Mitä mieltä sellaisesta äidistä, joka ei ole vienyt 1v 3kk lasta koskaan ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis, tää tyyppi ei käy ulkona ollenkaan, edes kaupassa? Käy vaunulenkeillä? Sitten jos ei tee mitään noistakaan, niin sitten ihmettelen. Muuten tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

En mäkään ulkoile muuten kun käyn kaupassa ja vaunulenkeillä. Koska poika alkaa huutamaan heti jos yritän pakottaa sitä kävelemään kengillä. Just yritin pari päivää sitten.
Ja noin yleisesti ottaen kyllä välttelen jotain leikkipuistoja, tai hiekkalaatikoita just tuollaisten ap:n kaltaisten haaskojen takia jotka kyylää toisten tekemisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Siis, tää tyyppi ei käy ulkona ollenkaan, edes kaupassa? Käy vaunulenkeillä? Sitten jos ei tee mitään noistakaan, niin sitten ihmettelen. Muuten tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

En mäkään ulkoile muuten kun käyn kaupassa ja vaunulenkeillä. Koska poika alkaa huutamaan heti jos yritän pakottaa sitä kävelemään kengillä. Just yritin pari päivää sitten.
Ja noin yleisesti ottaen kyllä välttelen jotain leikkipuistoja, tai hiekkalaatikoita just tuollaisten ap:n kaltaisten haaskojen takia jotka kyylää toisten tekemisiä.

Excuseme. Mutta minä en ole kyylännyt ketään, saatikka ole mikään haaska!!

ÄITI ON IHAN ITSE KERTONUT KO. ASIAT ULKOILI TAVOISTAAN, TAI NIIDEN PUUTTUMISESTA. Edelleenkään, en ole mitään vain päätellyt siitä ettei heitä näy ulkona.

Äiti sanoi mm. että on käynyt vuoden sisällä 3 kertaa vaunulenkillä, sen verran on ulkoilu lapsi saanut. Ei nuku myöskään päiväunia ulkona, joten ei saa sitenkään raitista ilmaa - ja kyllä on äiti sanonut ettei nuku ulkona.

Mikä on niin VAIKEA YMMÄRTÄÄ että jos äiti itse on kertonut nämä asiat mitä olen tännekkin jakanut. Ei mulla oo mitään tarvetta lähtee keksimäänkään tälläistä.

Lapsiparka. En ymmärrä kyllä äitiäkään, mitä siellä kotona neljän seinän sisällä voi niin kivaa ja tärkeää olla ettei edes kerran päivässä piipahda lapsen kaa ulkona.

No ok ehkä sä et ole, mutta jotkut on sellaisia kyyliä jotka tarkkailee naapureitaan ja tekee omia johtopäätöksiään. Mulla vaan nousee aina karvat pystyyn näistä "Prismassa nähtyä ja uimahallissa nähtyä"-jutuista. :D

Ymmärrän kyllä huolesi. Itse olen lähes samassa tilanteessa ollut. Neuvolaan yritin siitä vähän informoida kun ei mun juttuja ottanut kuuleviin korviin. Kyllä niin säälitti se pikkuinen. Yritin aina kun mahdollista ruinata lainaksi häntä. Että oikeasti näkisi ja kokisi ulkoilua. Mutta sekin oli kiven alla. Suunnilleen ei kait jaksanut häntä pukea. Tilanne nyt huomattavasti korjaantunut (6 v.). Mutta varsinaista ulkoilun riemua (harvoja tilaisuuksia lukuunottamatta, jollin mielellään piti rattaissa) pääsi vasta pk:ssa 3 v. alkaen kokemaan. Mä sain sentään vähän helpotusta huoleeni.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuusku:
Mitä ihmettä, lapsenhan suorastaan KUULUU kirmata ulkona peuhaamassa muiden kanssa. Ainakin nyt, kun on ollut niin hienot lumikasat joissa tonkia ja myyräillä. Jää paljosta paitsi. :/ Kummallista...

no tuon ikäinen ei yleensä vielä osaa kaivata mitään ihmeellistä, ei tollanen 1v 6kk paljon ulkona peuhaa, omani lähinnä kävelee tai seisoo ja kattelee. että ei se nyt paljosta paitsi jää.

No mutta kaikki äänet ja tuoksut ja tosiaan se raitis ilma, mä ainakin itse tunnen sen ihan fyysisesti. Ja tapaahan siellä usein muita ihmisiä. Esim. aikuisia, jotka sanoo vaikka vaan "tuitui".

Mun mielestä järkyttävää. Itse en voisi kuvitellakaan viettäväni kaikki päivät lapsen kanssa sisätiloissa, uhhuh. Meillä ulkoillaan ja liikutaan paljon, kuten olen tehnyt itsekin lapsuudessani ja elämässäni yleensä.

Yhteistyössä