mitä mieltä oisit tämmöisestä naapurista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Hän on noin 4kymppinen,rapajuoppo nainen joka on saanut sos.virston tukiasunnon talostamme (osake-talo jossa 2 sosv:n tukiasuntoa)
.Hän on humalassa kaikenpäivää (teutaroinnista päätellen),proppaa (!) tauluja seinille aamukuuden aikaan lauantaina..kaikista parasta on se että hänen akkuporakoneensa ei tehoa seinään :kieh:
Hänellä on miesystävä jolla samanmakuiset harrastukset.

Hmm..nimeniaisystävälleen oven läpi taitaa olla helsingin hätäkeskuksessa tuttu koska olen soittanut sinne kuukauden aikana 8kertaa,eilisen vuorokauden aikana 2kertaa.

Aikasemmilla 6:lla kerralla olen ajatellut legendaarisesti "eihän sieltä hiveesti kuulu,lopettavat kohta kuitenkin" ja odotellut tunnin pari ennen poliiseille soittoa.
Eilinen meni yli hilseen myös muilla naapureilla.
Tämä mies tuppasi seinänaapurin oventaakse kolmen aikoihin iltapäivällä,istui jallupullo ja tupakki huulessa minun kotioveani vasten ja ränkläsi naisystävänsä postiluukkua.ensin ajattelin postinjakajan hilluvan rapussa kunnes se tanan röökin katku tuli väliovenkin läpi.
Mies huusi ittekseen ja naisystävälleen oven läpi,olin yksin kotona ja sen olen oppinut ettei aina kannata ensimmäisenä rynnätä haistattamaan ja potkimaan pihalle.
tätä jatkui tunnin ja sitten rupesi riittämään jo alakerran mummolle,soitin poliisin ja he poistivat miehen rapusta ja kävivät naisenkin luona..tämä nainen oli humalassa,poliisit puhalluttivat (2,2promillea )
(joojoo,pitäis hankkia elämä munkin kun toisten asioita salakuuntelee

kello oli 01.30 viimeyönä,katseltiin miehen kanssa elokuvaa kun rupesi kuulumaan vainmeaa huutoa.Huuto tuli naapurista,akka huusi kun tapettava"älä lyö,älä lyö mua".
Soitin samantien poliisille,puolentunnin päästä auto kaarsi pihaan niin että nurmikko soi ja poliisit ryskyttivät naapurin ovea.he eivät avanneet ensin ovea.Menin parvekkeelle tupakalle (meillä viereiset parvekkeet) ja meinasin ***** housuunikun tän ukon lärvi kurkkaa sieltä sen akan parvekkeelta :o
tokasin vaan että meeppäs sinne toiselle puolelle ja työnsin parvekelasin kiinni.

tänäaamuna soi ovikello,alakerran naapuri oli lukenut ajatukseni.
Allekirjoitin paperin 6:n ihmisen kanssa jotta tämä kyseinen nainen saataisiin pois asunnosta.Paperi lähetetääns ekä isännöitsijälle ja sos.virastoon sille taholle joka asuntoja hoitaa ja joille ne kuuluvat.

Tuli mieleen kun tuolla kysyttiin yhdessä aloituksessa "vuokra vai oma" niin tässä yhden osakeyhtiön tarina..
osoittaa TODELLA huonoa makua kaupungilta asuttaa alkoholistien TUKI asuntoon ihminen jonka toimia ei millään tavalla valvota,edes AA-kerholla tms. niinkuin olen kuullut tehtävän.(siis että ihminen lupaa raitistua,saa asunnon ja hän saa asua asunnossa jos pysyy raittiina,raittius todennetaan käymällä AA-kerhossa)
Tämä nainen tuskin AA-kerhossa käy,hyvin likainen ja asunotkin haisee todella pahalta vaikka hän on siinä kuukaudenpäivät asunut.

Elikkä,lahjoitetaan naapuri :wave: Saa tulla hakemaan, voin maksaa bensat

kiitos että sain purkautua :ashamed:

Olen pahoillani tuon naapurin takia. Hänelä on väkivaltainen miesystävä, ja nyt hänet ollaan kotoa ajamassa tuon miesystävän takia. Taitaa olla muuten aika yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Olen pahoillani tuon naapurin takia. Hänelä on väkivaltainen miesystävä, ja nyt hänet ollaan kotoa ajamassa tuon miesystävän takia. Taitaa olla muuten aika yksin.

