Mitä mä teen tämän miehen kanssa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uupunut"

Vieras
Eli siis mä olen ihan hukassa tämän miehen kanssa, yhdessä oltu melkeen 3-vuotta. Itse olen 23 ja mies 25. Suhteen alussa noin vuoden verran oli kun mikäkin unelma mies, sai minut tuntemaan itseni ainutlaatuiseksi ja erittäin onnelliseksi. Tuntui että tämä on juuri se mies jonka kanssa voisin elämäni viettää loppuun saakka.

Sitten kaikki muuttui. Mies alkoi juoda usein, no se ei minua muuten haitannut, mutta mies alkoi muuttumaan aggressiiviseksi humalassa. Alkoi syytellä ties mistä asioista ja haastoi riitaa ja tahallaan itketti minua. Tätä nyt kestänyt tähän asti, mies kyllä "katuu" ja aina lupaa olla ottamatta mutta aina viimeistään viikonpäästä taas juo kun on viikonloppu.

Alan olla todellakin huolissani jo omasta jaksamisesta. En ole enää se sosiaalinen iloinen nainen joka joskus olin. Tuntuu että kokoajan olen varpaillani. Perheessäni on eräällä on alkoholiongelma ja mies haukkuu tätä henkilöä kokoajan ja muutenkin solvaa ja arvostelee perheenjäseniäni. Jos teini-ikäinen siskoni käyttytyy nykyään hyvin ja mainitsen miehelleni, alkaa silti "No Niina nyt aina on sellainen vitun kusipää mulkku, ei se siitä muutu" yms yms. Sitten kun mainitsen tästä miten asia loukkaa minua, tämä vaan puolustelee että vitsi oli. Vaikka perheelleni hän on kuin oma poika! Kun taas hänen perheelleen ja suvulleen minä en ole mitään. Suhteen alusta asti minua on kohdeltu kuin paskaa ja nyt olen jo saanut siitäkin tarpeekseni.

Mieheni ei tajua kuinka ahdistavaa minun on mennä heille (vaikka olen koittanut asiasta puhua) vaan loukkaantuu ja minua saa kuulemma hävetä silmät päästään aina kun vanhemansa kysyy että missäs minä olen ja mitä parempaa tekemistä minulla on kun tulla heille. Ja ottaen huomioon ku käydää joka viikko ja useamman kerran.

Tässä vielä muutama asia jotka olen huomannut tässä kuukausien aikana;
*jos ei muutamaan päivään harrasteta seksiä, mies on kylmä ja etäinen.
*Yksi ilta oli hyvä esimerkki, kun mies kaatoi mehukupin vahingossa lattialle ja minun vaatteeni kastuivat. Kun sanoin miehelle tästä, alkoi vaan että mitäs kaadoit sen(?!) ja minähän taas siivosin. Sitten siihen väsyneenä tokaisin että hyvähän se aina mua syyttää ja heti otti nokkiinsa ja lähti tupakalle.

*Ylinpäätänsä kaikki on toisten syytä ja niinkin onnistuu välillä tekemään että loppupeleissä hän on se jolta pitää anteeksi pyytää.
* Häntä ja hänen sukuaan ei saa arvostella, suuttuu heti jos jotain sanoo. Mutta kyllä taas minun sukua ja muita hän voi haukkua ja arvostella kun sielu sietää.
*Jos ei löydä jotain tavaraa suuttuu ja pahimmassa tapauksessa jopa heittelee tuoleja yms.

Tuossa nyt jotain, en siis hänelle uskalla puhua miltä tuntuu, koska mikään ei ikinä muutu. Viina ja perheensä menevät aina minun edelle. Miehellä ollut tosi kurja lapsuus, vanhemmat aika samanlaisia kun mieheni. Sitten kun tosissaan hänelle uskaltaudun avautumaan alkaa heti itku tai käy ostaa mulle jonkun kukan ja kaikki pitää unohtaa, mutta jos mä oon joskus jotain erehtynyt tekemään niiin sitä kaivellaan humalassa vuoden päivät.

