Mitä kannattaa ja mitä EI kannata viedä tuliaisiksi vauvaperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Taatana tentään:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Offtopic - Nyt kyllä ihmettelen miten ihmisillä on pienen vauvan kanssa kädet täynnä ettei mitään pysty (luulen siis halua) tehdä... Siis se vauva lähinnä nukkuu, välillä kakkaa ja välillä syö tissiä. Miten ihmeessä teillä menee sen kanssa KAIKKI aika? Vapaa-aikaahan oli just silloin eniten .

Herkkutuliaiset toki ovat AINA tervetulleita :D

Jumankauta, kaikkien vauvat ei nuku tuntikaupalla; mun toka lapsi oli sellaine, että se nukkui vain, jos sitä heilutti vaunuissa ja ellei näin tehnyt se nukkui max. 20 min. Hitto että risoo aina nää mustavalkoiset mielipiteet.
Joillakin on myös useampi lapsi kuin yksi, vaikka se sattuisi olemaan hyvä nukkuja.

Hitto, kun muakin ärsyttää kun luullaan, että kaikki lapset ovat samanlaisia ja kuvitellaan, että itse ollaan jotenkin yli-ihmisiä, kun saadaan pienestä lapsesta huolimatta tehtyä vaikka mitä.

Ekaan vuoteen mä ja lapsi ei nukuttu yli kahden tunnin yhtäjaksoisia unia kertaakaan. Ekat kuukaudet lapsi nukkui vain sylissäni tissi suussa ja maksimissaan puolen tunnin pätkiä. Siinä ei paljoa muuta tehty kun itsekin oli niin väsynyt, ettei jaksanut edes itkeä. Vähän alle puolivuotiaana helpotti, kun lapsi alkoi nukkua päiväunia vaunuissa. Tosin vain ja ainoastaan liikkuvissa vaunuissa.

Lapsi on nyt reilu puolitoistavuotias ja pikkuhiljaa helpottaa. Mutta en ole vielä kertaakaan nukkunut kokonaista yötä. Muutaman kerran ollaan nyt kesällä päästy yhteen yöheräämiseen, mikä on mielestäni ihan luksusta! Kaverini, jonka lapsi on samanikäinen, on nukkunut kokonaisia öitä jo reilusti yli vuoden. Kyllä suoraan sanottuna vitutti, kun hän taas eilen valitti, kuinka kauhean väsynyt on, kun lapsi oli herättänyt yöllä. Siis yhden kerran ja vain yhtenä yönä.

Yhteistyössä