paikka oli pedofiilia vasta päätä kun tämä pp yksikkö sijaitsi mielisairaalan yhteydessä.No pitemmän päälle lapsilla tuli tylsää ja tottakai ne kiukutteli ja tappelivat keskenäään ja minä olin huono äiti.Olin huono äiti kun keräsin likapyykin tyhjään vauva ammeeseen enkä muovipussiin(rupee haisemaan) ja jos jätin illalla tiskit aamuksi olin huono äiti.Lapset nukkuin vaippasilteen ja isompi pikkareilla päivä unet niin lapset eivät olleet asianmukaisesti puettuja(kesä helteen lämpöä asunnossa 35astetta) ja tämä listä on loputon.No sitten tämä talon sossu oli lomalla 6viikkoa ja tuli lomalta ja tuli juttelemaan mun ja lasten kanssa,no ei siinä mitään,sitten oli psykologi joka myös yli 6viikkoa lomalla ei jutellut lasten kanssa koskaan näki meidät ulkona muutaman kerran.No mun olisi siellä pitänyt pomppia jokaisen mielen mukaan ja lasten hoito tyylejä kun on yhtämonta kun on ihmistä en voinut kaikkia miellyttää.No oli tarkoitus että jään sinne 1-2 viikkoa ylimääräistä mutta vanempi tyttö itki ja laski päiviä millon pääsee kotiin no minä sanoin että en jää yli määrästä koska en aio kiusata lasta turhaan.Olin jo todella paljon paremmassa kunnossa aloitin siellä mieliala lääkkeet ja muutenkin olo oli hyvä kotiin vaan halusin.No sitten tuli lähtö palveri ja valheita alkoi tulla jos jonkin ihmisen suusta no loppu tulos oli että lapset kiireellä huostaan.No nämä lomalaiset sitten tekivät musta vanhenmuuden arvioinnin vaikka eivät olleet meidän kanssa missään tekemisissä koko aikana.No minä romahdin ihan täysin ja se teki musta sitten hullun että en voi olla lasten kanssa kun olen itkuinen ym..tottakai olen itkunen kun kaipaan lapsia enkö olisi enenmän sairas jos en piittaisi ollenkaan.No joka tapuksessa lapset on edelleen huostassa ja mun ikävä on niiin kova että musta tuntuu etten jaksa enää,mietin jo itsemuraa jne..Oon nyt kaksi vuotta yrittänyt kysyä että mitä mun tarvii tehdä että saan mun rakkaat takaisin ja sossun vastaus on aina sama TÄÄ ASIA ON NYT VAAN NÄIN.Tein kaiken niin kun ne halusi ja mulle jäi käteen tyhjä koti ja sairas ikävä.Nyt olen nähnyt lapset viimeksi helmikuussa ja puhunut puhelimessa huhtikuussa ja tätä jatkuu loppu vuoden ja en oikeasti tiedä mitä mun pitää tehdä oon ihan loppu,ikävä on niin kova että sattuu niin kovaa.Tässä samalla haluan sanoa että kannattaa olla todella varovainen mistä apua pyytää jos meinaa voimat loppua.Niin en sitten kaipaa haukkuja niitä ole kuullut ihan tarpeeksi.Sitten sossussa kaikki mitä sanon muuttuu matkalla ja sama on perhekodin kanssa.perhekoti tekee kaikkensa etten näe lapsia siellä pakotetaan lapset sanomaan äiti ja isi,nuorempi ekan puolvuotta lukittiin omaan huoneeseen ja se loppu vasta kun tehtiin lasten isänkanssa rikosilmotus.Kaikkea muutakin on sattunut.Oon todella huolissani lapsista vielä olisi itellä helpompi kun tietäisi että siellä niillä on kaikki hyvin ja että lapset viihtyy mutta ne haluaa vaan takasin kotiin.Mä en tajua miten jaksan ja kuinka kauan sossu voi meitä vielä kiduttaa..Taas tuli itku niin kun joka ilta viimeset kaksi vuotta.Jää niin paljon näkemättä ja kokematta..olo on niin ulko puolinen että oikeen pahaa tekee..Kirjeitä olen kirjottanut ja sain koneella kirjotetut kirjeet takasin ja tuntui lukiessa että lapset ei ole olleet lähelläkään kun niitä on kirjotettu...Edes äitien päivä korttia en saanut ja itku tuli..Nyt lopetan kun en meinaa itkulta nähä näyttöä.Anteeksi kun täällä purkaan pahaa oloani..ja kiitos niille ketä jaksaa kiinnostaa.

mitäpä tähän voisi sanoa... tiedän tälläisiä tapauksia muitakin siksi en pyydä apua sossusta KOSKAAN! toivottavasti asiat vielä järjestyvät, tuttujen tapauksissa siinä toivottomimmassakin on nyt tullut sellainen positiivinen käänne että huostaanoton purusta on jo alettu puhua, vaikkei olekkaan vielä aloitettu. voimia!

Voiko tämä olla totta?? Ethän kai ole tehnyt mitään väärää kuin väsynyt vain ja aloit jo voimaan paremmin?

Itse olen todella väsynyt, mutta nyt totesin, että en uskalla mennä apua pyytämään, jos se voi tuohon mennä.