Nyt muutaman viikon aikana onnistunut järjestämään illanviettojen aikana sellaiset puukko hippaset yms että meiltä varmaan 3 tuttuakin jo hävinneet eivätkä halua viettää aikaa. Olen surullinen kun tuo yksi saa kaikki ihmiset katoamaan ympäriltä. :(

Mitä minä teen? Onko kellään ollut vastaanvanlaista suhdetta ja miten olette toimineet? :(

Monesti olen aikonut sen tehdä ja aina riidan päätteeksi kun mies sitten sanoo että haluanko enää edes olla hänen kanssaan, entiedä mikä on menen vaan lukkoon ja sanon aina sen haluan.. Monet sanoneet että kannattaisi lähteä, miksen vaan osaa? :(

Kun tuntuu että hänellä ei ole kaikki hyvin.. Aina jos huomaan että on pahalla päällä yritän auttaa ja jutella, mutta mies ei osaa puhua ongelmistaan, kun humalassa. Ei hänen kanssaan pysty keskustelemaan, koska mikään ei ole hänen tai sukunsa vika. Hän ei vaan kestä mitään kritiikkiä vaikka sen ilmaisisi hienotunteellisesti.. Tai sitten olevinaan ymmärtää, pyytää anteeksi ja lupaa asioita mutta kohta taas sama jatkuu..

[QUOTE="uupunut";26793069]Monesti olen aikonut sen tehdä ja aina riidan päätteeksi kun mies sitten sanoo että haluanko enää edes olla hänen kanssaan, entiedä mikä on menen vaan lukkoon ja sanon aina sen haluan.. Monet sanoneet että kannattaisi lähteä, miksen vaan osaa? :(

Kun tuntuu että hänellä ei ole kaikki hyvin.. Aina jos huomaan että on pahalla päällä yritän auttaa ja jutella, mutta mies ei osaa puhua ongelmistaan, kun humalassa. Ei hänen kanssaan pysty keskustelemaan, koska mikään ei ole hänen tai sukunsa vika. Hän ei vaan kestä mitään kritiikkiä vaikka sen ilmaisisi hienotunteellisesti.. Tai sitten olevinaan ymmärtää, pyytää anteeksi ja lupaa asioita mutta kohta taas sama jatkuu..[/QUOTE]

Miehesi on alkoholisti. Mikään, mitä sinä teet tai sanot, ei häntä auta.

Miehesi on alkoholisti. Mikään, mitä sinä teet tai sanot, ei häntä auta.

Niin se voi olla.. Olen myös aika varma että voi johtua lapsuuden draumoista. Välillä epäilen hänen kanssa olevan narsisti, koska vanhempansakkin olevat niin narsistisia. Vaikka tiedän kyllä ettei ketään saisi mennä narsistiksi sanomaan ilman ammatti-ihmisen todistusta.

Olen kyllä kerran aikasemmin sanonut että mittani alkaa olemaan niin täysi ja uhannut erota jos käytös ei muutu. Mutta tuntuu että hän heittäytyy sääliä kerjääväksi ja on taas ihana ihminen. Sitten kun juo ja jotain tapahtuu puolustautuu että koska hänellä oli paha mieli. Vaikka oltaisi juuri sovittu että ei ota tippaakaan mitään vahvempaa kun pimahtaa koko ihminen täysin.

Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia? Olisi mukava jos olisi joku joka on ollut samassa jamassa. Ei se vaan ole helppoa lähteä, tiedä johtuuko siitä että mieheni on onnistunut karkottamaan ihmisiä meidän ympäriltä ja pelkään jääväni kokonaan yksin. Harvoin olemme minun ystävien kanssa, yleensä vain hänen. Ja kun aina herää se ajatus "mitä jos kumminkin asiat pian muuttuisivat.."

Jep.. Vai pitäisikö vielä koittaa kerrankin suoraan puhua? Ja katsoa tapahtuuko mitään..? Vaikka tuntuu kyllä nyttenkin että tekis mieli käydä sen kamat pakkaamassa ja kun töistä tulee niin näyttää ovea. Ei se kotonakaan muuta tee kun sotkee, jättää pyyhkeet lattialle tai sohvalle, kun syö olkkarissa jättää astiat sinne. Jos kerrankin haluaa tehdä meille jotain ruokaa niin ei siivoa jälkiään.

Ainahan se jaksaa toitottaa että olen hänen elämänsä nainen. No eipä vaan siltä tunnu kun hänen perheensä menee aina meijän yhteisen ajan eelle. Oon yleensä antanu sen kaljaa lipittää, mutta kun herra koskee vahvempii niin sitten menee kaikki taas.. Tuntuu että oon jossain noidankehässä ja haluaisin vaan vajota johonkin koomaan koska tuntuu etten jaksa enää mitään. Anteeksi kun täällä teille ruikutan, mutta ei vaan ole mitään mihin purkaa ahdistusta, kun liikunta yms mutta sekin auttaa vaan hetkellisesti.

