Mitä mieltä miehen työajoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies yrittäjä. Yksi työntekijöistä sanoi sopivasti itsensä irti näin kesän aluksi.
Mies sitte ajanut tän viikon tuon irtisanotun vuoroja + lomalla olevien vuoroja jotka ois muutenki joutunu ajamaan.
Mutta tässä tämän viikon työt. Ma aamuna lähti yhdeltä yöllä ajoon. Tuli iltapäivällä viideltä. Alko nukkumaan ja heräs puoli yhdeltä ti aamuna. Tuli sitte taas viiden maissa kotiin. Nukku reilun tunnin ja lähti kahdeksi tunniksi toimistolle. Aamulla nukku peräti yhdeksään. Tänään tulee illalla 8-10 välillä. Saattaa käydä syömässä jossain välissä.
Ens yönä lähtee taas yhdeltä ja tulee huomenna iltapäivällä nukkumaan. Pe aamuna ei lähde ajoon vaan menee tuohon terminaalille ja toimistolle. Mutta varmaan taas se aamuyhdeksästä ilta 8-10. La aamuna lähtee taas yhdeltä yöllä ja tulee varmaan kahteen mennessä kotiin. Sunnuntaina käy 4 tuntia lastaamassa.

Että todella luksusta tää yrittäjä perheen elämä. Ei silti oon tottunu että mies pois mutta mua ressaa tuo kun tulee iltapäivästä nukkumaan. Kaikista isoin meteli aina lasten kans tuossa alkuillasta kun alkavat olla jo väsyneitä.

Niin ja kiitos ku sain johonki avautua. Välillä vaan tympii.

Ei voi kun toivottaa voimia. Mulla muutaman kaverin mies kans yrittäjä ja tollasta se tahtoo olla. Mies käy kotona nukkumassa ja syömässä ja siinäpä tärkeimmät. Mun mies tekee 3vuorotyötä, joka kans joskus ottaa päähän, mutta se on kuitenki pientä tollaseen verrattuna, kun se nyt kuitenki on sielä töissä vain 8 tuntia kerrallaan.

Niinpä niin. On se yrittäjän puolisona toisaalta raskasta, seisoa toisen tukena, vaikkei tätä juuri koskaan näkisi, työ aina edellä jne. Tiedän kokemuksesta.
Jokainen valitsee elämäntapansa itse ja puolisonsa.

Mullakin ex oli yrittäjä mutta oli kuitenkin aina yöt nukkumassa. Itsehän miehesi on valinnut yrittäjyyden, tuollaisen ja sä miehesi. Turha valittaa, aina voi erota.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ette palkkaa määräaikaista kesäapulaista? Luulisi että joku löytyisi.

Kuule kunnon tekijää ei meinaa löytyä vaan kaiken maailman retkuja

En tiedä ketään ketä vois kysyä ja toiseksi rahatilanne ei ole kovin kummonen. Miehellä on kuukausi palkka eikä tunti palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-rouva:
Mullakin ex oli yrittäjä mutta oli kuitenkin aina yöt nukkumassa. Itsehän miehesi on valinnut yrittäjyyden, tuollaisen ja sä miehesi. Turha valittaa, aina voi erota.

Mitenhän se mun asemaa parantais et erottais? Yksin joutuisin lapset hoitamaan siltikin. Ja kyllä minä silti miestäni rakastan vaikka väliin ei jaksaiskaan tai ottas todella paljon päähän tämä tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
sitähän se yrittäjän puolisona olo on. tiedän kokemuksesta. yrittäjälle yritys on aina elämässä sijalla 1. muut tulee perässä. näin se vain menee.

Riippuu kyllä yrittäjästäkin. Mulla on kanssa mies yrittäjä ja tähän astiin on kyllä ollut perhe sijalla yksi eikä työ ja yritys. Oli hän lasten kanssa hoitovapaalla, on kotona kun lapset sairastele yms. Ei voi kyllä valittaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
sitähän se yrittäjän puolisona olo on. tiedän kokemuksesta. yrittäjälle yritys on aina elämässä sijalla 1. muut tulee perässä. näin se vain menee.

Riippuu kyllä yrittäjästäkin. Mulla on kanssa mies yrittäjä ja tähän astiin on kyllä ollut perhe sijalla yksi eikä työ ja yritys. Oli hän lasten kanssa hoitovapaalla, on kotona kun lapset sairastele yms. Ei voi kyllä valittaa :)

Sulla on luksusta verrattuna minuun. Millä alalla sun mies? Mun mies varmaan pahimmalla mahdollisella eli elintarvikkeiden kuljetusalalla.

Niin ja jos suurimman osan aikaa kuitenkin jaksaa hyvin mutta väliin sit väsähtää. Sen takiako pitäis olla tekemättä lapsia tai erota tai jotain muuta yhtä järkevää??

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ette palkkaa määräaikaista kesäapulaista? Luulisi että joku löytyisi.

Kuule kunnon tekijää ei meinaa löytyä vaan kaiken maailman retkuja

Aika kova asenne jo teillä kun koet ihmiset "kaiken maailman retkuiksi"..

Kun suhtautuu muihin ihmisiin kunnioittavasti ja hyvin, vetää puoleensa hyviä työntekijöitä..
Tiedän. Ite olen yrittäjäperheestä.,

Yhteistyössä