mitä mieltä kotitöistä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
olen päivät kotona kolmen pienen lapsen kanssa. hoidan aina kaupassa käymisen ja muut juoksevat asiat pvällä kerhojen aikaan ja junnun yleensä aina mukana matkassa, ei pääse vielä kerhoon. siivoan, pesen pyykit, pidön kodin siistinä. teen ruuan niin että on valmiina iltapvällä kun mies tulee töistä, sitä syödään sitten seuraavana pvänä lounaaksi lämmittäen.

isommat siivoukset yleensä niin, että mies katsoo lapsia tai sitten pesen esim. lattiat illalla kun ne nukkuu.

En mä voi noilla tiedoilla olla tosta mitään mitään mieltä.

Oletteko molemmat miehen kanssa tyytyväisiä tilanteeseen? Jos olette, niin olen sitä mieltä että noin on hyvä.

Jos jompaakumpaa jostain syystä ottaa ohimoon tuo tilanne, niin sitten olen sitä mieltä että sopikaa työnjako uudestaan.

aika epätasa-arvoiselta kuulostaa mun korvaani. tuossahan ei miehelle jää mitään kotihommia! meillä ainakin kotiäidin tehtävä on hoitaa lapsia.piste. kotityöt tehdään tasan miehen kanssa, esim.mies hoitaa ruuan ja minä pyykit. kaupassakäynti on usein helppoa hoitaa jo päivällä ja jos on aikaa, tehdä ruuatkin ennen toisen kotiintuloa, mutta silloin pitäis sitten esim. siivoamiset langeta puolisolle.

jos äiti (tai isä) hoitaa yksipuoleisesti koko huushollin työt, jossain vaiheessa se tulee esiin riidoissa tms.

Meillä ei onnistuisi. Isot siivoukset tehdään yhdessä ja iltaisin myös jaetaan juoksevat hommat. Toinen esim lataa tiskikoneen toinen ripustaa pyykit. Yhdessä ja lapsetkin mukana on meille sopiva tapa, muuta en hyväksyisi. Mieskin asuu meillä ja saa luvan osallistua kotitöihin, ei koti ole lepokoti vaan kotityötkin pitää hoitaa yhdessä.

Kukin tavallaan. Meillä kyllä kotityöt jaetaan ettei toisen tartte olla kotitalouskone. Minä en esim. koske imuriin lainkaan eikä miehen tartte pestä, ripustaa eikä viikata pyykkiä. Kaupassa käy se joka ennättää ja mies laittaa pääsääntöisesti ruuan. Minä taas huolehdin yleisestä siisteydestä, pölyjen pyyhkimisestä (jouluna ja jussina) ja kylpy/käsipyyhkeiden vaihtamisesta sun muista semmosista jutuista. Ja hyvin toimii.

Minusta tuo on ihan ok, kun kerran olet itse kotona.
Myös meillä oli noin.

Nytkun mies on kotona, niin mies tekee pääsääntöisesti kotityöt.
Kun ollaan molemmat töissä, niin aika 50/50.
Mutta siis toki joustetaan, että kyllä työssäkäyväkin niitä hommia tekee, jos toiselta on jäänyt tai ei ole ehtinyt, ei ole niin tarkkaa.

Mutta kukin tavallaan.

Yhteistyössä