Mitä pidempään jatkat, sitä pahemmin rikot itsesi. On ymmärrettävää, että haluaisit toivoa ja puhua miehelle järkeä, välttää epämiellyttävää päätöstä ja elämänmuutosta. Mutta trust me, tuo ei tule tuosta kuin pahenemaan.
Ja tuo, mitä viittasit narsismiin: alkoholismi juurtuessaan ihmisen psyyken rakenteisiin muuttaa ihmisen juuri sellaiseksi.

Kamoon hei.

Olet vasta 23-vuotias. Miksi ihmeessä tuhlaisit elämäsi parhaimpia vuosia tuollaisessa suhteessa?

Sille, miksi koet että on vaikea lähteä, on syy. 'Mielummin tutun paskan kanssa kuin yksin'-syndrooma. Älä ala ko. syndrooman yhdeksi uhriksi, heitä on tässä maassa jo liikaa. Eri teille, hopi hopi, vannon että pian olosi on kaikin puolin parempi :)

Älä koita enää puhua, toimi, nainen, ennen kuin on liian myöhäistä! Et voi häntä kuitenkaan pelastaa, jos hän ei sitä itse halua. Ja vaikka haluaisikin, hänen on tehtävä se ihan itse! Pelasta itsesi. Kohta olet niin hukassa, ettet enää tiedä kuka olet. Lähde jo!

Eroa ja nopeasti! Sä olet vielä tosi nuori, et varmasti halua pilata elämääsi tuollaisen miehen kanssa. Löydät varmasti jonkun sinua arvostavan miehen, jonka kanssa lapsiakin voit hankkia.

Niinpä, en alua vanhempana olla katkera ja surutella. Onneks tiedostan että minulla on tasan yksi elämä ja mennyttä ei voi muuttaa. Ei tuollaisen kanssa kannata varmaan lastakaan tehdä, juuri sellainen pelko että heidän sukunsa "perintö" siirtyy sukupolvelta toiselle. Kun itse en hyväksy väkivaltaa ja lapsen kuritusta, mitätöimistä ja henkistä alistamista. Pahin pelkoni oisi että mies kostaisi oman lapsuuden ( tai tahtomattaan toistaisi sitä kaavaa) lapsille jos niitä hänen kanssaan saisi..

En tiedä tämä on vaan vaikeaa.

Olette nuoria ja nyt jo tuollaisia ongelmia! Olet ansainnut paremman miehen, toivoa sopii että yksin jäätyään mies jossain vaiheessa kasvaa ja aikuistuu. Luultavasti jos jäät suhteeseen hän ei tätä kasvamista näe tarpeelliseksi läpi käydä.

Ikävä sanoa mutta minä pakkaisin tavarani kyllä...

[QUOTE="uupunut";26793533]Niinpä, en alua vanhempana olla katkera ja surutella. Onneks tiedostan että minulla on tasan yksi elämä ja mennyttä ei voi muuttaa. Ei tuollaisen kanssa kannata varmaan lastakaan tehdä, juuri sellainen pelko että heidän sukunsa "perintö" siirtyy sukupolvelta toiselle. Kun itse en hyväksy väkivaltaa ja lapsen kuritusta, mitätöimistä ja henkistä alistamista. Pahin pelkoni oisi että mies kostaisi oman lapsuuden ( tai tahtomattaan toistaisi sitä kaavaa) lapsille jos niitä hänen kanssaan saisi..

En tiedä tämä on vaan vaikeaa.[/QUOTE]
Mikä siinä niin vaikeaa on? Älä ole läheisriippuvainen. Huomaatko, että jo nyt tuo kaikki on vaikuttanut sinuun siten, ettet luota itseesi? Jos jäät, olet pian siinä tilanteessa ettet enää todellakaan saa lähdettyä.

Ja juu, tuollaisen kanssa et todellakaan ala tekemään lasta. Ei ei ei ei ja vielä kerran ei! Ei mies muutu tai parane isäksi tulemalla.

• Tykkää
Reactions: Millenia
miten minä saan hänet jätettyä kun en edes pysty sen kanssa keskustelemaan..? :(
Lueskelen paljon tuota narsistienuhrit - tuki juttua. Empä nyt varsinaisesti häntä menisi narsistiksi sanomaan, mutta teksteissä mitä sivuilla luin oli melkeimpä joka kerralla kuvaus hänestä..

