[QUOTE="Vieras";28900160]En henkilökohtaisesti ymmärrä. Lapsiin kun menee ja tarvii sitä rahaa, ja minulle henkilökohtaisesti on tärkeää, että lapsi saa kaikenlaisia elämyksiä ja kokemuksia (jotka vaativat rahaa), ettei tynnyrissä kasvateta.
Ja lapsen oikeus terveelliseen ruokaan, omaan huoneeseen, harrastuksiin jne. vaativat rahaa.
Mutta jokainen tavallaan, kyllähän osa ihmisistä on köyhiä koko elämänsä, eivät edes pyri parempaan, matkustelu, kulttuuri tms. ei kiinnosta, hehän kasvattavat sellaisia lapsia sitten. Minun mielestäni juntteja ja lapset jäävät niin monesta paitsi, mutta mitäpä se minulle kuuluu.
[/QUOTE]
Miten perustelet sen, että köyhän perheen lapsi jää paitsi kulttuurista?? Nimittäin jos olisit itse vähän enemmän sitä kulttuuria harrastanut, tietäisit varmaan, että silläkin saralla on paljon jopa ilmaisia, mutta etenkin kohtuuhintaisia vaihtoehtoja.
Sama koskee matkustelua - tai no, ei sitä toki ilmaiseksi voi harrastaa, mutta ei aina tarvitse olla kovin suurtakaan summaa. Ehkä ei ole varaa mennä rantalomalle Balille, mutta ehkä sen kestää, jos voi mennä vaikka Pärnuun tai Hankoon... Ei se nyt ole sama asia, mutta jos kerran pienellä maisemanvaihdoksella voi estää junttiutumisen, niin ajanee saman asian.