Korotin lapsille herkästi ääntä mutta koskaan en käsiksi käynyt ym..mitään tällästä ei ollut.Sossu tuli ekan kerran mun elämään kun olin nuori äiti kun esikoinen syntyi ja siitä lähtien ovat vahdanneet ja valheit akeksineet

No ei kai se nyt ihan uin voi mennä!
Eihän ne nyt ilman syytä voi keltään lapsia viiä!! Eikö sulla ole ketään läheistä, jonka kanssa voisit taistella asian puolesta? Oletko varmasti koittanut kaikki mahdolliset keinot? Hae uusia ihmisiä niin kauan eteesi, että saat lapset takaisin.. En oikein voi muuta tähän kommentoida. Aika pelottavalta tekstisi tuntuu... :hug: :hug:

Siis ihan karmeeta luettavaa. Voiko suomessa noin tapahtua? Siis oikeesti? Tuntuu et jospa tuossa jutussa onkin vain sinun näkemys ja lapsille oikeasti parempi muualla. Et jos sinulla onkin alkoholi-huume-riippuvuus tms.? Mut jos tuo kaikki on totta niin olen niin pahoillani sinun ja lastesi puolesta, mutta silloin kehoitan taistelemaan lastesi takia! Ihan käsittämätöntä, että lapsia voidaan ottaa huostaan täysin turhaan kun on taas lapsia jotka olisi pitänyt ottaa huostaan mutta sosiaalihuolto ei tee mitään (päiväkodissa töitä tehneenä näin kaikenlaisia tapauksia joissa lapset vaan pysyivät vanhemmillaan vaikka kotiolot ihan karseat). Voimia taisteluun!

jos sulla oli paha olo jo aikaisemmin niin miksi et ottanut yhteyttä sosiaalitoimistoon, tai jos ei ollut niin miksi yht äkkiä jouduit heidän silmätikuksi? eihän suomessa saa ottaa hoitoon ihmistä pakolla? eli ei sinun lapsiasikaan voitu ottaa ihan vähillä perusteilla pois.. entäs sun vanhemmat tai miehen, miksi he eivät ottaneet lapsia?
anteeksi vaan tää utelu- ja tämä ei ole mitään vittuilua.

Alkuperäinen kirjoittaja nikittä:
Voiko tämä olla totta?? Ethän kai ole tehnyt mitään väärää kuin väsynyt vain ja aloit jo voimaan paremmin?

Itse olen todella väsynyt, mutta nyt totesin, että en uskalla mennä apua pyytämään, jos se voi tuohon mennä.

tohon vaiheeseen varmaan tarvitaanjo ihan jotain muuta. reippaasti vaan apua pyytämään, se on terveenihmisen merkki!

vaikea uskoa että näin on tapahtunut... kai ne sossussa aika tarkkaan harkitsee mitä tekee. ainaki mitä oon kuullu työn puolesta ni vanhemmat saa tosi paljon anteeks ja lapset takas pari kertaa vaik laiminlyö/pahoinpitelee. siis liian lepsuna oon sossua pitäny välillä.

Anteeks vaan mut mietin missä syy että raittiilta vaan väsyneeltä äidiltä vaaditaan puhtaat seulat ja laitetaan osastolle jossa juoppoja ja narkomaaneja. vaikea kyllä on uskoa...

Voidaanko tosiaan lapset viedä noin vain vaikka väsynyt äiti alkaa voimaan paremmin? Mitä todella tapahtui? Myönnätkö kaikkea tapahtunutta edes itsellesi? Voiko Suomessa ottaa huostaan ihan noin helposti? Olen kuullut, että kaikkia lapsia ei voida edes ottaa vaikka tarvetta olisi.

joo ei niistä sossuista tahdo eroon päästä... mutta tollaseen toimintaan en oo ennen törmänny ja toivottavasti ei koskaan tarvikkaan! ei muuta kuin voimia ja koitahan jaksaa.

Siis mä pyysin apua kun olin väsynyt ja ihan loppu.Mä en juo alkoholia kun kerran kahteen vuoteen ja huumeita en käytä.Ja kyllä sossu syyt keksii jos niin haluaa.Mä taistelen lapsista kyllä viimeseen hengenvetoon mutta välillä aina tuntuu etten jaksa enää tapella kun ei tunnu mitään auttavan.Kummankaan vanhemmat eivät voineet lapsia ottaa luokseen.Nyt lapset asuvat noin 300km päässä kotoa.Kyllä tää on raskasta antasin mitä vaan kun voisin valitella väsymystäni ja olla lasten kanssa..

Ensin :hug:

Tälläisiä tarinoita olen kuullut useampiakin ja tämän takia olen aina rouva hyväntuulinen ja aurinkoinen neuvolassa vaikka kuinka ottais päästä ja jos joku muu "ammatti" ihminen joskus kysyy että kuinka minä jaksan niin aina menee hyvin ja selostan kaikki lastenhoito mahdollisuudet (vaikka ei noita meidän muksuja ole kukaan hoitanut, muuta kun pakon edessä) ja tulevaisuuden suunnitelmat ym. ym. jopa tarhan tädeille olen sanonut että menee tosi hyvin ja olen tosi onnellinen vaikka olisin itkenyt koko edellisen päivän. ja tämä kaikki vaan sen takia ettei kukaan saisi mitään huomautettavaa tms.

Yhteistyössä