Mä oon valitettavasti aina ollut ihmisille varmaan liian kiltti, vaikka tiedän että toinen satuttaa minua haluan antaa anteeksi ja antaa mahdollisuuden ja korjata asiat.

Olen päättänyt puhua miehelle, tässä aikaa miettiä miten ja mitä sanon kun hän on töissä. Jos en osaa ajatuksia purkaa sanoiksi niin sitten vaikka kirjoitan kirjeen perusteluineen! Ja jos ei muuta niin näytän sen hänelle..

Hassua tässä on se, että muuten pystyn sanomaan ihmisille miten asiat ovat ja mielipiteeni kärkkäästikkin jos on pakko, mutta tämä mies ja hänen suku on vain jotain, joille en uskalla sanoa mitään.

Kyllä sen taas sitten nopeasti huomaa tapahtuuko mitään, jos ei niin siten pakkaan sen kamat ja näytän missä se ovi on.

Miehesi on narsisti, siitä ei ole epäilystäkään.

Ota huomioon, että narsistin vastakappale (eli sinä) on lähes poikkeuksetta läheisriippuvainen, tai ainakin semmoiseksi muuttuu suhteen aikana. Sitä on vain repäistävä. Ei sen kanssa puheet auta. Otapa puheeksi, niin huomaat että lupaa mitä tahansa ettei eroa tulisi; lupaa muuttua melkein miksi vain.

Sitä muutosta ei kauan kestä. Lähde niin kauan kuin sinulla siihen yhtään on voimia jäljellä. Kello käy koko ajan narsistin hyväksi.

Sun miehes ei tule ikinä muuttumaan. Jos jäät, niin hyväksy se, että olet itse valinnut elää miehesi kanssa ja niele pettymyksesi. Mikäli et jää, niin koita opetella arvostamaan itseäsi ennenkuin alat uuteen suhteeseen. Jos et tätä tee... niin löydät itsesi aivan samanlaisen miehen kainalosta, voisit siis yhtähyvin jäädä nykyisesi luokse.

Sun miehes ei tule ikinä muuttumaan. Jos jäät, niin hyväksy se, että olet itse valinnut elää miehesi kanssa ja niele pettymyksesi. Mikäli et jää, niin koita opetella arvostamaan itseäsi ennenkuin alat uuteen suhteeseen. Jos et tätä tee... niin löydät itsesi aivan samanlaisen miehen kainalosta, voisit siis yhtähyvin jäädä nykyisesi luokse.

Kyllä minä itseäni arvostan, sen takia olen ottanut etäisyyttä esim. hänen perheenseensä ja sukuunsa. En ole nyt muutamaan viikkoon käynyt. Viimeksi kun kävin heillä oli sukujuhlat jossa minua taas yritettiin ajaa nurkkaan ja nöyryyttää pahimman mukaan. Sain tarpeekseni, sanoin miehelleni mutta ei hän ikinä minua puolusta sukulaisiltaan. Siellä minua kohdellaan kun ilmaa, minulle ei puhuta, tai jos puhutaan niin piilovittuilevaan/alentavaan sävyyn. En ole koskaan ollut heille ilkeä tai sanonut takaisin tmv.

Tajusin vaan että minäkin olen VAIN ihminen, olin sitte miniäkokelas tai mikä, minua ei saa kohdella kun jumppapalloa. En tarvitse enkä halua mitään erityiskohtelua, mutta kerta kun normaali kohtelu ei tuli kysymykseenkäään olen päättänyt antaa olla. Miestäni tämä loukkaa kovasti, heti tulkitsee että vihaan heitä. En vihaa, en vain jaksa tuollaista.

En minä elä miellyyttääkseni jatkuvasti muita ihmisiä ja unohtaen itseni. Vaikka varmaan olen antanut tässä sellaisen kuvan että olen hissukka yms.

[QUOTE="vieras";26794807]Jopas kuulosti tutulta tuo kirjoitus ja en voi muuta sanoa kuin, että ei se tuosta parane, pahenee vaan, jos suhteeseen jäät.[/QUOTE]

Niin no tuskin minä olen ainut ihminen joka on tuollaisessa suhteessa. Olen vastaavanlaisista kuullut ja lukenut, tosin ei lähipiirissä ole ollut tai sitten en vain ole tiennyt.