Jos oma miehesi alkaa hakkaamaan sinua, ja palkaksi saat ¨naapureiden toimesta häädön. Toivottavasti joskus muistatte mitä häenlle teitte.

hei ei hätäkeskukseen saa soittaa jos ei ole kyse ihmishengen vaarasta! ;) näin ainakin tällä palstalla.

no ei, tottakai siis virkavalta apuun kun muu ei auta! Ja tuli asuntojen tulis olla valvottuja ja ainakin vaasassa tukiasunnoissa ei saa käyttää päihteitä ja on työtekijöitä jotka käy sitten aika ajoin näissä paikoissa.

Tuntuu että siellä on nyt pahasti jotain päin mäntyä! Ei muutaku nimeepaperiin, koska kyllä jokaisella on oikeus turvalliseen ja rauhalliseen asumiseen. Tottai tällä naisellakin on oikeus asumiseen mutta hänen pitäisi saada apua ihan jostain muualta ja tuki jollain muullatavalla.
Ei sitä pitäisi naapereiden kärsiä!

no minkähän takia tää naien päästää sen miehen asuntoonsa?jos olisi päästämättä niin ei tarvis olla nyrkkeilysäkkinä!
ja jos omalta känniltään ei osaa olla ja elää kun elopellossa niin pitäsikö mun tuntä vaan sääliä häntä kohtaan?mitään järkevää tän naisen suusta ei ole koskaan tullu.housut kintussa välillä kapuaa nuo portaat ylös kun on niin out ettei tiedä edes missä on |O
en mä rupee vauvan kanssa kuuntelemaan saatika katsomaan tommosta touhua,tossa on vieressä semmone paikka kun jakomäki jonne voi mennä hillumaan,siellä ne on muutkin.

Ap, teitte ihan oikein. Asumiseen on toki alkoholistillakin oikeus, mutta ei häiritä muiden elämää ja asumista ympäri vuorokauden. Tukiasuntoja on valvottujakin.

Meidän talossa tukiasunnossa asunut holisti keksi kavereineen ampua ilotulitusraketteja keskellä rutikuivaa elokuuta. Yksi lensikin sitten rappukäytävään ja meinasi sytyttää koko talon. Ei asunut asunnossa enää viikkoakaan.

Te, jotka haluatte paapoa näitä omine sääntöineen eläviä, ottakaa toki heidät omiin taloihinne tai omikse seinänaapureiksenne.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no minkähän takia tää naien päästää sen miehen asuntoonsa?jos olisi päästämättä niin ei tarvis olla nyrkkeilysäkkinä!
ja jos omalta känniltään ei osaa olla ja elää kun elopellossa niin pitäsikö mun tuntä vaan sääliä häntä kohtaan?mitään järkevää tän naisen suusta ei ole koskaan tullu.housut kintussa välillä kapuaa nuo portaat ylös kun on niin out ettei tiedä edes missä on |O
en mä rupee vauvan kanssa kuuntelemaan saatika katsomaan tommosta touhua,tossa on vieressä semmone paikka kun jakomäki jonne voi mennä hillumaan,siellä ne on muutkin.

tollasista komenteista ei kannata välitää. Kun se joka tuollaisista asioista jotain tietää tietää myös miten toimia. Eli juuri niinkuin te toimitte. Enemmän se nainen saa selkään jos siihe ei kukaan puutu!

jybis, teitte aivan oikein! ette te voi olla vastuussa naapurinne elämästä, jokainen on siittä vastuussa itse. tiettyyn pisteeseen voi auttaa ja koettaa ymmärtää mutta jossain sen rajan on pakko mennä. nuin pitkälle mennyttä tilannetta ei voi valitettavasti rauhottaa muulla ku siirtämällä nainen muualle asumaan. ja uskon että mies seuraa perässä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, teitte ihan oikein. Asumiseen on toki alkoholistillakin oikeus, mutta ei häiritä muiden elämää ja asumista ympäri vuorokauden. Tukiasuntoja on valvottujakin.

Meidän talossa tukiasunnossa asunut holisti keksi kavereineen ampua ilotulitusraketteja keskellä rutikuivaa elokuuta. Yksi lensikin sitten rappukäytävään ja meinasi sytyttää koko talon. Ei asunut asunnossa enää viikkoakaan.

Te, jotka haluatte paapoa näitä omine sääntöineen eläviä, ottakaa toki heidät omiin taloihinne tai omikse seinänaapureiksenne.

olen täysin samaa mieltä,alkoholistilla tms. on tottakai oikeus asumiseen ja olemiseen siinä missä muillakin mutta ei toisten kustannuksella.
Kerran olen tämän naisen oveen koputtanut ja kertonut hänelle että kello on aika vähän tuohon poraamiseen että jos vaikka aprilla tunnilla siirtäisi (kello oli 05.30).silloin asunnosta tuli hirveä paskan ja tupakan käry ja tämä nainen sanoi jotain aivan käsittämätöntä mistä en saanut selvää ja laittoi oven kiinni.yritäppä tämmösen kanssa sitten keskustella kehittävästi.

