Mitä mieltä sellaisesta äidistä, joka ei ole vienyt 1v 3kk lasta koskaan ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Mulla on sellainen tuttu. Ulos, tarkoitan ettei ole ulkoillut kertaakaan lapsen kanssa. He eivät kyläile, heillä käy vieraat jos vieraita haluavat nähdä. Äiti käy itsekseen myös kaupassa.

Lapsi siis ei koskaan poistu kotoa. On varmaan joitain pikku poikkeuksia, mutta voi sanoa että 98% elämästään on ollut neljän seinän sisällä kotona.

Viimeks kun puhuttiin aiheesta. Kun satuin häneen törmäämään ollessani ulkoilemassa omien muksujen kanssa. Tämä äiti sanoi että on se harmi kun tuo "Pekka" ei suostu kenkiä pitämään jalassa, niin sen kanssa ei voi ulkoilla. Heitti nauraen vielä kommentin että jos sitten kesällä koittais uudestaan. Sitten olis helpompi ulkoillakkin. Ajattelin että niin varmaan, kun koko talvena ei ole lapsi ulos päässyt niin kesällä se on varmaan kuin lehmä päästessään laitumelle talven jälkeen..

No kunhan ihmettelen.

ei toi voi olla todellista!
jos on totta niin mä kyllä ottaisin yhteyden lastensuojeluun koska lapsestahan kasvaa häiriintynyt kun ei pääse kosketuksiin muiden ihmisten ja ympäristön kanssa. Ajatella mikä shokki sitten kun on lähdettävä hoitoon tai kouluun, apua!

Kuulostaa todella oudolle :( Meidän naapurin perheen lapset ulkoilevat ehkä kerran viikossa, koska äiti ei jaksa pukea koko porukkaa (4lasta) ulos. Itsehän tulisin hulluksi jos pitäis lapsen kanssa kökkiä sisällä koko ajan.

No ei varmaankaan ole kuin lehmä laitumella, kun pelottaa ja inhottaa kaikki pistelevä ja outo mitä ulkona on. Paremminkin kuin koira räntäsateessa (nostelee surkean näköisenä tassujaan). Tässähän laiska lastenpukija saa tuntea itsensä päteväksi, kun lapset sentään useita kertoja viikossa ulkoilevat.

Meillä on naapuritalossa sama juttu,ulkona käy lapsen kanssa vain niin että kantaa kerrostalon ovesta muutaman metrin autoon ja ajaa neuvolaan joka on 200 metrin päässä.Koskaan muuten ei ole sen lapsen kanssa ulkona.

No käyhän lapsi neuvolassa, mutta ei sielläkään nyt usein ravata. Kaupassa tosiaan joskus vauva-aikana oli mukana, mutta nykyään ei sitäkään, kun äidin mielestä on helpompi hoitaa kaupassa käynti ilman lapsia.

Äiti itse touhuilee joskus pihassa, haravoi, lakasee jne. Mutta lapsi on aina isän kanssa sisällä, jos äiti piipahtaa ulos. Mä oon nähnyt tuon lapsen viimeksi vuosi sitten, vaikka naapureita ollaan.

Mielenkiinnolla odotan kesää, mitenhän sujuu ulkoilut sitten 1v 6kk kanssa :D Kun ei ole kertaakaan ulos päässyt.

Mitä ihmettä, lapsenhan suorastaan KUULUU kirmata ulkona peuhaamassa muiden kanssa. Ainakin nyt, kun on ollut niin hienot lumikasat joissa tonkia ja myyräillä. Jää paljosta paitsi. :/ Kummallista...

Meillä myös naapurin lapset pääsevät ulos kun kevät koittaa.. syksyllä kun rupeaa kylmenemään ni lapset ei enää pääse ulos..ikkunasta katsovat muita lapsia jotka ovat pihalla leikkimässä.

No voi hellanlettas. Ei meilläkään ulkona käydä ihan joka päivä, mutta viikoittain. Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, miten lapsensa hoitaa. Tuskin on todellakaan mistään lastensuojelullisesta tapauksesta kyse. Vai oletko näkemässä heidän elämäänsä joka sekunnilla, ap???

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Meillä on naapuritalossa sama juttu,ulkona käy lapsen kanssa vain niin että kantaa kerrostalon ovesta muutaman metrin autoon ja ajaa neuvolaan joka on 200 metrin päässä.Koskaan muuten ei ole sen lapsen kanssa ulkona.

Voi luoja :D Ihanko tosissaan kyyläät 24/7? Varmaan olet meidän naapuri. Me kun ei kesää lukuun ottamatta olla oikeastaan koskaan omalla pihalla vaan aina käydä muualla.

Yhteistyössä