Uh! Se on tietysti periaatteessa hyvä, että ihmisiä yritetään sopeuttaa tähän yhteiskuntaan, mutta täysin persiistä kun sitä ei millään valvota.

Ja mä olen NIIIIIIN onnellinen siitä, ettei tarvi kuunnella enää naapureiden mökää seinän takaa ja joka ilta miettiä, että saako nyt tänä yönä nukkua vai ei. Se ei sitä paitsi ollut vuokralainen se meidän naapuri, joten tilanne oli vaikeempi. Mitenkähän hiivatissa mä sitä oikeen jaksoin kaks vuotta - ihmettelen vaan...

Ite ollaan yritetty elää niin hiljaa kuin mahdollista,alakerran rouva oli ihmeissään kun ensimmäisen kerran kävelin vauvan kanssa alas..totesi siinä vaan "kun se ei huuda"..
sen tiedän jo omasta takaa ettei alkoholistia voi auttaa kukaan muu kun hän itse.

arvatkaapas kuka on taas tuolla naapurissa!miksi se akka päästää sen miehen sisälle |O
saattaa olla rumasti sanottu mutta tekis mieli olla soittamatta poliisille jos siellä jotain tapahtuu ihan oikeesti.nehän helsingin hätäkeskuksessa kohta tunnistaa mut jo numerosta!

arvatkaapas kuka on taas tuolla naapurissa!miksi se akka päästää sen miehen sisälle |O
saattaa olla rumasti sanottu mutta tekis mieli olla soittamatta poliisille jos siellä jotain tapahtuu ihan oikeesti.nehän helsingin hätäkeskuksessa kohta tunnistaa mut jo numerosta!

:headwall: sen naisen elämä on ihan pilalla... ja se pilaa teiän muittenki mahollisuuen nauttia rauhallisesta uuesta vuuesta. arvaat varmaan mikä meininki on vuojenvaiheyönä.... :|

:headwall: Jos aiotte saada ite nukuttua ja entinen meno jatkuu niin sitte ei taida olla vaihtoehtoja...

Hän on noin 4kymppinen,rapajuoppo nainen joka on saanut sos.virston tukiasunnon talostamme (osake-talo jossa 2 sosv:n tukiasuntoa)
.Hän on humalassa kaikenpäivää (teutaroinnista päätellen),proppaa (!) tauluja seinille aamukuuden aikaan lauantaina..kaikista parasta on se että hänen akkuporakoneensa ei tehoa seinään :kieh:
Hänellä on miesystävä jolla samanmakuiset harrastukset.

Hmm..nimeniaisystävälleen oven läpi taitaa olla helsingin hätäkeskuksessa tuttu koska olen soittanut sinne kuukauden aikana 8kertaa,eilisen vuorokauden aikana 2kertaa.

Aikasemmilla 6:lla kerralla olen ajatellut legendaarisesti "eihän sieltä hiveesti kuulu,lopettavat kohta kuitenkin" ja odotellut tunnin pari ennen poliiseille soittoa.
Eilinen meni yli hilseen myös muilla naapureilla.
Tämä mies tuppasi seinänaapurin oventaakse kolmen aikoihin iltapäivällä,istui jallupullo ja tupakki huulessa minun kotioveani vasten ja ränkläsi naisystävänsä postiluukkua.ensin ajattelin postinjakajan hilluvan rapussa kunnes se tanan röökin katku tuli väliovenkin läpi.
Mies huusi ittekseen ja naisystävälleen oven läpi,olin yksin kotona ja sen olen oppinut ettei aina kannata ensimmäisenä rynnätä haistattamaan ja potkimaan pihalle.
tätä jatkui tunnin ja sitten rupesi riittämään jo alakerran mummolle,soitin poliisin ja he poistivat miehen rapusta ja kävivät naisenkin luona..tämä nainen oli humalassa,poliisit puhalluttivat (2,2promillea )
(joojoo,pitäis hankkia elämä munkin kun toisten asioita salakuuntelee

kello oli 01.30 viimeyönä,katseltiin miehen kanssa elokuvaa kun rupesi kuulumaan vainmeaa huutoa.Huuto tuli naapurista,akka huusi kun tapettava"älä lyö,älä lyö mua".
Soitin samantien poliisille,puolentunnin päästä auto kaarsi pihaan niin että nurmikko soi ja poliisit ryskyttivät naapurin ovea.he eivät avanneet ensin ovea.Menin parvekkeelle tupakalle (meillä viereiset parvekkeet) ja meinasin ***** housuunikun tän ukon lärvi kurkkaa sieltä sen akan parvekkeelta :o
tokasin vaan että meeppäs sinne toiselle puolelle ja työnsin parvekelasin kiinni.

tänäaamuna soi ovikello,alakerran naapuri oli lukenut ajatukseni.
Allekirjoitin paperin 6:n ihmisen kanssa jotta tämä kyseinen nainen saataisiin pois asunnosta.Paperi lähetetääns ekä isännöitsijälle ja sos.virastoon sille taholle joka asuntoja hoitaa ja joille ne kuuluvat.

Tuli mieleen kun tuolla kysyttiin yhdessä aloituksessa "vuokra vai oma" niin tässä yhden osakeyhtiön tarina..
osoittaa TODELLA huonoa makua kaupungilta asuttaa alkoholistien TUKI asuntoon ihminen jonka toimia ei millään tavalla valvota,edes AA-kerholla tms. niinkuin olen kuullut tehtävän.(siis että ihminen lupaa raitistua,saa asunnon ja hän saa asua asunnossa jos pysyy raittiina,raittius todennetaan käymällä AA-kerhossa)
Tämä nainen tuskin AA-kerhossa käy,hyvin likainen ja asunotkin haisee todella pahalta vaikka hän on siinä kuukaudenpäivät asunut.

Elikkä,lahjoitetaan naapuri :wave: Saa tulla hakemaan, voin maksaa bensat

kiitos että sain purkautua :ashamed:

Aina elämä ei ole niin yksinkertaista...Te toki saatte asianne kuntoon, kun nainen saa häädön, mutta mitä tämä nainen sitten tekee?

Aina elämä ei ole niin yksinkertaista...Te toki saatte asianne kuntoon, kun nainen saa häädön, mutta mitä tämä nainen sitten tekee?

Toivottavasti saa hoitoa tai itse ymmärtäisi tilansa.Siltikin pahasti alkoholisoitunut ihminen ei useinkaan ymmärrä tilaansa eikä osaa kontrolloida käytöstään, sairaus tuo muutenkin paljon lieveilmiöitä mukanaan.Vaikka yrittäisi ymmärtää äärimmilleen-kuten tässä on jo mielestäni tehty ja antaa mahdollisuuden kyseiselle ihmiselle niin ei voida olettaa, että sairaudesta johtuen muiden pitäisi hyväksyä ja ymmärtää liaallisuuksiin asti.

eihän kaupunki tietenkään voi pakottaa!mutta olen ymmärtäny että näihin asuntoihin päöäsee asumaan jos käy AA-kerhossa ja näyttää haluavansa raitistua.eli periaatteessa pakottaa mutta suoranaisesti ei.se on se juju koko hommassa..

ja vieraalle;pitäiskö mun + 6 muun naapurin katsoa tätä hommaa läpi sormien pää kenossa vain sen takia että toisella on ongelmia.
maksaisitteko 120 000e --> asunnosta jossa saat saman menon kun kaupungin vuokrakolhoosissa?et uskalla lähteä vauvan kanssa ulos kun känninen/väkivaltanen ukko hilluu ovesi takana,tai kun yöllä et saa huudolta nukuttua?
jos ihminen on tuossa jamassa niin luulisi asialle voivan trehdä jotain muutakin kun paijata päähän.
anteeks jos mun mielipiteet on radikaaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja pääsinpäs siitäkin:
no jospa hän ryyppää ittensä hengiltä niinkuin mun entinen häirikkönaapuri

tässä tulee asian "hauskuus" hyvin esille,tää edellinen asukas joka siinä asui niin löydettiin kuolleena tuosta kämpästä..oli kuukauden verran maannu siellä..me muutettiin tuon naisen kanssa samoihin aikoihin tähän..

munki mielestä olis parempi ensin yrittää edes pikkusen ohjata raitistumisen tielle näitä ihmisiä ja jos se onnistuu niin sitten sijoittaa "muiden" joukkoon..

Ei voi sanoa kuin että todella ikävä juttu, meillä on vähän vastaavia kokemuksia entisistä naapureista. Mutta sillä erotuksella että asuimme kaupunginvuokra kämpässä, että siinä suhteessa osasimme varautua ongelmiin. Vaikka väliaikaista olikin (etsimme omaa asuntoa silloin kokoajan) oli se vuosi aivan hirveä. Ja kaikille jotka moralisoivat jybistä sopii kokeilla, kunka pitkälle se oma ymmärrys riittää vastaavassa tilanteessa. Ja millaiset ovat tunnot, kun omassa kodissaan ei saa elää turvallisesti/rauhassa.

Yhteistyössä